beantwoord

hoelang duurt het voordat een abonnement geactiveerd wordt

• 3 augustus 2020
  • 8 reacties
  • 261 Bekeken

Eindelijk heb ik de bevestigingsmail gehad over de aanvraag van mijn altijd vrij abonnement. Hoelang duurt het voordat deze geactiveerd is? Ik wil er graag morgen gebruik van maken.

icon

Beste antwoord door loklok8 3 augustus 2020, 13:23

Binnen 1 uur kan je je nieuwe abonnement ophalen bij een kaart- of oplaadautomaat. Je abonnement gaat pas in op de dag die gekozen is tijdens het bestellen van het abonnement. 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Binnen 1 uur kan je je nieuwe abonnement ophalen bij een kaart- of oplaadautomaat. Je abonnement gaat pas in op de dag die gekozen is tijdens het bestellen van het abonnement. 

Hmm, niet op zondag 30 aug 2020. Heb om 14:02 de aanschafbevestiging gekregen en om 15:13 kon het nog niet opgehaald worden. Het betreft een Flex Traject Vrij Maandabonnement voor mijn dochter. Ze hoopt er morgen mee naar school te kunnen reizen.

Reputatie 7
Badge +4

Het is mijn persoonlijke ervaring ook dat het met Flex langer duurt, maar een tijdsindicatie heb ik niet. Klusje moderator?

Wat is de ingangsdatum van het abonnement? Als het morgen ingaat dan kan het vandaag nog niet worden opgehaald. Als de ingangsdatum vandaag is dan zou het inderdaad niet zo lang moeten duren. 

Reputatie 7
Badge +4

Het zal daar op vast zitten. Dit werkt anders dan met de klassieke abonnementen. Die laatste kun je voor de dag van geldigheid al activeren. Bij Flex kan dat niet.

Badge +3

Als dit het geval is (Flex besteld met ingangsdatum 31-08-2020) dan krijg je vannacht na 2:00 een mailtje dat het klaar staat. Even langs een automaat bestelling ophalen en je kunt ermee op pad. Als het goed is staat dat ook ergens in de eerdere bevestigingsmail die je gekregen hebt.

Werkt het niet, dan koop een los ticket en declareer dat later bij NS.

Wat is de ingangsdatum van het abonnement? Als het morgen ingaat dan kan het vandaag nog niet worden opgehaald. Als de ingangsdatum vandaag is dan zou het inderdaad niet zo lang moeten duren. 

Ingangsdatum is de 31e. Maandag 

De bevestigingsmail kwam inderdaad binnen op de ingangsdatum van het Flex abonnement om 00:57 uur.

Reageer