beantwoord

IC Direct Maandtoeslag icm Flex Altijd Vrij

• 28 september 2018
  • 5 reacties
  • 506 Bekeken

Maandelijks laad ik het IC Direct toeslag op mijn kaart voor 61 euro. Sinds ik een Flex Altijd Vrij abonnement heb, kan ik het niet meer terug vinden in de automaat en ik kan het ook niet bij Mijn NS toevoegen (ook het jaarabonnement IC Direct voor 51 euro kan ik niet meer via Mijn NS toevoegen).

Aangezien ik iedere dag heen en weer reis over dit traject gaat het behoorlijk oplopen als ik losse kaartjes moet kopen. Hoor graag hoe we dit op kunnen lossen.
icon

Beste antwoord door Denice NS 28 september 2018, 13:48

Hi Wouterf. Welkom bij de Community.

Helaas kan een ICD Toeslag Vrij abonnement niet worden geladen op een kaart waar NS Flex op staat. Dit komt omdat dit twee verschillende producten zijn. Één is een Reizen op Rekening product en de ander een Reizen op Saldo product. Omdat je Altijd Vrij een Reizen op Rekening product is worden bij de automaat geen Reizen op Saldo producten getoond. Indien je weer gebruik wilt maken van ICD Toeslag Vrij ben ik bang dat dit alleen kan als je weer een klassiek Altijd Vrij abonnement neemt. Hiervoor dient eerst je NS Flex Altijd Vrij beëindigd te worden door onze Klantenservice.
Bekijk origineel

5 reacties

Hi Wouterf. Welkom bij de Community.

Helaas kan een ICD Toeslag Vrij abonnement niet worden geladen op een kaart waar NS Flex op staat. Dit komt omdat dit twee verschillende producten zijn. Één is een Reizen op Rekening product en de ander een Reizen op Saldo product. Omdat je Altijd Vrij een Reizen op Rekening product is worden bij de automaat geen Reizen op Saldo producten getoond. Indien je weer gebruik wilt maken van ICD Toeslag Vrij ben ik bang dat dit alleen kan als je weer een klassiek Altijd Vrij abonnement neemt. Hiervoor dient eerst je NS Flex Altijd Vrij beëindigd te worden door onze Klantenservice.
Bedankt voor je reactie. Waarom is het niet mogelijk om meerdere flex abonnementen te laden op de OV? Ik had al ruim een half jaar een Traject Vrij kaart. Ik ben overgestapt van Traject Vrij naar Flex juist omdat het prettig is om online producten op de OV te laden en uit te kunnen zetten (lees: dat ik niet meer naar de kaartautomaat oid hoefde voor een IC Direct toeslag). Nu moet ik dus opnieuw een jaarabonnement Traject Vrij afsluiten hoewel ik al ruim een half jaar in mijn contract zat. Zou je mijn Flex niet terug kunnen draaien naar een Traject Vrij. Ik kan het niet permitteren om opnieuw een jaarcontract aan te gaan.
Je kunt geen ICD Toeslag vrij abonnement op een kaart plaatsen waar een NS Flex product op staat. Zoals Denice aangeeft werk het NS Flex abonnement met Reizen op Rekening en het Toeslag Vrij abonnement nog op Reizen op Saldo. Als het goed is wordt in 2019 het ICD Toeslag Vrij abonnement ook beschikbaar als NS Flex product.

Voor de opzegging van dit abonnement wil ik je echt adviseren even contact op te nemen met mijn collega's van de Klantenservice. Zij kunnen je aan de hand van je gegevens van het beste advies voorzien en de mogelijkheden bekijken.
NS, dit is te belachelijk voor woorden. Het prijzen verschil is te apart!

Klassiek altijd vrij €410
Flez altijd vrij €334

Icd maand €61

Nu kan dit alleen in combinatie met de €410 abbo dit is pure geld oplichetrij !

Zit ik inneens in de vracht ruimte dat het prijs verschil zo hoog ligt en waarom vermelden dat pas ano 2019 icd gecomineerd kan worden met het flex abbo?

Tot die tijd nog even onnodig de zakken vullen hé!
En dat onzin verhaal van reizen op rekening en reizen op saldo ach schei toch uit het is een nfc chip kaart en kwestie van systeem aanpassen. Het inbrengen van een nieuw soort abbo maar niet te diensten toevoegen slaat echt nergens op.

Jullie maken het niet duidelijk voor de meeste mensen en laten ze vervolgens 6 of 12 maanden vast zitten aan een contract. (Bel maar met de klantenservice, weetje wat die zegt? Sorry kan ik niks aan doen.) Dit moet aangekaart worden bij Radar zodat dit op tv komt!

Ik wil 5 dagen per week reizen van rotterdam centraal naar adam arena bijlmer met icd geef mij maar de voordeligste optie. (Dit ook nog gecomibeerd met een RET 1 zone abbo) aangezien er word aangegeven bij flex"makkelijk met bus tram metro trein"

Aju
Ik heb een extra ov kaart gekocht waar ik nu de icd toeslag op zet. Conducteurs vinden dit prima. Niet ideaal maar scheelt wel wat geld..

Reageer