hoe zorg ik dat ik mijn OV niet meer op hoef te laden? | NS Community
beantwoord

hoe zorg ik dat ik mijn OV niet meer op hoef te laden?

  • 21 June 2022
  • 1 reactie
  • 110 Bekeken

Wil graag dat ik mijn OV kaart niet meer hoef op te laden. Dus dat het automatisch van mijn OV wordt afgeschreven. Maar als ik dat via internet probeer dan geeft hij aan dat mijn huidige abonnement wordt stop gezet. 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 21 June 2022, 12:28

Bekijk origineel

1 reactie

Goedemiddag Sil-1984 en welkom bij de NS Community!

Als ik het goed begrijp maak je momenteel gebruik van een abonnement op saldo, waarbij je gemaakte reizen direct betaalt via het saldo op je kaart. Als je die werkwijze wilt behouden dan kun je gebruik maken van de service ‘Automatisch Saldo Opladen’ van de OV-Chipkaart. Daar kun je hier meer informatie over vinden.

Ik vermoed dat je zelf momenteel een overstap naar NS Flex aan het bekijken bent. Met een NS Flex reisproduct maak je geheel geen gebruik meer van saldo op de kaart, gemaakte reizen worden daarbij via een maandelijkse factuur en automatische incasso van je rekening afgeschreven. Je huidige abonnement zal dan inderdaad worden stopgezet, aangezien je overstap naar een ander type abonnement. Je kunt bij NS Flex echter ook een kortingsproduct erbij nemen, zoals Dal Voordeel, zodat je nog wel korting behoudt.

Reageer