beantwoord

Hoelang duurt het voordat een ns-abonnement is geactiveerd op ov-chipkaart?

• 6 August 2014
  • 8 reacties
  • 15388 Bekeken

Ik kan nergens duidelijk vinden hoelang het duurt voordat een ns-abonnement is geactiveerd op een ov-chipkaart. Vandaar dat ik hier mijn vraag stel. Ik weet wel dat wanneer je nog geen ov-chipkaart hebt dat het dan een aantal dagen duurt voordat je de ov-chipkaart in huis hebt. Ik heb al een ov-chipkaart in bezit, duurt het dan alsnog een aantal dagen voordat het ns-abonnement op mijn ov-chipkaart staat? Of kan je meteen gebruik maken van het abonnement als je dit hebt geactiveerd bij de NS kaartautomaat?
icon

Beste antwoord door Tochjo 6 August 2014, 14:57

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Als je al een persoonlijke OV-chipkaart hebt, kun je een abonnement aanschaffen met als ingangsdatum de datum van vandaag, vervolgens het product bij een kaartautomaat op je kaart laden en er direct gebruik van maken. Ik weet niet precies hoeveel tijd er kan zitten tussen aanvragen en kunnen ophalen van het abonnement, maar ik heb zelf ooit op een zondagochtend Weekend Vrij besteld, het een paar uur later opgehaald en direct gebruikt die dag.
Dankjewel voor je reactie! Bij mij gaat het inderdaad ook om een Weekend Vrij abonnement 🙂 Hopelijk kan ik er dit weekend meteen gebruik van maken als ik het abonnement heb aangeschaft. Thanks!
Reputatie 1
Dankjewel voor je reactie! Bij mij gaat het inderdaad ook om een Weekend Vrij abonnement 🙂 Hopelijk kan ik er dit weekend meteen gebruik van maken als ik het abonnement heb aangeschaft. Thanks!

Dat red je makkelijk. Tot nu toe zit er bij mij steeds een paar minuten tussen de e-mailbevestiging van de bestelling en de e-mail om mijn abonnement bij een automaat te activeren.

Dat red je makkelijk. Tot nu toe zit er bij mij steeds een paar minuten tussen de e-mailbevestiging van de bestelling en de e-mail om mijn abonnement bij een automaat te activeren.

Top! Dat moet goedkomen dan. Dankjewel! 😃
Beste Raquel, is het inmiddels gelukt? Het duurt ongeveer een uur voordat het product voor je klaarstaat. Wanneer je de e-mail hebt ontvangen dan kun je het product activeren. Zoals Tochjo aangeeft kun je een abonnement aanschaffen met als ingangsdatum de datum van vandaag. Dit kan alleen wanneer je al in bezit bent van een persoonlijke OV-chipkaart. Ik heb je topic verplaatst naar 'abonnementen'.
Een uur... behalve de oude portfolio abonnementen: daar duurt het 5 weken.
Beste Raquel, is het inmiddels gelukt? Het duurt ongeveer een uur voordat het product voor je klaarstaat. Wanneer je de e-mail hebt ontvangen dan kun je het product activeren. Zoals Tochjo aangeeft kun je een abonnement aanschaffen met als ingangsdatum de datum van vandaag. Dit kan alleen wanneer je al in bezit bent van een persoonlijke OV-chipkaart. Ik heb je topic verplaatst naar 'abonnementen'.

Ik heb het abonnement nog niet aangeschaft. Heb namelijk nog een ander abonnement op mijn ov-kaart staan die morgen eindigt. Ik moet het abonnement vòòr morgen (vandaag dus) stopzetten bij een kaartautomaat. Wel wil ik het abonnement het liefst nu al aanschaffen maar ik weet niet of dat nu al kan aangezien er nog een ander abonnement op mijn ov-kaart staat. Zou dat kunnen? Of kan ik dit morgen pas doen?

Ik heb het abonnement nog niet aangeschaft. Heb namelijk nog een ander abonnement op mijn ov-kaart staan die morgen eindigt. Ik moet het abonnement vòòr morgen (vandaag dus) stopzetten bij een kaartautomaat. Wel wil ik het abonnement het liefst nu al aanschaffen maar ik weet niet of dat nu al kan aangezien er nog een ander abonnement op mijn ov-kaart staat. Zou dat kunnen? Of kan ik dit morgen pas doen?

Je kunt een nieuw abonnement aanvragen, nadat je huidige abonnement definitief is afgelopen. Als je uiterlijk vandaag de deactivatie dient op te halen, kan dat dus morgen.

Reageer