beantwoord

Hulp nodig met abonnementverlies

• 31 januari 2020
  • 3 reacties
  • 186 Bekeken

Beste mensen van NS,

Ik zit aardig in de knoop momenteel door een series aan fouten of communicatieproblemen. Om het verhaal duidelijk proberen te maken is als volgt de scenario:

Ik ben inmiddels al rond 2 jaar in bezit van een altijd vrij abonnement (inclusief tram/bus/metro), via een automatische incasso dat prima verliep tot afgelopen december. Ik heb mijn 13e maand expres op mijn betaal rekening achtergelaten zodat ik eventuele lopende incasso kon opvangen, maar ik heb voor de maand december vanwege vakantie niet meer gekeken naar mijn email. Pas op het moment dat ik mijn laatste betaal herinnering kreeg (22 januari, tevens heb ik 1 herinnering gehad en 1 laatste herinnering) had ik door dat de email op 27 december voorheen was gestuurd. Dit was mijn fout, maar ik vroeg me af waar dit opeens fout liep en belde voordat ik het geld zou overmaken op de 23e van januari . 

In dat telefoongesprek werd contact opgenomen met finance omdat de probleem zo snel niet gevonden kon worden waar of hoe dit mis was gegaan. Als conclusie van dat gesprek werd dus gezegd dat NS mij verder zou contacteren over de betaling en dat deze betaling zou worden uitgerekt na de laatste datum. Het was  geen punt om dit bedrag direct over te maken , maar er werd expliciet gezegd om hiermee te wachten tot verheldering. Ik heb gevraagd '’indien er geen contact opgenomen wordt, wanneer zal ik dan contact opzoeken met NS over de betaling?'’ Het antwoord was tussen 1-2 weken. Prima, dit vond ik een goede oplossing zodat ik in ieder geval deze situatie kan vermijden in de toekomst. (Er zou tevens een brief zijn verstuurd op 9 januari, maar deze is nooit ontvangen en niemand heeft een idee wat hier is fout gegaan)

Dan probeer ik vandaag weer te reizen met mijn abonnement na circa 9 dagen  van dat gesprek en naar mijn verbazing heb ik geen abonnement meer (ondanks dat de betaling van januari wel via automatische incasso goed verliep?). Ik heb opnieuw gebeld met NS, want dit was niet de afspraak.

Het volgende is dus gebeurd:in een gesprek van 30 minuten:

• Opnieuw vergaderd met finance, die zegt dat ik de rekening moet betalen (dit klopt, maar wat is er gebeurd met de uitstel, of de contact met NS over deze betaling?)
  • Er is verklaard dat er inderdaad een twee weken uitstel was, maar er is geen bewijs dat de betaling kon worden uitgesteld (dus in de notities gemaakt door de vorige service medewerker(?))
  • Het abonnement mag niet meer gebruikt worden en ik kan er geen nieuwe opzetten, dus ik moet een nieuwe kaart aanschaffen en een nieuwe abonnement erop laden
  • Omdat ik voor januari heb betaald, krijg ik nog geld terug van de resterende dagen vanaf de 28e 
  • Omdat er inderdaad iets heel fout is gegaan, werd mijn incassokosten kwijtgescholden
  • Er kan geen restitutie worden aangevraagd voor de komende 1-5 dagen dat ik moet wachten op een nieuw abonnement en dus extra op eigen kosten reis,  ondanks dat er straks betaald wordt voor een nieuwe abonnement met een nieuwe kaart voor de gehele maand februari (eigen extra kosten zijn tussen 150-200 euro)

Ik heb inmiddels na dat gesprek de rekening gewoon betaald, maar ik betwijfel of ik hier bevestiging van krijg.

Ik heb geen idee of ik de restitutie kan aanvragen over de 3 dagen van januari dat ik nog recht zou moeten hebben of dat er een bedrag van de abonnement wordt gestort (als dit word gestort)

Ik heb geen idee of ik nu als wanbetaler sta geregistreerd bij het bkr bijvoorbeeld

Waarom dit is gebeurd met meer dan voldoende geld op mijn rekening en brieven die missen is mij nog een vraag

En hoe komt het dat als ik mijn situatie uitleg de dag nadat ik een bericht krijg, dat hier geen bewijs van is en dat ik dus 150-200 euro erboven moet betalen zodat ik gewoon naar werk kan. 

Ik reis al 4 uur per dag, dus het zou mij zeer zeker helpen als iemand meer voor mij kon betekenen dan '’ik kan alleen je incassokosten kwijtschelden'’.

Kan ik bij iemand ondersteuning krijgen hiervoor?

Met vriendelijke groeten,

Roberto

icon

Beste antwoord door Denice NS 14 februari 2020, 15:40

Inmiddels maakt Rumnit weer gebruik van een abonnement en is er het één en ander opgehelderd. Ook ben ik Rumnit tegemoet gekomen met enkele treintickets om het financiële leed toch enigzins te kunnen verzachten Het resterende abonnementsgeld wat Rumnit terug zou moeten krijgen is inmiddels onderweg.

Bekijk origineel

3 reacties

Hi Rumnit. Welkom bij de Community!

Tjonge wat een ellende zeg! Ik wil graag even met je meedenken en kijken of en wat ik voor je zou kunnen betekenen. Wat dat betreft mag je mij een privébericht sturen met daarin je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer, OV-chipkaartnummer en e-mailadres.

Ik heb inmiddels van Rumnit een privébericht ontvangen en hier een week geleden ook op gereageerd. Helaas heb ik van Rumnit daarna niks meer vernomen :sweat:

Ik wacht het nog even af :slight_smile:

Inmiddels maakt Rumnit weer gebruik van een abonnement en is er het één en ander opgehelderd. Ook ben ik Rumnit tegemoet gekomen met enkele treintickets om het financiële leed toch enigzins te kunnen verzachten Het resterende abonnementsgeld wat Rumnit terug zou moeten krijgen is inmiddels onderweg.

Reageer