beantwoord

Hoe denkt de NS over trouwe klant?

• 12 juni 2019
  • 1 reactie
  • 126 Bekeken

De afgelopen twee jaar ga ik al elke dag met de trein naar mijn werk en ik heb al 26 jaar geen auto. Per week breng ik +-20 uur door in de trein. Je zou denken dat ik een echte sponsor ben van de NS. Dat ik het iedereen zou aanraden. Helaas, not! Net had ik weer 10 minuten vertraging waardoor de overstap miste (30 minuten wachten). Kan gebeuren natuurlijk, maarja hoe frustrerend dat de andere trein letterlijk aan de andere kant van het spoor voor mijn neus dicht gaat en weg rijd. Dit heb ik bijna elke week.... Paar weken geleden ook al een week thuis moeten werken, omdat vanwege werkzaamheden de reistijd enkele reis een uur langer werd. Als je aan de klantenservice vraagt hoe de NS je altijd vrij abo dan compenseert krijg ik te horen dat je toch gewoon kunt gaan?!? Om over de staking pas nog maar te zwijgen. Kortom ik mis echt de visie van de NS over hoe een vaste klant het gevoel te geven dat deze ertoe doet. Enige dat ik nu kan verwachten is dat een conducteur mijn kaart scant en zegt "zo jij hebt een duur abonnement". Ooit van AVG gehoord? Pffff, klantenbinding komt nog niet voor in de strategy van de NS.
icon

Beste antwoord door Denice NS 12 juni 2019, 18:50

Welkom bij de Community, weer de overstap gemist.

Jammer om te lezen dat je ervaring met het treinreizen niet al te positief is 😓. Je overstap missen, vertraging oplopen en langere reistijden door werkzaamheden zijn natuurlijk nooit leuk maar (helaas) wel de hedendaagse realiteit. We hebben een erg complex spoornetwerk waarin de ene vertraging al snel resulteert in een volgende vertraging. Het is daarom niet altijd mogelijk om een aansluiting te laten wachten. Hier kan je daar een stukje over lezen. Bij 30 minuten vertraging of meer kan je een claim indienen voor Geld Terug bij Vertraging. Bij werkzaamheden zijn er vaak omreisadviezen of vervangend vervoer. Aangezien werkzaamheden van te voren worden aangekondigd kunnen reizigers er rekening mee houden. Omdat men de eindbestemming wel kan bereiken, ookal is dit met een langere reistijd, zal er geen compensatie worden gegeven. Ook omdat het immers wordt aangekondigd. Ik snap dat je als vaste klant graag gecompenseerd wilt worden echter ben ik bang dat het dan neerkomt op het gebruik van de regeling Geld Terug bij Vertraging (niet toepasbaar bij extra reistijd bij vooraf aangekondigde werkzaamheden).
Bekijk origineel

1 reactie

Welkom bij de Community, weer de overstap gemist.

Jammer om te lezen dat je ervaring met het treinreizen niet al te positief is 😓. Je overstap missen, vertraging oplopen en langere reistijden door werkzaamheden zijn natuurlijk nooit leuk maar (helaas) wel de hedendaagse realiteit. We hebben een erg complex spoornetwerk waarin de ene vertraging al snel resulteert in een volgende vertraging. Het is daarom niet altijd mogelijk om een aansluiting te laten wachten. Hier kan je daar een stukje over lezen. Bij 30 minuten vertraging of meer kan je een claim indienen voor Geld Terug bij Vertraging. Bij werkzaamheden zijn er vaak omreisadviezen of vervangend vervoer. Aangezien werkzaamheden van te voren worden aangekondigd kunnen reizigers er rekening mee houden. Omdat men de eindbestemming wel kan bereiken, ookal is dit met een langere reistijd, zal er geen compensatie worden gegeven. Ook omdat het immers wordt aangekondigd. Ik snap dat je als vaste klant graag gecompenseerd wilt worden echter ben ik bang dat het dan neerkomt op het gebruik van de regeling Geld Terug bij Vertraging (niet toepasbaar bij extra reistijd bij vooraf aangekondigde werkzaamheden).

Reageer