beantwoord

Hoe gebruik ik de doorlopende abonnementen van mijn kleinkinderen?

• 24 juni 2019
  • 4 reacties
  • 126 Bekeken

Ik heb doorlopende abonnementen voor twee kleinkinderen maar ik weet niet hoe ik daar gebruik van kan maken.
icon

Beste antwoord door Denice NS 24 juni 2019, 13:59

Welkom bij de Community, janemkwa.

Gaat het om Kids Vrij abonnementen? 🙂 Je kleinkinderen hebben dan elk hun eigen OV-chipkaart waar het product op staat. Wanneer je gaat reizen dient ieder met zijn/haar eigen OV-chipkaart in- en uit te checken. Omdat er Kids Vrij op de kaart van je kleinkinderen staat is er geen saldo benodigd. Kids Vrij is alleen geldig in de trein. Als je gaat reizen met bus, tram of metro dienen de kleinkinderen ook hun eigen kaart te gebruiken echter dient er dan wel saldo op te staan. Kinderen tot en met 11 jaar krijgen wel korting op de ritprijs bij bus, tram of metro.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als het op een nieuwe kaart is gezet op die datum ,is het al geactiveerd. Heeft u het op een bestaande kaart gezet, dan kunt u het beste even langs een NS-automaat gaan, de Kidsvrij kaart er voor houden en kiezen voor 'Ophalen bestelling'. Dan kunt u het meteen zien en activeren.

Als er op het automaat geen bestellingen klaar staan, is de Kidsvrijkaart al geactiveerd.

Overigens mogen uw kleinkinderen met elke volwassene gratis meereizen, het hoeft niet persé met u.
O ja, toch nog een vraag: is dat Kids Vrij automatisch op de OV-chipkaart geactiveerd of moet ik daarvoor nog iets doen bij een automaat of zo. Het abonnement is automatisch geïncasseerd op 9 mei 2019. Graag nog een reactie.
Mijn vraag is volledig beantwoord, hartelijk dank
Welkom bij de Community, janemkwa.

Gaat het om Kids Vrij abonnementen? 🙂 Je kleinkinderen hebben dan elk hun eigen OV-chipkaart waar het product op staat. Wanneer je gaat reizen dient ieder met zijn/haar eigen OV-chipkaart in- en uit te checken. Omdat er Kids Vrij op de kaart van je kleinkinderen staat is er geen saldo benodigd. Kids Vrij is alleen geldig in de trein. Als je gaat reizen met bus, tram of metro dienen de kleinkinderen ook hun eigen kaart te gebruiken echter dient er dan wel saldo op te staan. Kinderen tot en met 11 jaar krijgen wel korting op de ritprijs bij bus, tram of metro.

Reageer