beantwoord

Hoe verwijder ik mijn Dalvoordeel Abonnement?

Per 1 februari ben ik een ex-student. Daarom wil ik voor 1 mei het Dal Voordeelabonnement voor ex-studenten en langstudeerders op mijn kaart zetten. Alleen zelf heb ik het abonnement al op mijn kaart staan. Hoe kan ik dit 'oude' abonnement verwijderen en het nieuwe erop zetten, om een jaar langer te kunnen gebruiken?
icon

Beste antwoord door Tochjo 24 april 2016, 19:53

Dan hebt u er dus niet voor gekozen om een gratis persoonlijke OV-chipkaart mee te bestellen, maar bij de bestelling het nummer van uw huidige OV-chipkaart ingevuld. Dat moet u dus niet doen. Het nummer van uw huidige kaart moet u alleen in de kortingscode verwerken.
Bekijk origineel

12 reacties

Die aanbieding geldt binnen 3 maanden nadat het Studentenreisproduct voor het eerst wordt stopgezet. Gezien u een Dal Voordeelabonnement hebt en dat abonnement niet zo zinvol is om naast een Studentenreisproduct aan te houden, vraag ik me af of het niet al te laat is om gebruik te maken van die aanbieding. Als het Dal Voordeelabonnement pas na 1 februari is ingegaan, kan het nu nog niet beëindigd worden.
Ik heb geen Studentenreisproduct meer. Voor 1 mei zal ik dus het Dal Voordeelabonnement erop moeten zetten. Alleen zelf had ik dat product er al opstaan, voordat ik afgelopen augustus het Studentenreisproduct erop heb gezet. Dit 'oude' Dal Voordeelabonnement is alleen tot begin juli geldig. En het 'nieuwe' Dal Voordeelabonnement tot 1 mei 2017.
Het oude abonnement moet minimaal 2 weken voor de dag van de maand waarop het abonnement is ingegaan worden opgezegd. Dat gaat dus hoe dan ook niet meer lukken voor 1 mei. Het alternatief is om voor het nieuwe abonnement een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart te bestellen via www.ov-chipkaart.nl en daarna het nieuwe abonnement aan te vragen. Dat lukt misschien nog net op tijd.
Maar het oude abonnement staat er sinds afgelopen juli op, dus dat zou dan toch gewoon moeten kunnen?
Als dat abonnement in juli 2015 is afgesloten (dus niet verlengd), kan het überhaupt niet eerder dan met ingang van dezelfde dag in juli 2016 worden beëindigd.
Wat Pe_pe hier zegt klopt inderdaad, ik heb nog wel een kleine aanvulling. Het klinkt alsof je eerder je studentenreisproduct al een keer van de OV-chipkaart hebt verwijderd, in dat geval werkt de actiecode vanaf de eerste keer dat je dit gedaan hebt 3 maanden en kan je hier niet nogmaals gebruik van maken.
Badge +3
In uw geval (en als u nog niet eerder van deze actie gebruikgemaakt hebt) zou ik binnen de drie maanden na 1 februari, dus komende week, een nieuw Dal Voordeel-abonnement afsluiten dat ingaat per juli 2016, aansluitend op uw huidige abonnement; bij de bestelling kan een ingangsdatum tot drie maanden in de toekomst worden gekozen.

Bij de bestelling zou ik er dan voor kiezen om gratis een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart mee te bestellen, zodat er geen gedoe kan ontstaan met twee abonnementen op één kaart. Vervolgens beëindigt u het huidige Dal Voordeel-abonnement per juli 2016. U reist dan tot juli 2016 met uw huidige abonnement en vanaf juli 2016 met het gratis Dal Voordeel-abonnement op uw nieuwe kaart.
ja, maar ik kan een kortingscode invoeren zodat ik het abonnement gratis op mijn ov-kaart kan zetten. Dus denk niet dat ik dan een gratis ov-kaart krijg.
Badge +3
Jawel. Iedereen die een doorlopend abonnement bestelt via de webwinkel van NS kan gratis een persoonlijke OV-chipkaart meebestellen. Dat u een kortingscode gebruikt waarmee u het abonnement Dal Voordeel het eerste jaar gratis kunt krijgen, is daarbij niet van belang.
wanneer ik deze aansluitende datum aangeef krijg ik de melding: "U kunt het product niet combineren met de andere producten op uw OV-chipkaart."
Badge +3
Dan hebt u er dus niet voor gekozen om een gratis persoonlijke OV-chipkaart mee te bestellen, maar bij de bestelling het nummer van uw huidige OV-chipkaart ingevuld. Dat moet u dus niet doen. Het nummer van uw huidige kaart moet u alleen in de kortingscode verwerken.
hartstikke bedankt! De gratis kaart met het gratis abonnement is onderweg 🙂

Reageer