beantwoord

Hoe moet ik maandelijks mijn Traject Vrij 'abonnement' betalen?

• 10 augustus 2014
  • 11 reacties
  • 2993 Bekeken

Mijn Traject Vrij 'abonnement' (maand) is op 22-07-2014 ingegaan. Dat heb ik toen direct met iDEAL betaald. Mijn vraag is, hoe moet ik betalen als het 22-08-2014 is? Gaat dat met automatische incasso of moet ik weer met iDEAL betalen? Ontvang ik daar nog bericht over? Hoe werkt dat precies? Graag meer info.
icon

Beste antwoord door Tochjo 10 augustus 2014, 21:17

Als u inderdaad een maandabonnement hebt afgesloten, moet u elke maand simpelweg opnieuw een abonnement aanschaffen. U ontvangt daar geen bericht over: als u geen nieuw abonnement aanschaft en uw abonnementsperiode is voorbij, dan reist u weer gewoon op saldo.

Bij een jaarabonnement (eigenlijk een doorlopend abonnement met een minimale contractduur van een jaar) wordt elke nieuwe abonnementsperiode via automatische incasso geïncasseerd, tegelijk met de reiskosten buiten uw traject.
Bekijk origineel

11 reacties

De kosten van reizen buiten het afgekochte traject worden achteraf per automatische incasso in rekening gebracht. NS stuurt daarover uiterlijk 5 dagen van tevoren een notificatie.
Badge +3
Als u inderdaad een maandabonnement hebt afgesloten, moet u elke maand simpelweg opnieuw een abonnement aanschaffen. U ontvangt daar geen bericht over: als u geen nieuw abonnement aanschaft en uw abonnementsperiode is voorbij, dan reist u weer gewoon op saldo.

Bij een jaarabonnement (eigenlijk een doorlopend abonnement met een minimale contractduur van een jaar) wordt elke nieuwe abonnementsperiode via automatische incasso geïncasseerd, tegelijk met de reiskosten buiten uw traject.
In interpreteerde de vraag zelf als: Hoe betaal ik op 22-08-2014 voor de volgende maand?
Als dat de vraag was, luidt het antwoord "niet", het Traject Vrij Maandabonnement loopt automatisch af na een maand, als u het daarna weer wil gebruiken ,moet u het opnieuw aanvragen.
Snelle reacties, bedankt allen 🙂 Ik moet dus zelf voor 22-08-2014 op Mijn NS een nieuw Traject Vrij 'abonnement afsluiten? Iemand een idee hoe ik dat moet doen? Ik zit te zoeken, maar kan het niet vinden... Of moet ik misschien eerst mijn OV-chipkaart koppelen?
Een nieuw abonnement afsluiten gaat precies hetzelfde als hoe het voor het abonnement voor deze maand ging.
Ahh duidelijk. Ik zat te zoeken bij Mijn Producten/Bestellingen, maar daar staat het dus mooi niet tussen 😉 Ik dacht dat je het daar misschien kon verlengen, vandaar. Bedankt Pe_pe!
Badge
Drizzle, welkom op het forum. Zo te lezen hebben ander forumleden al gereageerd. Indien je een Traject Vrij maand hebt, dan moet je na 22.8.2014 zelf opnieuw een Traject Vrij maand kopen. Je ontvangt hierover geen bericht. Via onze webshop kan je het abonnement opnieuw bestellen. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'. Groet, Leny
Indien je een Traject Vrij maand hebt, dan moet je na 22.8.2014 zelf opnieuw een Traject Vrij maand kopen.

In dit topic geeft Brian NS aan dat NS juist altijd adviseert om het abonnement alvast in de lopende maand te bestellen, maar uit het bovenstaande antwoord blijkt dat dat pas kan na het aflopen van het huidige maandabonnement?
Reputatie 1
Ahh duidelijk. Ik zat te zoeken bij Mijn Producten/Bestellingen, maar daar staat het dus mooi niet tussen 😉 Ik dacht dat je het daar misschien kon verlengen, vandaar. Bedankt Pe_pe!

Nee, helaas. Dat dacht ik ook, maar je moet elke keer weer de hele mikmak invullen, van kaartnummer tot NAW-gegevens en geboortedatum. Heel vreemd dat dit niet gekoppeld is, maar het schijnt iets met die automatische incasso te maken te hebben, voor als je buiten je traject reist. Die incasso moet je steeds weer goedkeuren.
Reputatie 1
Indien je een Traject Vrij maand hebt, dan moet je na 22.8.2014 zelf opnieuw een Traject Vrij maand kopen.

In dit topic geeft Brian NS aan dat NS juist altijd adviseert om het abonnement alvast in de lopende maand te bestellen, maar uit het bovenstaande antwoord blijkt dat dat pas kan na het aflopen van het huidige maandabonnement?

Je hoeft niet te wachten tot het huidige abonnement is afgelopen, dat kun je alvast van tevoren bestellen en ook al op je kaart zetten. Gewoon een andere ingangsdatum kiezen. Ik heb het afgelopen maand nog gedaan, een week van tevoren. Dan zie je bij MijnNS twee producten op je kaart.
@LizBo, Het zou inderdaad een stuk makkelijker zijn als je op een 'verlengknop' kan drukken. Toch wel vreemd dat je elke keer alles opnieuw moet invullen. Zo vaak verander ik ook niet van bankrekening ;)

@Moderators, nemen jullie ook suggesties aan van klanten? Dan zou ik dit een mooie verbetering vinden voor jullie diensten.

Reageer