Hoe overstappen van Flex naar gewoon dalvoordeel | NS Community
beantwoord

Hoe overstappen van Flex naar gewoon dalvoordeel

  • 8 January 2022
  • 6 reacties
  • 536 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Voor keuzedagen heb je dalvoordeel-abonnement nodig, maar: ‘Keuzedagen zijn niet beschikbaar voor NS Flex-abonnementen.’ De dalvoordeelversie binnen Flex kan dus niet. Ik wil daarom binnenkort mijn Flex wijzigen in een flexloos Dalvoordeelabonnement, maar in ‘mijn NS’ lijk ik alleen te kunnen wijzigen naar andere flexvormen, niet naar flexloos. Hoe los ik dit op?

icon

Beste antwoord door bahnrider 8 January 2022, 13:54

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ga naar de webshop en kies Dal Voordeel. Dan is er de optie voor ‘Op saldo’ (en Keuzedagen).

Directe link: https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct?product=DVD

Reputatie 7
Badge +4

Het is inderdaad wat lastig, maar Klantenservice moet dit voor u doen, zij kunnen Flex wel ongedaan maken. Vergeet niet om daarna naar het automaat te gaan om uw Flexabonnement ongeldig te maken. U kunt dan een Dalvoordeelabonnement met keuzedagen bestellen. Dit kan op uw kaart nagenoeg meteen ingaan. U krijgt meteen twee keuzedagen die een jaar geldig zijn.

Overigens is een aparte kaart met Dalvoordeel op saldo en keuzedagen ook een optie. Zelf werk ik ook met meerdere kaarten, eentje met het ‘oude’ VDU in verband met de papieren keuzedagen. Flex aanhouden heeft als voordeel dat het elk moment weer in kan gaan.

Badge +3

Oeps, U kunt het product niet combineren met de andere producten op uw OV-chipkaart.

Dus NS Flex moet inderdaad eerst verwijderd worden (via de Klantenservice) als je geen nieuwe kaart wilt. Levertijd nieuwe kaart is een week.

Reputatie 7
Badge +1

Tip/hint: het is wellicht -zolang het nog kan- beter om gewoon apart een geheel nieuw ABO met DV en die keuzedaagjes te bestellen-is dan toch gratis als kaart, en de huidige kaart op FLEX basis te zetten-er staat dan wel dat dat 10 eur kost, maar dat klopt niet als je al een dgl.ABO hebt lopen. In een aantal gevallen is het handig 2 kaarten te hebben en je kan zo met B-T-M blijven reizen op betalen achteraf zonder steeds om saldo te hoeven denken. Besteltijd is 7 dagen voor zoiets. Moet wel geheel telefonsich tegenwoordig, dacht ik, vanwege die keuzedaagjes

Badge +3

Moet wel geheel telefonsich tegenwoordig, dacht ik, vanwege die keuzedaagjes

Nee hoor… en een bestaand abonnement omzetten naar Flex Basis kost ook geen 10 euro.

 

Dank allemaal! Alle opties overwegend wordt het een tweede kaart met dalvoordeel en keuzedagen, naast de huidige die al op flex-basis staat. 

Reageer