beantwoord

Hoe kun je een abonnement wijzigen?

• 28 maart 2014
  • 4 reacties
  • 356 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hallo,

Zou graag mijn voordeeluren abonnement willen wijzigen en dit omzetten naar een weekend vrij abonnement. Nu zie ik alleen niet dat mijn voordeeluren abonnement onder producten staat. Er staat alleen dat ik "reizen op saldo "heb.

Waar zou ik dit online kunnen wijzigen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 28 maart 2014, 18:36

Als je een account hebt onder MijnNS kun je daar onder Mijn producten zien of je daadwerkelijk een Voordeelurenabonnement hebt.
Voorwaarde is wel dat jouw OV-chipkaart bij MijnNS is aangemeld.

Je zou ook de kaart even op het station in de NS kaartautomaat kunnen uitlezen, door de kaart voor de kaartlezer te houden en vervolgens de produkten op te vragen.
Dan zie je vanzelf of er een Voordeelurenabonnement op de OV-chipkaart staat.

Staat er inderdaad alleen maar "Reizen op saldo" en geen regel "Voordeelurenabonnement", dan duidt dat er op dat er geen voordeelurenabonnement op jouw kaart staat.
Ik heb het zojuist voor alle zekerheid nog even met mijn eigen abonnement bij het station gecontroleerd.
Ik kreeg als eerste reisproduct te zien: "Voordeelurenabonnement reizen op saldo"
En daaronder een reisproduct; "Reizen op saldo bij NS 2e klas"
In beide gevallen werd ook nog aangegeven tot wanneer e.e.a. geldig was.

Omzetten van een Voordeelurenabonnement in een Weekend Vrij abonnement kun je het beste (bij voorkeur telefonisch) regelen met de Klantenservice..

Zeker omdat er wellicht twijfel is over het feit of je nou wel of een voordeelurenabonnement hebt (of misschien ooit vergeten bent om op je kaart te zetten) zou ik er de voorkeur aan geven de Klantenservice telefonisch te benaderen.
Als je wel een voordeelurenabonnement hebt, maar dat niet op je kaart hebt staan, zou je dus wel eens een tijdje gewoon tegen vol tarief gereisd kunnen hebben. Ook dat kunnen ze bij Klantenservice nagaan en je wellicht alsnog tegemoet komen voor de korting die je niet genoten hebt.
Ook daarom is het verstandig e.e.a. telefonisch af te doen; informatie is op die manier makkelijker en sneller uit te wisselen dan via een mailtje (afhandeling 5 dagen) of een brief (afhandelingstijd 4-6 weken).

Het is misschien een heel verhaal geworden, maar ik hoop toch dat ik de verschillende mogelijkheden duidelijk heb kunnen maken.

Mocht je nog vragen hebben, dan zien we het hier wel.,

Vr.gr
Hans
Bekijk origineel

4 reacties

Als je een account hebt onder MijnNS kun je daar onder Mijn producten zien of je daadwerkelijk een Voordeelurenabonnement hebt.
Voorwaarde is wel dat jouw OV-chipkaart bij MijnNS is aangemeld.

Je zou ook de kaart even op het station in de NS kaartautomaat kunnen uitlezen, door de kaart voor de kaartlezer te houden en vervolgens de produkten op te vragen.
Dan zie je vanzelf of er een Voordeelurenabonnement op de OV-chipkaart staat.

Staat er inderdaad alleen maar "Reizen op saldo" en geen regel "Voordeelurenabonnement", dan duidt dat er op dat er geen voordeelurenabonnement op jouw kaart staat.
Ik heb het zojuist voor alle zekerheid nog even met mijn eigen abonnement bij het station gecontroleerd.
Ik kreeg als eerste reisproduct te zien: "Voordeelurenabonnement reizen op saldo"
En daaronder een reisproduct; "Reizen op saldo bij NS 2e klas"
In beide gevallen werd ook nog aangegeven tot wanneer e.e.a. geldig was.

Omzetten van een Voordeelurenabonnement in een Weekend Vrij abonnement kun je het beste (bij voorkeur telefonisch) regelen met de Klantenservice..

Zeker omdat er wellicht twijfel is over het feit of je nou wel of een voordeelurenabonnement hebt (of misschien ooit vergeten bent om op je kaart te zetten) zou ik er de voorkeur aan geven de Klantenservice telefonisch te benaderen.
Als je wel een voordeelurenabonnement hebt, maar dat niet op je kaart hebt staan, zou je dus wel eens een tijdje gewoon tegen vol tarief gereisd kunnen hebben. Ook dat kunnen ze bij Klantenservice nagaan en je wellicht alsnog tegemoet komen voor de korting die je niet genoten hebt.
Ook daarom is het verstandig e.e.a. telefonisch af te doen; informatie is op die manier makkelijker en sneller uit te wisselen dan via een mailtje (afhandeling 5 dagen) of een brief (afhandelingstijd 4-6 weken).

Het is misschien een heel verhaal geworden, maar ik hoop toch dat ik de verschillende mogelijkheden duidelijk heb kunnen maken.

Mocht je nog vragen hebben, dan zien we het hier wel.,

Vr.gr
Hans
Hallo mari,

Welkom op het NS Serviceforum! Je titel is iets gewijzigd, zodat het makkelijker vindbaar wordt.
Zoals Hans in zijn bericht aangeeft, kun je via Mijn NS of via de Klantenservice je abonnement wijzigen naar Weekend Vrij. Als je even belt met de Klantenservice, weet je in ieder geval zeker wat de huidige status van je abonnement is en mijn collega kan je helpen het abonnement "vloeiend" over te laten lopen naar Weekend Vrij. Het telefoonnummer van de Klantenservice is 0900-2021163.

Groet,
Stephan
Hallo Hans/Stefan,

Alle stappen van het aanmelden van de ov kaart op mijn ns zijn genomen.

Heb inmiddels klantenservice gebeld. Want het abonnement was namelijk wel zichtbaar op mijn kaart na het checken bij de gele automaten, maar op een of andere manier niet zichtbaar online bij "mijn producten".

Inmiddels heb ik het abonnement nog niet kunnen wijzigen omdat er een opzegtermijn van 1 maand is bij het oude voordeelurenabonnement (klopt dit?, ik belde op 1 april en het kon pas 2 mei ingaan, ipv. per direct) Nu moet ik eerst een bevestiging afwachten van de opzeggen voordat ik het kan wijzigen naar het '' weekend vrij' abonnement. Nu was het alleen niet zeker of deze bevestiging via de email of via de post zou komen. ( ik heb in iedergeval nog niets gezien via de email). Wel vreemd dat zulk info niet op de website staat. De indruk wordt nu gewekt dat je per direct over kan stappen. (kan meewegen in de keuze wanneer je gaat uiteindelijk gaat bellen)
Beste Mari,

De kans dat je dan een brief krijgt is erg groot, de e-mail had anders al wel binnen moeten zijn. Deze brief ontvang je binnen 3 werkdagen dus zal snel binnen moeten komen. Je kan een Weekend Vrij abonnement via onze webshop aanvragen op dezelfde kaart. Hiervoor dient de kaart nog minimaal een jaar geldig te zijn. Je zou het Weekend Vrij abonnement dan zelfs vandaag nog in kunnen laten gaan. Het is alleen wel belangrijk om met de telefonische Klantenservice contact op te nemen om te controleren of daarmee je Voordeelurenabonnement dan ook daadwerkelijk beƫindigd is. Ik wil je adviseren om alvast het Weekend Vrij abonnement te proberen te bestellen.

Reageer