beantwoord

Hoe voorkom ik dat mijn fiets uit de stalling wordt verwijderd?

Toon eerste bericht

34 reacties

We dienen ook rekening te houden met mensen die hun fiets binnen brengen, hun abonnement opzeggen en hem vervolgens laten staan. Het klinkt misschien wat extreem, maar het gebeurt. Ik snap dat je dit vervelend vindt, huibenghis, maar dit zijn wel de voorwaarden waarmee jij je abonnement hebt afgesloten. Het staat bovenaan de pagina, als laatste regel, boven 'beschikbaarheid op het station': https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ns-fietsenstalling/veilig-en-comfortabel-stallen/zelfservice-stallen.html.

Het gaat hier om een jaarabonnement. Als je net doet alsof er alleen maandabonnementen bestaan, doe je iets verkeerd. Of het nou in de voorwaarden staat of niet.

Waarom kan iemand die een jaarabonnement afsluit niet een apart bandje aan zijn/haar fiets krijgen bij langdurige afwezigheid? Dat lijkt me sowieso minder werk voor het personeel dan wat er nu gebeurt.

Waarom kan iemand die een jaarabonnement afsluit niet een apart bandje aan zijn/haar fiets krijgen bij langdurige afwezigheid? Dat lijkt me sowieso minder werk voor het personeel dan wat er nu gebeurt.

Krek. Er is sowieso geen relatie tussen een fiets en een jaarabonnement. Waarom krijg ik bij het afsluiten van een jaarabonnement geen label om aan mijn fiets te bevestigen, zodat iedereen kan zien dat voor die fiets een jaarabonnement is afgesloten?
Ik snap dat dit verwarrend kan overkomen, huibenghis. Je betaalt voor een jaar, maar mag vervolgens niet langer dan 28 achtereenvolgende dagen stallen. In Groningen is het bijvoorbeeld inderdaad zo dat je een bandje om je fiets krijgt met een kleur die staat voor een bepaalde week. Die worden er niet gelijk bij stallen op geplaatst. Dus als het dan inderdaad week 6 is, dan gaan ze alle fietsen met dat ene kleurtje verwijderen. Dit is ook deels om dumpfietsen te voorkomen. Anders wordt het snel een schroothoop! 😉 Ik weet even niet zo uit mijn hoofd hoe dit in Bergen op Zoom wordt geregeld, maar het zal een dergelijke methode zijn.

De stalling waar ik mijn fiets heb staan heeft een sticker op het spatbord geplakt met maand en jaar. Dat voorkomt ook dat gedumpte fietsen niet herkenbaar zijn.
Reputatie 5

Wat ik nu doe is als ik langer dan week weg denk te zijn, ik dan de fiets in de stalling op kantoor zet.Goeie tip, als NS geen alternatief biedt is dit zeker een werkbare oplossing. Dank je!

Graag gedaan. Enige is wel dat je even van te voren goed moet plannen..zo was ik de laatste vakantie vergeten dat de dag ervoor gestaakt werd waardoor ik niet naar kantoor kon haha. Gelukkig was ik binnen de termijn weer terug bij mijn fiets.
De stalling waar ik mijn fiets heb staan heeft een sticker op het spatbord geplakt met maand en jaar. Dat voorkomt ook dat gedumpte fietsen niet herkenbaar zijn.

Je zou bijna denken dat er geen centraal beleid is bij NS. Of is dit afhankelijk van het type stalling? Zou niet zo moeten zijn; aan elke fiets moet je kunnen zien of er een abo voor afgesloten is!
Zou niet zo moeten zijn; aan elke fiets moet je kunnen zien of er een abo voor afgesloten is!

Dat zou wel praktisch zijn lijkt mij. Deze zit op mijn fiets

Zou niet zo moeten zijn; aan elke fiets moet je kunnen zien of er een abo voor afgesloten is!Dat zou wel praktisch zijn lijkt mij. Deze zit op mijn fiets

Perfect!!!
Reputatie 7
Badge +3
Zo'n dergelijke sticker had ik ook voor de bewaakte stalling in Delft, toen daar nog een bewaakte stalling was. Was geen selfservice, maar gewoon met medewerkers.
Zo'n dergelijke sticker had ik ook voor de bewaakte stalling in Delft, toen daar nog een bewaakte stalling was. Was geen selfservice, maar gewoon met medewerkers.
Dat bedoel ik: blijkbaar afhankelijk van het TYPE stalling. Waarom werkt dit niet bij elke stalling hetzelfde, NS?

Reageer