beantwoord

ic direct trein vroeg in de ochtend rijdt niet meer

• 19 november 2020
  • 14 reacties
  • 316 Bekeken

Ik heb IC direct traject vrij toeslag abonnement maar kan nu de trein van 6.26 in de ochtend niet meer nemen? Hoe kan ik compensatie krijgen? Want nu kan ik het alleen in de middag gebruiken als ik naar huis ga! Graag een reactie!

icon

Beste antwoord door Erryt NS 19 november 2020, 17:50

Het is in jouw geval niet ideaal dat deze trein wordt geschrapt. Helaas zijn wij wel genoodzaakt om enkele treinen te eruit te halen. Ik zal je verzoek om deze weer te laten rijden doorzetten. Wij zullen hier geen compensatie voor geven aangezien je het abonnement op andere momenten op de dag wel kan gebruiken. Ik snap dat je dit liever anders had gezien. Zoals al eerder hier is aangegeven zal deze trein vanaf maandag weer gaan rijden. 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6

Over welke trein heeft u het precies? Ik zie bijv. dat er morgen inderdaad geen ICD om 6.26 naar Amsterdam gaat maar wel weer vanaf maandag.

Intercity direct van 6.26 van Rotterdam CS naar Amsterdam CS

Reputatie 6
Badge

Het is ook heel onhandig dat die trein eruit is gehaald. Hou goed zijn als NS die specifieke trein weer terugplaatst, zodat de eerste verbinding weer drie kwartier eerder is. Vorig jaar was die specifieke trein ook een keer verdwenen toen er beperkingen waren en is hij later weer in de dienstregeling gezet.

Oke want ik krijg problemen op het werk als ik steeds laat kom vandaar

Reputatie 6
Badge

Over welke trein heeft u het precies? Ik zie bijv. dat er morgen inderdaad geen ICD om 6.26 naar Amsterdam gaat maar wel weer vanaf maandag.

Die van maandag (en de andere maandagen tot met zaterdagen de komende, zeg, maanden) zullen er in het huidige plan ook uitgehaald worden, omdat die reisplanner pas kort van te voren wordt bijgewerkt. Geldt voor meer series die geschrapt zijn vanwege corona.

Ik betaal elke maand 65 euro euro extra toeslag daarvoor vandaar

Kan ik tijdelijk stoppen met IC direct traject vrij ?want dan neem ik wel gewone IC van 6.12 

Reputatie 6

U kunt ook de IC van 5.57 nemen, die komt een paar minuten later aan in Amsterdam Centraal.

Het is in jouw geval niet ideaal dat deze trein wordt geschrapt. Helaas zijn wij wel genoodzaakt om enkele treinen te eruit te halen. Ik zal je verzoek om deze weer te laten rijden doorzetten. Wij zullen hier geen compensatie voor geven aangezien je het abonnement op andere momenten op de dag wel kan gebruiken. Ik snap dat je dit liever anders had gezien. Zoals al eerder hier is aangegeven zal deze trein vanaf maandag weer gaan rijden. 

Reputatie 6
Badge

We zullen het maandag zien…. In tegenstelling tot het schrappen van bepaalde series, waar ik nu ook last van heb, 2x15 minuten langer reizen, is het schrappen van genoemde ICD rit extra zuur, omdat dit geen gat van 15 maar van 45 minuten creëert. Het zou dus goed zijn als NS juist deze rit er weer inzet.

Ik heb het intern vorige week met het schrappen al uitgevraagd en de vraag is doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Ik heb nog geen terugkoppeling gekregen dat de treinen maandag wel weer zullen rijden en voor zover ik kan zien is dat helaas ook niet het geval, dus ik verwacht dat in dit geval er een probleem is met de NS Reisplanner waardoor de ritten helaas onterecht getoond worden. Het spijt me dat ik geen beter nieuws heb voor dit moment.

Als Erryt het verzoek ook kan doorzetten, dan zou dat heel fijn zijn, zodat het signaal van meerdere kanten komt.

Ik zal het doorzetten. Ik had het vermoeden dat deze wel gewoon zouden gaan rijden.

Ik heb goed nieuws: vanaf week 50 gaat de trein van 6:26 weer rijden @Markrotterdam 

Ook zijn de standaard scenario's aangepast, zodat die trein ook bij eventuele toekomstige uitdunning van de dienstregeling zou moeten blijven rijden.

Reputatie 6
Badge

Fijn, goed nieuws! En ook goed dat het scenario wordt aangepast voor de toekomst!

Reageer