beantwoord

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen vanuit het buitenland

• 21 January 2017
  • 1 reactie
  • 140 Bekeken

Ik probeer mijn abonnement op te zeggen vanuit het buitenland, maar het is niet duidelijk aangegeven hoe je dit moet doen. Kan iemand me helpen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 21 January 2017, 11:49

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Na het opzeggen van een abonnement is het in principe nodig om het abonnement van de OV-chipkaart te verwijderen. Dit kan alleen bij een OV-chipkaartophaalpunt, zoals een NS-kaartautomaat, die er in het buitenland natuurlijk niet is.

Als u geen mogelijkheid hebt met uw OV-chipkaart naar zo'n ophaalpunt te gaan, dan moet u eerst uw OV-chipkaart blokkeren zonder een vervangende kaart aan te vragen. Na een aantal werkdagen is de blokkering in het systeem van NS verwerkt en kunt u direct contact opnemen met de klantenservice om uw abonnement op te zeggen zonder naar een ophaalpunt te moeten.

Direct contact opnemen met de klantenservice na het blokkeren gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is vanuit het buitenland bereikbaar op het nummer 0031 30-7515250. Vanuit het buitenland is chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of het sturen van een berichtje op Twitter of Facebook wellicht een betere optie.

Reageer