hoe zit nu met vrij reizen is er nog wel of niet | NS Community

hoe zit nu met vrij reizen is er nog wel of niet

  • 17 March 2023
  • 6 reacties
  • 195 Bekeken

Kun je nu nog wel of niet vrij reizen kopen  ik mask daar veelvuldig gebruik van 


6 reacties

Reputatie 4

Kun je nu nog wel of niet vrij reizen kopen  ik mask daar veelvuldig gebruik van 

welke vrij Abonnement heb je hier kan niet veder helpen met deze vraag Weekendvrij gaat vrijdag in van 18:30 tot met maandag 4:00 dal vrij kan alleen in daluren vrij reizen

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Hajadaje,

Wat bedoel je met “vrij reizen"? Er zijn verschillende abonnementen te koop, waarmee je vrij kunt reizen op bepaalde momenten, zoals Weekend Vrij, Dal Vrij, Altijd Vrij en Traject Vrij.

Als je Keuzedagen bedoelt: die zijn alleen nog te koop bij een Dal Voordeel op saldo-abonnement.

Als je actiekaartjes bedoelt: die zijn er af en toe. Houd sites als Spoordeelwinkel en goedkoop-treinkaartje.nl in de gaten.

Badge +3

Als dit om Keuzedagen gaat, die kan je via de Klantenservice toevoegen maar als u die al heeft kunt u er geen bij kopen, ze worden wel jaarlijks verlengd (samen met het abonnement).

Is uw abonnement omgezet naar Flex, dan moet dat beëindigd worden via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen en daarna kunt u Dal Voordeel op Saldo + Keuzedagen bestellen via de link die @mrfreeze gaf, dus https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/20

NS servicepunt Leeuwarden bevestigt dat na gebruik van een keuzedag de volgende één dag later kan worden opgehaald. Op mijn NS account staat dat mijn Dal-voordeel-65+ op saldo - abonnement per 01 april 2023 is verlemgd. inclusief vrij reizen (ik betaal hiervoor € 94,70 per jaar en ben al tientallen jaren klant) Er staan nog wel vier keuzedagen klaar maar kan nu nog geen keuzedag ophalen; ik moet telkens twee maanden wachten..

Mijn echtgenote heeft een zelfde abonnement en had vorige maand hetzelfde probleem, via het servicepunt Leeuwarden werd dit voor haar rechtgezet, maar bij mij weigert NS Klantenservice mee te werken, ook een schriftelijk verzoek wordt niet beantwoord... Hoe kan dit?

 

Badge +3

NS servicepunt Leeuwarden bevestigt dat na gebruik van een keuzedag de volgende één dag later kan worden opgehaald. Op mijn NS account staat dat mijn Dal-voordeel-65+ op saldo - abonnement per 01 april 2023 is verlemgd. inclusief vrij reizen (ik betaal hiervoor € 94,70 per jaar en ben al tientallen jaren klant) Er staan nog wel vier keuzedagen klaar maar kan nu nog geen keuzedag ophalen; ik moet telkens twee maanden wachten..

Mijn echtgenote heeft een zelfde abonnement en had vorige maand hetzelfde probleem, via het servicepunt Leeuwarden werd dit voor haar rechtgezet, maar bij mij weigert NS Klantenservice mee te werken, ook een schriftelijk verzoek wordt niet beantwoord... Hoe kan dit?

Welkom bij de NS Community @Hans Molema,

Het ligt er volgens mij aan wie je treft bij een balie, en de manier waarop Keuzedagen verlengd worden (eens per 2 maanden of per 1 april allemaal in één keer en op=op en dan tot april 2024 geen nieuwe meer kunnen krijgen).

@MoDe is de community expert (ook maar een reiziger) als het daarom gaat, of @Thom 😅

Reputatie 7
Badge +3

Er is een verschil tussen keuzedagen aangevraagd voor december 2022 en vanaf december 2022. Dat staat op de website uitgelegd.

Als jij al langere tijd een keuzedagenabonnement hebt, dan zul ze nog elke 2 maanden krijgen, die ieder 1 jaar geldig zijn vanaf het beschikbaar komen.

Bij keuzedagenabonnementen vanaf december 2022 krijg je ze alle 7 tegelijk. De volgende kun je ophalen als de vorige gebruikt ze. Alle 7 zijn ze geldig tot de verlenging van het abonnement. Zijn ze op dan moet je wachten tot verlengingsdatum van het Dal voordeel abonnement voor je nieuwe kunt bestellen.

In het keuzedagenoverzicht die je kreeg bij jouw laatste verlenging staat wanneer je de keuzedagen krijgt. Bij jou zal er dan een lijst met data van elke 2 maanden een nieuwe keuzedag in het overzicht staan.

De klantenservicemedewerkers zijn niet eensgezind over hoe het zit bij verlenging van keuzedagenabonnementen na december 2022. Er werd mij eerder gezegd dat bij verlenging iedereen 7 keuzedagen tegelijk krijgt. Ik kreeg echter eind maart dit jaar bij verlenging net als jij de keuzedagen volgens het oude systeem: elke 2 maanden een nieuwe. Persoonlijk ben ik er blij mee, want de laatste is net als de 1e 1 jaar geldig. Ik hoef ze niet voor de verlenging opgemaakt te hebben.

Reageer