beantwoord

Hoe kan ik een gratis kaart krijgen of mijn abonnement op een andere kaart zetten?

• 9 oktober 2014
  • 5 reacties
  • 404 Bekeken

Ik heb 1 jaar terug een kaart aangeschaft met een product erop. een half jaar later heb ik nog een kaart aangeschaft met een ander abonnement. inmiddels heb ik 2 kaarten en nog maar op 1 kaart staan een abonnement: Studenten week vrij. De kaart waar dit abonnement op staat heb ik zeer weinig gebruikt en altijd een hoesje omheen gehad. aan het uiterlijk van de kaart is ook te zien dat die zo goed als nieuw is. Alleen wordt deze kaart niet meer goed gescanned door de apparaten van de conducteurs en door de in-en/uit check posten. Ik wil graag nu het abonnement omzetten naar mijn andere kaart en wachten tot ik mijn andere kaart weer terug krijg. Ook eis ik een vergoeding omdat ik twee maal de trein ben uitgezet terwijl ik wel heb ingecheckt. ik baal hier enorm van en verwacht van jullie snel een oplossing. ik ben tot zover totaal NIET te spreken over jullie manier van handelen.

IK WIL DAT INGE MIJ BEANTWOORD
icon

Beste antwoord door Anonymous 9 oktober 2014, 21:03

Een aantal zaken:

- Dit is een openbaar forum. Je kunt wel zeggen dat je wilt dat een bepaald persoon je vraag beantwoordT, maar anderen mogen gewoon meepraten.

- De OV-chipkaart koop je niet van NS maar van TLS. Als je OV-chipkaart defect is, moet je dus bij TLS zijn. Dat kan via de website www.ov-chipkaart.nl .

- Je Studentenreisproduct is geen product van NS maar van DUO. Voor vragen over hoe je een product op een andere kaart kunt zetten, moet je dus bij DUO zijn. Dat kan via de website www.studentenreisproduct.nl .

- Dat je tweemaal de trein bent uitgezet komt doordat je blijkbaar reist met een defecte kaart (dat had je na de eerste keer dus wel duidelijk moeten zijn). Dat is een probleem van jouzelf en dat moet je dus zelf oplossen, eventueel in overleg met DUO of TLS. Ook als je een vergoeding wenst, moet je bij DUO of TLS zijn. NS levert immers geen van de producten.
Bekijk origineel

5 reacties

Jij hebt duidelijk iets niet begrepen. ik ben gewoon ingecheckt en ik heb betaald voor die reis! dan is het pas van de zotte dat ik zonder pardon de trein wordt uitgezet omdat hun apparaat mijn kaart niet kon lezen terwijl ze dat bij de informatiebalie wel konden, ook moest ik later de trein weer in (ik was nog steeds ingecheckt) en werd weer gecontroleerd en toen deed mijn kaart het wel. het gaat dus mis bij de apparaten van de conducteurs en ik moet hier de dupe van zijn. met je arrogantie ten top, beetje respect misschien. en ja, die klacht gaat er nog steeds uit
Een klacht indienen tegen een conducteur die hem zo coulant heeft behandeld? Dat is toch wel heel erg van de zotte.
Immers, bij het niet kunnen tonen van een geldig vervoerbewijs schrijven de meeste conducteurs ter plekke een Uitstel van Betaling (nieuw vervoerbewijs) uit, waarbij tevens de wettelijk voorgeschreven verhoging van €35 in rekening wordt gebracht.
Door de coulante houding van de conducteur(s) is dat niet eens gebeurd maar heeft hij het advies gekregen om bij het eerstvolgende station de trein te verlaten en alsnog voor een geldig vervoerbewijs te zorgen.
En dat moet dan "beloond" worden met een klacht tegen die conducteur(s).

En dan ook nog met allerlei eisen komen. Arrogantie ten top!
De luchtmacht geeft wel een aantal goede punten aan. Je abonnement is een abonnement dat beheerd wordt door DUO. Als het abonnement moet worden overgezet zul je dus met hen contact op moeten nemen. Tevens is het zo je bij een defect terecht kunt bij de klantenservice OV-chipkaart (ovchipkaart.nl).

Als de conducteur tijdens de controle ziet dat je niet bent ingecheckt (waar dat dan ook aan ligt) kan de conducteur je de keuze geven tussen een boete, of de trein uit en alsnog inchecken. Mocht je een specifieke klacht hebben over de manier waarop dit gebeurde, kun je dit dan nader beschrijven in een privébericht? Zou je daarbij willen aangeven in welke trein dit gebeurde, en wanneer dit precies gebeurde?
Hartelijk dank voor de reactie, dit klinkt echter wel meer alsof je mij probeert uit te lulllen dan echt helpen maar ik zal er de goeie kant van inzien ; ). muchas gracias Senior
Een aantal zaken:

- Dit is een openbaar forum. Je kunt wel zeggen dat je wilt dat een bepaald persoon je vraag beantwoordT, maar anderen mogen gewoon meepraten.

- De OV-chipkaart koop je niet van NS maar van TLS. Als je OV-chipkaart defect is, moet je dus bij TLS zijn. Dat kan via de website www.ov-chipkaart.nl .

- Je Studentenreisproduct is geen product van NS maar van DUO. Voor vragen over hoe je een product op een andere kaart kunt zetten, moet je dus bij DUO zijn. Dat kan via de website www.studentenreisproduct.nl .

- Dat je tweemaal de trein bent uitgezet komt doordat je blijkbaar reist met een defecte kaart (dat had je na de eerste keer dus wel duidelijk moeten zijn). Dat is een probleem van jouzelf en dat moet je dus zelf oplossen, eventueel in overleg met DUO of TLS. Ook als je een vergoeding wenst, moet je bij DUO of TLS zijn. NS levert immers geen van de producten.

Reageer