beantwoord

Hoelang duurt het voor de prijzen worden getoond in de reishistorie bij Traject Vrij?

• 27 juni 2019
  • 27 reacties
  • 1000 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Bij mijn weten duurde het in het verleden maximaal 48 uur voordat in de reishistorie de juiste prijzen werden getoond. Dat was al buitengewoon onhandig (en onnodig) maar ik zie dat zelfs deze termijn niet meer gehaald wordt.
Is er sprake van een storing, of is dit de door NS beoogde werking? Indien dat laatste het geval is, wanneer kan ik verwachten dat mijn reishistorie de correcte gegevens toont?
icon

Beste antwoord door Danny NS 29 juli 2019, 09:32

@nieuwhier ik heb terugkoppeling ontvangen van de betreffende afdeling. Ze geven aan hier van op te kijken. Graag nemen we een kijkje in jouw account om te zien waar het fout gaat. Als je dit wilt mag je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en geboortedatum. Als je dit liever niet wilt is dit begrijpelijk maar kan ik helaas geen verdere uitzoekwerk voor je verrichten.
Bekijk origineel

27 reacties

Als het gaat om reizen bij andere vervoerders dan duurt het tot je factuur, tenminste dan zie je ze daar. Volgens de NS mag je deze niet eerder zien i.v.m. privacy argumenten (al hebben ze nooit aangegeven welke).

Andere reizen zou je inderdaad na 48 uur moeten zien al is mijn ervaring dat het ook wel eens 72 uur duurt, langer dan dat heb ik nog niet mee gemaakt.
Het gaat in dit geval om reizen met NS.
Privacy is inderdaad een veelgehoord excuus voor klantonvriendelijk gedrag, als de privacy daadwerkelijk in het geding is zoals hier dan is de urgentie opeens volkomen afwezig.
Hoi Nieuwhier,

Normaliter is het inderdaad binnen 48 uur. Echter, daar kunnen nog handmatige checks overheen gaan. Heb je er last van dat het helemaal niet meer in te zien is, of duurt het zo nu en dan wat langer dan 48 uur? Naar mijn weten is er namelijk geen storing.
Ik heb er last van omdat ik mijn declaraties graag bijtijds afrond en nu dus steeds moet wachten tot het NS een keer behaagt om mij van de juiste informatie te voorzien en daarin blijkbaar nogal willekeurig te werk gaat.
Ik begrijp dat je er last van hebt en ik wil je graag helpen Nieuwhier, maar dan zal je wel wat preciezer moeten zijn. Als ik weet wat er aan de hand is, kan ik er wellicht wat aan doen of er een verklaring voor geven.
Volgens mij ben ik aardig precies als ik vraag hoelang het duurt voor mijn prijzen online staan.
Hoe zou ik deze vraag preciezer kunnen formuleren?
De reactie "soms staan ze er binnen 48 uur, maar soms ook niet" is dan weer verre van precies.
Ik doelde erop of je systematisch last hebt dat het langer dan 48 uur duurt. Of dat het zo een enkele keer voorkomt. Wat dus kan komen omdat er dus nog handmatige checks overheen kunnen gaan. Dat wordt mij namelijk niet helemaal duidelijk uit je vorige bericht.
Ik kijk niet elk uur of de prijzen er al staan, dus dat weet ik niet.
Ik zou nu graag van jou horen vanaf hoeveel uur na het reizen de prijzen gegarandeerd worden getoond, eventueel aangevuld met de tijdstippen vanaf wanneer ze zouden kunnen worden getoond en vanaf wanneer ze doorgaans worden getoond als hier blijkbaar verschil in zit.
Ik neem aan dat deze informatie niet afhankelijk is van mijn persoonlijke situatie?
Ik durf het niet exact te zeggen omdat er ook niet een exacte tijd aan vast zit. Doorgaans binnen 48 uur en dus bij uitzondering kan het langer duren. Maar ik zal kijken of ik voor je uit kan zoeken of hier richtlijnen in zijn. Ik kom er op terug!
Badge +3
Het gaat in dit geval om reizen met NS.
Privacy is inderdaad een veelgehoord excuus voor klantonvriendelijk gedrag, als de privacy daadwerkelijk in het geding is zoals hier dan is de urgentie opeens volkomen afwezig.

Amen... en zie vooral https://community.ns.nl/mijn-ns-53/mijn-ns-verkeerde-gegevens-38283/index4.html van een bijna hopeloze @Erryt NS die het maar niet voor elkaar krijgt om (in mijn ogen) iets simpels te fixen.

Via ^webcare kijg je dan "Wat gek zeg, neem vooral contact met ons op door je NAW gegevens en je geboortedatum en e-mail en kaartnummer en je schoenmaat te sturen"...

Als ze (webcare of moderators hier) gewoon even zoeken op klantnummer dan is dat toch voldoende input om te zien dat diegene een historie heeft qua klantcontact in jullie systeem?

Ik mag hopen dat moderators na die vraag om een PB/DM dat dan ook even in het systeem zetten. Het 'coulance' woord vermijd ik liefst.

Alhoewel, ik kreeg ooit een reactie van @Erryt NS (over iets simpels) "Ik zie het Robert, en omdat ik vind dat het nu wel lang genoeg geduurd heeft, bij deze een couponcode voor een (1e klas zelfs) dagkaart."

Hartstikke leuk maar goed, als er structureel dingen mis gaan (en extra werk opleveren voor zowel de klant als de klantenservice) dan moet dat toch met de hoogste prioriteit opgelost worden? 🤔
@nieuwhier Daar ben ik weer, ik heb helaas nog geen uitsluitsel over de richtlijnen. Ik hoop volgende week een antwoord te hebben op je vraag!
@nieuwhier Weer een update. Door ziekte de afgelopen tijd heb ik nog geen tijd gehad om achter jouw vraag te gaan. Mijn excuses! Ik ben er inmiddels weer mee aan de slag en hoop snel op een antwoord.
Het lijkt inmiddels eerder regel dan uitzondering dat de prijzen er na 48 uur nog niet staan, erg hinderlijk en niet van deze tijd.
@nieuwhier Ik heb nog steeds geen reactie mogen ontvangen van de desbetreffende afdeling. Ik heb er dus ook weer een mail achteraan gestuurd met daarin de opmerking dat het de laatste tijd dus steeds vaker voorkomt dat de 48 uur niet gehaald wordt.
Na meer dan 72 uur nog steeds geen prijzen en dat terwijl het gewoon een reis met NS betreft en alle benodigde info dus al lang en breed bekend zou moeten zijn,
@nieuwhier Ik heb eindelijk het antwoord op je vraag. De richtlijnen hiervoor zijn 72 uur. Dat is zo omdat wij afhankelijk zijn van Translink en de transacties in de verschillende systemen. Wel is het spijtig om te lezen dat het inmiddels langer dan 72 uur duurt voordat je de ritprijzen te zien krijgt. Is dit nu een enkele keer gebeurd of systematisch?
@nieuwhier Ik heb eindelijk het antwoord op je vraag. De richtlijnen hiervoor zijn 72 uur. Dat is zo omdat wij afhankelijk zijn van Translink en de transacties in de verschillende systemen. Wel is het spijtig om te lezen dat het inmiddels langer dan 72 uur duurt voordat je de ritprijzen te zien krijgt. Is dit nu een enkele keer gebeurd of systematisch?

Bij mijn laatste drie reizen buiten mijn traject stond de prijs er pas na respectievelijk 8 (!), 5 en 4 dagen.
De in- en uitcheckinformatie om de juiste berekening te kunnen uitvoeren was wel al vrijwel direct beschikbaar. Het is me dan ook volstrekt onduidelijk waarom pas dagen of zelfs een week later de prijs wordt bepaald.
@nieuwhier Dat duurt inderdaad wel erg lang. Gaat dit om reizen die je met ons maakt, of reizen met andere vervoerders?
@nieuwhier Dat duurt inderdaad wel erg lang. Gaat dit om reizen die je met ons maakt, of reizen met andere vervoerders?
Grapjas, prijzen bij andere vervoerders worden al tijden niet meer getoond, maar die bug wordt door NS niet erg serieus genomen. Al mijn voorbeelden gingen dus over reizen met NS.
Het was geen poging tot humor @nieuwhier . Ik probeer alleen te achterhalen of ik nog iets over het hoofd zie. Ik ga in ieder geval de achterliggende afdeling contacteren over wat er mogelijk aan de hand kan zijn. Omdat ik zelf hierna twee weken met vakantie ben, draag ik dit over aan Danny NS. Ik neem hem ook mee met de achterliggende correspondentie en hij zal je dan van een antwoord voorzien. Als we meer weten wordt dat hier weer geplaatst.
@nieuwhier ik heb terugkoppeling ontvangen van de betreffende afdeling. Ze geven aan hier van op te kijken. Graag nemen we een kijkje in jouw account om te zien waar het fout gaat. Als je dit wilt mag je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en geboortedatum. Als je dit liever niet wilt is dit begrijpelijk maar kan ik helaas geen verdere uitzoekwerk voor je verrichten.
Kijk eens een jaar terug... de laatste keer dat ik keek (ik heb ook een trajectvrij abonnement) stonden alle bedragen op 0,- dus ook buiten het afgekochte traject. Geen enkel bedrag kon ik terug zien.

Nu helaas niet te controleren omdat "mijn NS" onbereikbaar is...
Hmm, ik kan beter een voorbeeld gebruiken van een situatie dat nu nog wacht op de ritprijzen. @nieuwhier heb je voor mij nog de opgevraagde informatie? Bij geen reactie zal ik het topic afronden.
Ik heb op dit moment geen openstaande reizen buiten mijn traject, maar ik snap niet zo goed wat de meerwaarde is van meekijken in mijn account.
Ik neem aan dat het berekenen van de prijzen automatisch gebeurt en dat er niet een paar studenten op hun rekenmachientjes in de weer zijn. Dan zou het dus ook niet moeten uitmaken of jullie in mijn account kijken of in 1 van jullie testaccounts.
Ik heb op dit moment geen openstaande reizen buiten mijn traject, maar ik snap niet zo goed wat de meerwaarde is van meekijken in mijn account.
Ik neem aan dat het berekenen van de prijzen automatisch gebeurt en dat er niet een paar studenten op hun rekenmachientjes in de weer zijn. Dan zou het dus ook niet moeten uitmaken of jullie in mijn account kijken of in 1 van jullie testaccounts.

De betreffende afdeling waar ik de vraag uit heb staan vroeg mij hierom. ik begrijp dat je liever niet wilt dat ik je account aan hen doorspeel?

Reageer