beantwoord

Hoe gaat de NS om met de korting op mijn weekend vrij abonnement?

• 13 april 2017
  • 4 reacties
  • 313 Bekeken

6 weken geleden is, toen ik mijn weekend vrij abonnement wilde opzeggen, mij aangeboden dat ik een weekend vrij abonnement kan afsluiten voor 21 euro per maand i.p.v. de reguliere 32,- per maand die ik nu betaal.
Dit betekent 11 euro minder per maand.
Gezien ik al twee jaar dit abonnement heb, en de eerste abonnementsmaand april 2015 was, en toen heb aangegeven dat ik jaarlijks wil betalen, kan ik dit niet meer wijzigen naar een maandelijkse betaling.
Nu wil de NS mij 12x32 euro in rekening brengen voor 10 april 2017 - 10 april 2018. Terwijl ik zes weken terug akkoord ben gegaan met het tarief van 21,- per maand voor een jaar lang. m.a.w. van 10 maart 2017 - 10 maart 2018.
Concreet komt het er op neer dat er komende maand 374,- via automatische incasso van mijn rekening wordt getrokken.
Terwijl m.i. dit maar 11x22 (in mijn geval 22,-, omdat er iets mis was gegaan met de korting) = 242,- zou moeten zijn (tenslotte had ik voor de maand maart 2017 al 32 euro betaald, vorig jaar, omdat ik jaarlijks betaal).

Gisteren drie medewerkers aan de telefoon gehad:
nummer 1 hing de telefoon (hopelijk per ongeluk) op.
nummer 2 wist niet wat hij met me aan moest, en ging toen maar tegen me staan schreeuwen dat ik niet zo moest schreeuwen (terwijl ik dat echt niet deed).
nummer 3 gaf aan dat NS de 'maandelijkse korting' maandelijks gaat crediteren. m.a.w. Ik krijg een jaar lang elke maand 10 euro terug gestort op mijn rekening, terwijl ik nu even 374 euro mag aftikken.
nummer 3 wilde dit mij niet schriftelijk bevestigen. Ik wil dit graag wel bevestigd hebben, dus bij deze mijn vraag:
Waarom wordt mij een abonnement van 21 euro per maand aangeboden, en omdat ik toevallig twee jaar terug heb gekozen voor een jaarlijkse betaling, waarna ik vervolgens toch de volle mep (12 maal 32,-) moet betalen en dit gespreid over het jaar pas terug krijg. En waarom is de NS hier niet transparant over in haar voorwaarden? Waar kan ik dit teruglezen bijvoorbeeld?
icon

Beste antwoord door Annewil NS 5 juni 2017, 16:53

Update: Op het moment dat iemand een kortingscontract bij ons afsluit en diegene zijn abonnement jaarlijks betaald wordt het kortingsbedrag toch maandelijks teruggestort. Dit heeft te maken met eventuele restitutie van abonnementsgeld bij het beëindigen van een abonnement. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om de korting niet in een keer teruggestort te krijgen. Ik heb dit dan ook intern aangekaart en hoop dat we hier iets aan kunnen veranderen.
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Marisxaa, welkom op het NS Serviceforum!

Wat vervelend dat het terugkrijgen van de korting die je aangeboden hebt gekregen niet soepel verloopt en onduidelijk voor je is. Ik kijk graag voor je na hoe dit zit. Wil je mij een privébericht sturen met je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode + huisnummer e-mailadres en OV-chipkaartnummer? Dan ga ik voor je nakijken hoe het zit.
Ik heb contact met Marisxaa via privéberichten.

Voor de meelezers: Op het moment dat iemand een kortingscontract bij ons afsluit en diegene zijn abonnement jaarlijks betaald wordt het kortingsbedrag toch maandelijks teruggestort. Ik ga uitzoeken waarom deze werkwijze wordt gehanteerd.
Annewil is op dit moment nog bezig met het uitzoeken van bovenstaande. Zij is je dus niet vergeten! 🙂
Update: Op het moment dat iemand een kortingscontract bij ons afsluit en diegene zijn abonnement jaarlijks betaald wordt het kortingsbedrag toch maandelijks teruggestort. Dit heeft te maken met eventuele restitutie van abonnementsgeld bij het beëindigen van een abonnement. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om de korting niet in een keer teruggestort te krijgen. Ik heb dit dan ook intern aangekaart en hoop dat we hier iets aan kunnen veranderen.

Reageer