beantwoord

Hoe neem ik mijn dochter's vriendinnetje mee met korting via mijn Traject kaart?

• 20 juni 2019
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

Ik heb een traject kaart, mijn twee kinderen onder de 12 jaar hebben een Kids Vrij abonnement. Wij willen naar Madurodam (28 juni) en mijn dochter wil een vriendinnetje mee nemen. Ik heb verschillende vragen:

a) moeten mijn kinderen gewoon in- en uitchecken als de reis start, zonder dat er een bepaald saldo op hun kaart staat?

b) dat vriendinnetje heeft een OV chipkaart (geen persoonlijke, maar een blauwe). Wat is de beste manier om haar op de goedkoopste manier mee te laten reizen?

Bij voorbaat dank, met vriendelijke groet,
AngelS0204
icon

Beste antwoord door Momo 20 juni 2019, 09:26

Uw kinderen moeten inderdaad gewoon in- en uitchecken. Zij hebben een Kids Vrij abonnement en daardoor geen saldo nodig om met de trein te reizen.

Is het vriendinnetje ook onder de 12? Aangezien zij geen persoonlijke kaart heeft, heeft zij geen Kids Vrij. U kunt dan een Railrunner kaartje kopen voor €2.50.
Wanneer zij ouder is dan kan zij op haar kaart Samenreiskorting laden. Die is dan alleen geldig bij inchecken in de daluren.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Uw kinderen moeten inderdaad gewoon in- en uitchecken. Zij hebben een Kids Vrij abonnement en daardoor geen saldo nodig om met de trein te reizen.

Is het vriendinnetje ook onder de 12? Aangezien zij geen persoonlijke kaart heeft, heeft zij geen Kids Vrij. U kunt dan een Railrunner kaartje kopen voor €2.50.
Wanneer zij ouder is dan kan zij op haar kaart Samenreiskorting laden. Die is dan alleen geldig bij inchecken in de daluren.
Bedankt voor de reactie. Zij is onder de 12 jaar. Moet ik het Railrunner kaartje van te voren kopen, of doe ik dat op het station op de dag van reizen (en dit kaartje is heel de dag geldig? Dus retour?)?
Reputatie 7
Badge +2
Dat maakt op zich niet niet. Het is wel zo dat een van te voren gekocht eticket niet kan kan worden terugbetaald mocht deze toch niet gebruikt worden, bv als het vriendinnetje onverhoopt ziek wordt.

U kunt de Railrunner bij de NS kaartautomaat kopen als eenmalige chipkaart of deze laden op de anonieme OV-Chipkaart die zij al heeft.
Een Railrunner is de hele dag geldig.
https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/railrunner

Reageer