Hoe kan ik een klacht indienen over het uitgestudeerdenaanbod? de code werkte bij mij pas na 72 uur.

• 1 september 2014
  • 5 reacties
  • 225 Bekeken

Ik ben net afgestudeerd en Ik heb mijn reisproduct vrijdag 29 augustus stop laten zetten.
Vervolgens heb ik zondag 31 augustus meerdere malen geprobeerd om een nieuw OV abonnement op mijn ov chipkaart zetten, maar was het niet mogelijk om gebruik te maken van de ex-studenten code. Er werd aangegeven dat de code niet meer geldig was.
Na 72 uur was het pas mogelijk om een nieuw ov abonnement te bestellen.
Via EVa lukte het me niet om een klacht in te dienen. Hoe kan ik dit wel doen?

Op de NS website staat echter dat er MAXIMAAL 48 uur nodig is voordat ik een nieuw ov abonnement op de kaart gezet kan worden. Met deze garantie heb ik mijn OV studenten reisproduct vrijdag (29aug) pas gestaakt en niet donderdag (28 aug). Want vandaag (maandag 1sep) heb ik weer van de bus en trein gebruik moeten maken.

Doordat het fout op de website staat en ik telefonisch verkeerd geïnformeerd ben, heb ik nu niet met de verwachte korting kunnen reizen, maar heb ik de volle pond moeten betalen. Ik lees op het forum dat meerdere mensen hier problemen van ondervinden. Ik heb daarom telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. Na 25 min wachttijd werd mij brutaal gezegd dat het niet klopte wat ik zei, en dat er ook geen restitutie mogelijk is. Om die reden zou ik graag een klacht in willen dienen. Allereerst ben ik ontevreden over de service (de brutaliteit en het niet kunnen restitueren van het reisverschil). En daarnaast staat er onjuiste informatie (de garantie van maximaal 48 uur) op de website, wat verwarring bij mij en vele anderen opleverd.

Groetjes.

5 reacties

Als het je, om wat voor reden dan ook, niet lukt om een e-mail te verzenden via Eva, kun je je klacht schriftelijk kwijt via het volgende adres:

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Houdt er rekening mee dat het 4 tot 6 weken duurt voordat je reactie ontvangt.
Je kunt heel eenvoudig een mailtje via EVA versturen.

Op de vraag "U zegt" schrijf je gewoon e-mail of email.
EVA komt vervolgens met de vraag of je een email wilt versturen. Als je dat bevestigend beantwoordt (gewoon ja intikken), volgens een paar vragen over je naam, e-mailadres e.d., waarna er een venster wordt geopend waarin je je tekst kwijt kunt.

Verwacht niet meteen een inhoudelijke reactie. Afhandeling van berichten die via EVA binnen komen duurt gemiddeld 4-5 werkdagen.
Vaak wil ook een moderator van dit forum nog wel eens op een bericht reageren en proberen iets te regelen.
Ik ben net afgestudeerd en Ik heb mijn reisproduct vrijdag 29 augustus stop laten zetten.
Vervolgens heb ik zondag 31 augustus meerdere malen geprobeerd om een nieuw OV abonnement op mijn ov chipkaart zetten, maar was het niet mogelijk om gebruik te maken van de ex-studenten code. Er werd aangegeven dat de code niet meer geldig was.
Na 72 uur was het pas mogelijk om een nieuw ov abonnement te bestellen.
Via EVa lukte het me niet om een klacht in te dienen. Hoe kan ik dit wel doen?

Op de NS website staat echter dat er MAXIMAAL 48 uur nodig is voordat ik een nieuw ov abonnement op de kaart gezet kan worden. Met deze garantie heb ik mijn OV studenten reisproduct vrijdag (29aug) pas gestaakt en niet donderdag (28 aug). Want vandaag (maandag 1sep) heb ik weer van de bus en trein gebruik moeten maken.

Doordat het fout op de website staat en ik telefonisch verkeerd geïnformeerd ben, heb ik nu niet met de verwachte korting kunnen reizen, maar heb ik de volle pond moeten betalen. Ik lees op het forum dat meerdere mensen hier problemen van ondervinden. Ik heb daarom telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. Na 25 min wachttijd werd mij brutaal gezegd dat het niet klopte wat ik zei, en dat er ook geen restitutie mogelijk is. Om die reden zou ik graag een klacht in willen dienen. Allereerst ben ik ontevreden over de service (de brutaliteit en het niet kunnen restitueren van het reisverschil). En daarnaast staat er onjuiste informatie (de garantie van maximaal 48 uur) op de website, wat verwarring bij mij en vele anderen opleverd.

Groetjes.

Beste mevrouwJ,

Vervelend dat het niet meteen is gelukt met het aanvragen van je uitgestudeerdenaanbod. Echter, goed dat het nu wel is gelukt. Zou je mij in een privébericht je NAW gegevens willen sturen? Dan kijk ik graag of ik iets voor je kan betekenen.
Vriendelijke groet, Robby
Jammer dat mensen direct willen klagen als ze geen gebruik kunnen maken van een aanbieding die NS hen doet. NS is niet verplicht die aanbieding te doen en degene die er gebruik van wil maken heeft er allerminst recht op. Accepteer het dan gewoon zoals je het krijgt!

Reageer