beantwoord

Hoe kan ik een reis maken als mijn gratis reisdag is opgeladen en ik die nog niet wil gebruiken?

• 14 juli 2014
  • 3 reacties
  • 268 Bekeken

Mijn gratis reisdag is opgeladen ,maar ik moet nog een kortere reis maken waarvoor ik de gratis reisdag niet wil gebruiken.
Wat nu?
icon

Beste antwoord door Anonymous 14 juli 2014, 12:43

Als je de reeds geladen keuzedag perse niet wilt gebruiken, kun je niet inchecken met je OV-chipkaart bij een spoorbedrijf. Dat valt niet terug te draaien... Een andere optie is om even een eenmalige OV-chipkaart te kopen voor het korte traject waarop je wilt reizen. NS adviseert overigens altijd om de keuzedagen niet te vroeg op te halen. Daar is immers totaal geen reden voor.
Bekijk origineel

3 reacties

Als je de reeds geladen keuzedag perse niet wilt gebruiken, kun je niet inchecken met je OV-chipkaart bij een spoorbedrijf. Dat valt niet terug te draaien... Een andere optie is om even een eenmalige OV-chipkaart te kopen voor het korte traject waarop je wilt reizen. NS adviseert overigens altijd om de keuzedagen niet te vroeg op te halen. Daar is immers totaal geen reden voor.
Beste draaischijf2000, ik zie dat De Luchtmacht je inmiddels heeft voorzien van het juiste antwoord. Wanneer de keuzedag eenmaal is geactiveerd dan kun je deze niet meer deactiveren. Je zou een Eenmalige Chipkaart of een E-ticket vol tarief kunnen kopen. Ook zou je kunnen gaan reizen (inchecken) tussen 06.30 - 08.55. Je OV-chipkaart kiest dan automatisch niet voor de Keuzedag. Ik heb je topic verplaatst naar 'abonnementen'.
Dank voor de reacties.
Het inchecken tussen 06.30 -08.55 uur zal waarschijnlijk geen soulaas bieden omdat ik in de maanden
juli en augustus ook voor 09.00 mag reizen met korting cg gratis.

Reageer