beantwoord

Hoe moet ik, als ik een keuzedag gebruik, in- en uitchecken bij andere vervoerders?

• 9 juli 2014
  • 3 reacties
  • 625 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hoe moet ik tussen het in- en uitchecken bij de NS in- en uitchecken bij andere vervoerders?
Ik reis op een keuzedag van Rotterdam naar Amsterdam retour. Hoe moet ik in Amsterdam in- en uitchecken bij tram of bus?
icon

Beste antwoord door De luchtmacht 9 juli 2014, 14:45

U kunt ze alleen in de trein gebruiken, bij alle vervoerders op het Nederlandse spoor. U mag ze wel bij Arriva gebruiken, maar niet in de bus van Arriva. Ook geldt voor de ICE en Intercity Direct tussen Rotterdam en Schiphol een toeslag.
Bekijk origineel

3 reacties

U kunt ze alleen in de trein gebruiken, bij alle vervoerders op het Nederlandse spoor. U mag ze wel bij Arriva gebruiken, maar niet in de bus van Arriva. Ook geldt voor de ICE en Intercity Direct tussen Rotterdam en Schiphol een toeslag.
Bedankt. Hoe weet ik trouwens welke vervoerders, anders dan de NS meedoen met keuzedagen? Ik weet dat ik ze kan gebruiken bij arriva, maar welke nog meer?
Een keuzedag is niet geldig in de tram of bus. Je kunt gewoon in Amsterdam met de tram en bus reizen, maar dat gaat dan gewoon van het saldo op je OV-chipkaart af. Daarvoor moet je dus zorgen dat er voldoende saldo op je kaart staat.

Reageer