beantwoord

Hoe kan ik Keuzedagen aanvragen?

• 25 januari 2019
  • 4 reacties
  • 153 Bekeken

Ik heb daluren abonnement. Ik ben 60+ dus ik heb recht op 7 keuzedagen.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan realiseren via MIJN NS account. Het moet via mijn account te realiseren zijn; maar mij lukt het niet.!!!
icon

Beste antwoord door Miriam NS 25 januari 2019, 18:40

Hallo ndenbekker,

Dit is inderdaad mogelijk via je Mijn NS-account. Je kunt dit doen door de volgende stappen te ondernemen:

• Klik op het tabblad 'producten'.
  • Dan zie je je Dal Voordeel abonnement staan en kies je voor 'aanpassen of uitbreiden'. Klik hier op.
  • Klik dan op 'toon extra opties'.
  • Zoek de regel 'keuzedagen' en klik op 'aanvragen'.
  • Kies de klasse en de ingangsdatum en klik op 'verder'.
Hierna wijzen de stappen zich vanzelf. Laat je even weten of het lukt zo?
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo ndenbekker,

Dit is inderdaad mogelijk via je Mijn NS-account. Je kunt dit doen door de volgende stappen te ondernemen:

• Klik op het tabblad 'producten'.
  • Dan zie je je Dal Voordeel abonnement staan en kies je voor 'aanpassen of uitbreiden'. Klik hier op.
  • Klik dan op 'toon extra opties'.
  • Zoek de regel 'keuzedagen' en klik op 'aanvragen'.
  • Kies de klasse en de ingangsdatum en klik op 'verder'.
Hierna wijzen de stappen zich vanzelf. Laat je even weten of het lukt zo?
Goedemiddag Miriam NS, nee het lukt niet:
Mijn product is: Voordeelurenabonnement (63,70 per jaar)
wanneer ik klik op " Abonnement aanpassen of uitbreiden"
verschijnt NIET " extra opties" MAAR " toon abonnementen"
en vervolgens een overzicht met een serie abonnementskeuzes.

Daar staat keuzedagen niet bij.

Maar vreemd; wanneer ik de keuze " Dal voordeel" aanklik (52,00 per jaar)
verschijnt een hele riks aan voordelen met o.a.ook keuzedagen.

Vreemd: mijn abonnemnt is 11,70 euro duurder; maar ik kan niet uitbreiden naar " keuzedagen" en klaarblijkelijk ook niet gebruik maken van al die andere voordelen zoals korting op greenweels.

Ik zal de klantenservice wel bellen. Aan de service balie bij station Alkmaar werd ik ook niks wijzer.

Dank voor Uw meedenken en fijn weekend.
Badge +3
Er is volgens mij een storing (gisteren ook al) in het systeem bij het bestellen of aanpassen van abonnementen.

Zojuist ook weer iemand op Twitter die haar Flex abonnement niet kon aanpassen.
https://twitter.com/MITD1994/status/1089167549588299778

Je hebt een (oud) Voordeelurenabonnement (VDU) zonder middagspits-beperkingen. Dat is inderdaad € 11,70 duurder dan Dal Voordeel. Er zijn nog ca. 900.000 mensen die dat hebben, en daar erg blij mee zijn!

Een VDU kan sinds augustus 2012 niet meer nieuw aangeschaft worden, maar nog wel verlengd. Als je het opzegt krijg je het dus nooit meer terug.

Andere voordelen van een VDU zijn de hele dag korting (ook voor 9:00) in de maanden juli en augustus en de periode tussen kerst en nieuwjaar.

Bij een VDU zijn ook 'papieren' keuzedagen mogelijk (in de vorm van chipkaartjes). Die zijn het hele jaar geldig, en de 'digitale' keuzedagen maar 2 maanden (plus eentje voor het hele jaar). Op papier zijn ze wél € 1,50 per stuk duurder.

De korting op Greenwheels (dat is volgens mij eenmalig € 25,- tegoed) zal wellicht niet kunnen met een VDU, maar keuzedagen dus zeker wel! Denk dat @Thom nog wel wat meer info heeft.
Reputatie 7
Badge +4
Als u een VDU heeft, kunt u ook papieren keuzedagen krijgen. Die zijn wel rond de elf euro duurder, maar u heeft het voordeel dat u niet aan de tweemaandelijkse periode gebonden bent. In de praktijk krijgt u daarmee zeven dagkaarten na negen uur. Een nadeel is wel dat u er in juli en augustus tijdens de ochtendspits niet mee in kunt checken, terwijl dat met de combinatie VDU/elektronische keuzedagen wel kan.

Met uw persoonlijke chipcard plus abonnement bij Greenwheels kunt u de auto met uw ov-chipcard openen. De site vermeldt het volgende:

Heeft u een NS-abonnement? Dan krijgt u € 25,00 rijtegoed als u zich bij Greenwheels registreert. Vul hiervoor na uw registratie de actiecode NSvoordeel9822 in bij Mijn Greenwheels. Let op: de actiecode is 3 maanden geldig, dus wacht niet te lang met verzilveren na uw registratie!

De kostenopbouw bij Greenwheels is huur per kwartier, een kilometervergoeding en een brandstofvergoeding.

De 25 euro rijtegoed kunt u gebruiken om de huur mee te betalen. De prijs bij Greenwheels hangt af van het abonnement, maar als ruime vuistregel vijf euro huur per uur en 30 cent per kilometer totaal.

Ik kan niet ontdekken of dat huurtegoed er wel of niet is bij een VDU. Het is een NS-abonnement, dus ik veronderstel haast van wel. Greenwheels vraagt het nummer.

Meer info

Reageer