beantwoord

Hoe kan ik een Dal Voordeel abonnement aanvragen voor meerdere personen?

• 12 maart 2014
  • 2 reacties
  • 619 Bekeken

Ik wil een Dalvoordeelabonnement aanschaffen voor mezelf en mijn kinderen (boven de 11 jaar dus niet gratis). Kunnen wij dan op deze kaart samenreizen of moeten zij ook ieder aparte ov-chipkaarten hebben, opgeladen en wel? Ik kan daar niets over terugvinden op de sites hoe dat dan werkt.
icon

Beste antwoord door Anonymous 12 maart 2014, 09:41

Bij een dal voordeel abonnement mag u 3 personen mee laten reizen die - net als u - in de daluren eveneens 40% korting krijgen.
In het openbaar vervoer - ook NS - is het zo geregeld dat elke passagier een eigen vervoersbewijs moet hebben.
Dit houdt dus in dat de met u meereizende kinderen elk een eigen (persoonlijke) OV-chipkaart moeten hebben, met saldo, waarmee zij bij de kaartautomaat de samenreiskorting kunnen opladen en tevens kunnen in- en uitchecken.

Vr.gr.
Hans
Bekijk origineel

2 reacties

Bij een dal voordeel abonnement mag u 3 personen mee laten reizen die - net als u - in de daluren eveneens 40% korting krijgen.
In het openbaar vervoer - ook NS - is het zo geregeld dat elke passagier een eigen vervoersbewijs moet hebben.
Dit houdt dus in dat de met u meereizende kinderen elk een eigen (persoonlijke) OV-chipkaart moeten hebben, met saldo, waarmee zij bij de kaartautomaat de samenreiskorting kunnen opladen en tevens kunnen in- en uitchecken.

Vr.gr.
Hans
Zoals Hans aangeeft dient elke reiziger inderdaad in bezit te zijn van een eigen vervoerbewijs. Indien je kinderen met je meereizen, kun je zelf één Dal Voordeel abonnement aanvragen. Je kinderen kunnen dan met je meereizen met de samenreiskorting . Mocht het zo zijn dat je kinderen zelfstandig reizen in het openbaar vervoer, dan adviseer ik je voor je kinderen een OV-chipkaart + een Dal Voordeel abonnement aan te vragen. Ook heb ik je topic verplaatst naar 'abonnementen' en heb ik titel aangepast. Dit maakt je topic beter vindbaar.

Groetjes, Femke

Reageer