beantwoord

Hoeveel dagen is een abonnement van een maand geldig?

  • 23 January 2023
  • 3 reacties
  • 698 Bekeken

Hallo, 

Normaal gesproken zou ik het antwoord op deze vraag ongeveer weten: als je op de 15e een flex abonnement van een maand neemt, dan is de 14e van de volgende maand de laatste dag waarop die geldig is. 

Maar nu vind ik het iets ingewikkelder. Als ik op 31 januari een abonnement afsluit, wat zou dan de einddatum zijn? Kan ik er op 1 of misschien zelfs 2 maart nog mee reizen, of heb ik gewoon pech dat februari zo kort is?

icon

Beste antwoord door Tamzin 23 January 2023, 11:05

Bekijk origineel

3 reacties

Pech, 28 februari is de laatste dag. Dat kan inderdaad verwarrend zijn vandaar dat men in sommige landen met kalendermaanden werkt of met periodes van vier weken.

Reputatie 7
Badge +3

Een flex abonnement kun je na de 1e maand op elke dag van de maand wijzigen. Je kunt er ook op 1 of 2 maart mee reizen en daarna wijzigen. De abonnementskosten zijn echter voor februari (28/29 dagen) hetzelfde als voor januari (31 dagen).

Badge +3

Ben wel benieuwd wat het systeem zegt over het kunnen wijzigen van een op 29/30/31 januari besteld/gewijzigd Flex abonnement.

Dat zou je dus per ‘29/30/31 februari’ weer moeten kunnen wijzigen, maar die datum bestaat niet dus geeft het systeem dan 28 februari aan als eerst mogelijke wijzigingsdatum of is dat 1 maart?

Dat betekent dan dat je bij een latere wijziging sowieso ook nog extra moet betalen voor 28 februari.

Het is wel zo dat bij een wisseling/bestelling per bijv. 23 januari betaalt t/m 22 februari (je krijgt 31 dagen), terwijl bij een ingangsdatum op 23 februari je abonnement loopt t/m 22 maart (je krijgt 28 dagen) voor dezelfde prijs.

Aan de andere kant geldt bij een tussentijdse wijziging in maart (na meer dan een maand) dat je voor de ongebruikte dagen een hogere restitutie krijgt (1/28e deel van je abonnementskosten).

Reageer