beantwoord

Hoe krijg ik Kids Vrij op mijn bestaande Voordeeluren- abonnement?

• 5 januari 2019
  • 6 reacties
  • 180 Bekeken

Hallo,
Een vriendelijke conducteur wees me vandaag op de mogelijkheid om mijn kinderen op mijn abonnement een Kids Vrij aan te vragen. Nu lukt me dat niet in het systeem. Bij het invullen van de ingangsdatum gaat het mis en geeft het systeem aan dat ik "geen producten meer kan toevoegen". Ik heb nu een OV fiets en een OV stallen van fiets aan mijn abonnement gekoppeld. Kan iemand me adviseren hoe ik voor mijn 2 kinderen een Kids Vrij kan realiseren? Groet, Madelon
icon

Beste antwoord door Staanplaats 6 januari 2019, 00:12

@Madelon73 mijn kinderen zitten inmiddels boven die leeftijd, maar wat ik me kan herinneren moet Kids Vrij op hun eigen OV kaart worden geladen. Op die manier kunnen ze ook met bijvoorbeeld een familielid meereizen.
PS zo lees ik het ook op de website
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
De Kids Vrij abonnementen dien op een Persoonlijke OV Chipkaart gezet te worden. Voor elk kind uiteraard apart. Met de persoonlijke chipkaart, waaraan de geboortedatum is gekoppeld wordt gecontroleerd of op de kaart het abonnement gezet kan worden. Als het kind te oud is voor het Kids Brij, kan het niet erop geladen worden
Badge +3
Ja, Kids vrij kan alleen op hun *eigen* ov-chipkaart (een persoonlijke, met foto dus)

Dan moeten ze meereizen met iemand anders (12 jaar of ouder, en voor 1e klas 18 jaar of ouder)

Met een RailRunner kaartje (gewoon uit de automaat) mogen ze zelfstandig reizen (4-11 jaar). Begeleider nergens voor nodig!

Ik snap dat nog steeds niet eigenlijk, maar dat terzijde.

Voor @Madelon73 een ov-chipkaart voor elk van je kids kost je wél € 7,50 dus... Zelf even rekenen of je dat er uit haalt...
Ok, dank je wel!
Reputatie 3
Ze hebben inderdaad een persoonlijke OV-chipkaart nodig.
@Staanplaats Dank voor je snelle reactie. En betekent dit dat ze een OV kaart met eigen foto moeten bezitten? (ik heb wel 2 anonieme in mijn bezit).
Reputatie 3
@Madelon73 mijn kinderen zitten inmiddels boven die leeftijd, maar wat ik me kan herinneren moet Kids Vrij op hun eigen OV kaart worden geladen. Op die manier kunnen ze ook met bijvoorbeeld een familielid meereizen.
PS zo lees ik het ook op de website

Reageer