Sticky

How to cancel your subscription from abroad

  • 2 september 2015
  • 255 reacties
  • 23129 Bekeken


Toon eerste bericht

255 reacties

Badge +3
I'm going to start to work in Amsterdam, and live in Rotterdam. I'm going to apply for an annual fixed route subscription, but that's the cheapest. But the contract is 7 months long, and i'm not sure if the company is going to renew, or i want to renew it. Is it possible to cancel the annual subscription after 7 months?
I would recommend an NS Flex Altijd Vrij subscription. The price of an Altijd Vrij subscription is equal to that of a Traject Vrij subscription for the trajectory between Rotterdam and Amsterdam, but it allows for free travel thoughout the entire country. The new NS Flex proposition allows you to end the subscription on any day after the first month has passed.
Goeiedag,

Deze brief is geschreven door mijn Nederlandse vriend, die ik tijdens mijn verblijf in Nederland heb leren kennen.

Mijn naam is Ana en ik kom uit Colombia. Ik heb een jaar lang gewerkt als au pair in Nederland, tot april 2018. Inmiddels ben ik weer terug in Colombia.

Omdat ik veel moest en wilde reizen, heb ik in juni 2017 via een promo een NS Daluren Voordeel-abonnement afgesloten van 29 euro voor een jaar. Echter, wist ik niet dat het hier ging om een doorlopend abonnement, omdat ik de Nederlandse taal niet spreek, lees of begrijp.

Ik was zelf in de veronderstelling dat het abonnement automatisch zou worden stopgezet.

Nadat ik vandaag een Nederlandse email kreeg, heb ik aan mijn vriend gevraagd wat erin stond. Het abonnement blijkt dus door te lopen en nu zou ik 50 euro + 40 euro incassokosten moeten betalen binnen 8 dagen!

Ik kan ook aantonen dat ik weer terug ben in Colombia.

Ik wil dan ook vragen of het volledige bedrag kwijtgescholden kan worden en het abonnement stopgezet kan worden vanwege bovenstaande reden(en). Daarnaast kan ik helemaal geen gebruik maken van dit abonnement, aangezien ik niet meer in Nederland woon.

Ik hoop op uw begrip.

Met vriendelijke groeten,

Ana

voor meer info (referentienummer etc.) graag even contact opnemen aub
Hallo Kramps, begrijpelijk dat je dit abonnement op wilt zeggen. Ik wil je adviseren even contact op te nemen met mijn collega's via Facebook of Twitter. Zij kunnen je aan de hand van je gegevens verder helpen. Het is ook geen probleem om dan in het Engels een bericht te sturen.
Good day,

I have moved back to my home country ten days ago which is earlier than I planned. On November, I have already called NS Customer Service to end my Dal Voor Deel on 13th December, which is today. However, I still receive the renewal contract which I must pay 50e for the next year subscription.

Would it be possible to end it from abroad without phone call and cancel the next year subscription?
I bring the ov chipkaart with me.

Thanks in advance for your help
Dear Uhasanah, i would advice you to contact my colleagues via Facebook or Twitter. They can arrange this for you.

Reageer