beantwoord

Hoe krijg ik mijn korting terug?

• 9 juli 2014
  • 1 reactie
  • 206 Bekeken

Hallo! Een jaar geleden heeft de conducteur mijn ov kaart kapot gemaakt tijdens een treinreis. Ik kon met korting reizen maar hij scande de kaart en zei dat dit niet het geval was. Gevolg was een boete. Op het station zei een medewerker van de ns dat dit onterecht was. Ik heb toen gebeld en de boete weer teruggekregen. Omdat mijn pas stuk was gemaakt heb ik vervolgens dus vol-tarief kaartjes moeten kopen (immers de pas is stuk en ik wou niet voor lul worden gezet in de trein en worden neergezet als een crimineel). Sindsdien heb ik tig brieven verstuurd, vele malen gebeld , kopieen van kaartjes verstuurd en ook mijn originele kaartjes per post, om het verschil tussen vol tarief- en korting terug te krijgen. Ik hang soms een kwartier aan de lijn en maak allemaal extra kosten en krijg geen antwoorden op mijn vragen. Wanneer ik vier vragen stel:
Zijn mijn originele kaartjes goed aangekomen ( hier maak ik mij ernstig zorgen over) ?
Kunnen jullie deze terugsturen?
Ik kreeg te horen dat er geen causaal verband is. Toen heb ik gevraagd waarom niet? Immers Conducteur maakt de pas kapot, ik heb geen pas meer, dus ik koop maar kaartjes. Dit is toch de zuiverste vorm van een causaal verband?
Ik heb tevens gevraagd hoe ik mijn korting stop kan zetten zonder ov-kaart? Deze vraag wordt heel slim vermeden totdat hij dus nu weer verlengd is! Terwijl ik gewoon helemaal van de ns af wil. Geen ov-kaart meer voor mij en uiteraard geen korting!
Daarnaast heb ik talloze uren aan de lijn gehangen en een aantal brieven verstuurd en heel veel tijd in mailcontact gestopt waardoor ik naast de 103 euro die ik teveel heb betaald ook wil weten of ik daar een vergoeding voor kan krijgen. Als de conducteur namelijk niet mijn pas onbruikbaar had gemaakt, had ik deze extra kosten nooit gehad. Hoe kan ik er voor zorgen dat de ns hierop reageert. En niet alleen maar aangeeft dat er geen causaal verband is, zonder aan te geven waarom niet?
Ik hoop dat er iemand hier is die kan aangeven hoe ik mijn geld terug kan krijgen, ik hoor op andere klachtenfora dat ik het via een rechter moet spelen, maar dat vind ik nogal rigoureus.
icon

Beste antwoord door Leny NS 10 juli 2014, 12:49

Welkom op het forum Johano. Vervelend om te lezen dat dit je ervaring is met NS. Als ik het goed begrijp heeft de conducteur je kaart kapot gemaakt en ben je gaan reizen met papieren treinkaarten (vol tarief) en wil je het bedrag van de treinkaarten terug. Wanneer heb je de brief met de originele vervoerbewijzen opgestuurd? Ook aangetekend? Wat voor een abonnement heb je? En hoe heeft de conducteur je kaart kapot gemaakt? En heb je daarna ook een duplicaat aangevraagd? Want dat dien je wel te doen. En wellicht kan ik het abonnement voor je opzeggen. Zou je via een privébericht je naw gegevens willen sturen. Heb je je oude kaartnummer ergens genoteerd of maak je gebruik van een MijnNS account? Zo ja, dan wil ik ook je kaartnummer hebben. Ik heb je vraag verplaats naar het topic ‘abonnementen’. Groet, Leny
Bekijk origineel

1 reactie

Badge
Welkom op het forum Johano. Vervelend om te lezen dat dit je ervaring is met NS. Als ik het goed begrijp heeft de conducteur je kaart kapot gemaakt en ben je gaan reizen met papieren treinkaarten (vol tarief) en wil je het bedrag van de treinkaarten terug. Wanneer heb je de brief met de originele vervoerbewijzen opgestuurd? Ook aangetekend? Wat voor een abonnement heb je? En hoe heeft de conducteur je kaart kapot gemaakt? En heb je daarna ook een duplicaat aangevraagd? Want dat dien je wel te doen. En wellicht kan ik het abonnement voor je opzeggen. Zou je via een privébericht je naw gegevens willen sturen. Heb je je oude kaartnummer ergens genoteerd of maak je gebruik van een MijnNS account? Zo ja, dan wil ik ook je kaartnummer hebben. Ik heb je vraag verplaats naar het topic ‘abonnementen’. Groet, Leny

Reageer