beantwoord

Hoe reis ik met het Dal Vrij abonnement?

• 10 maart 2014
  • 3 reacties
  • 649 Bekeken

Als ik met een dalvrij abonnement reis en een keer buiten de daluren wil of moet reizen hoe werkt deze dan?
Moet ik dan een los kaartje kopen?
Hoe gaat het als de trein vertraging heeft waardoor de reistijd buiten de daluren valt? Overmacht?
icon

Beste antwoord door Marjan NS 10 maart 2014, 09:36

Hallo Gooseman1810,

Ik heb je vraag aangepast en verplaatst naar 'Abonnementen', zodat het beter vindbaar is. Als je buiten de Dal uren reist met het Dal Vrij abonnement, dien je in en uit te checken. Je mag met de nieuwe kortingsabonnementen niet meer met papieren kaartjes reizen. Als de trein vertraging heeft mag je de originele vertrektijd aanhouden voor de Dal en Spits uren. Je dient dan wel in de Dal uren te zijn ingecheckt om vrij te kunnen reizen.

Vriendelijke groet,
Marjan
Bekijk origineel

3 reacties

Inderdaad een kaartje kopen buiten daluren of genoeg tegoed op je kaart hebben staan.

Bij vertraging toch op tijd inklokken is mijn advies 🙂
Als je buiten de daluren incheckt, moet je ervoor zorgen dat je voldoende saldo op je kaart hebt staan. Je hoeft dus geen los kaartje te hebben.

Het moment van inchecken moet binnen de daluren liggen. Dat je daarna buiten de daluren reist, is geen probleem. Met je Dal Vrij abonnement reis je dan ook buiten de daluren 'gratis'. Als je bijvoorbeeld voor 16:00 incheckt (het kan uiterlijk tot 16:05) kun je gewoon vrij reizen in de avondspits, ook als je uitcheckt tijdens de avondspits.
Hallo Gooseman1810,

Ik heb je vraag aangepast en verplaatst naar 'Abonnementen', zodat het beter vindbaar is. Als je buiten de Dal uren reist met het Dal Vrij abonnement, dien je in en uit te checken. Je mag met de nieuwe kortingsabonnementen niet meer met papieren kaartjes reizen. Als de trein vertraging heeft mag je de originele vertrektijd aanhouden voor de Dal en Spits uren. Je dient dan wel in de Dal uren te zijn ingecheckt om vrij te kunnen reizen.

Vriendelijke groet,
Marjan

Reageer