vraag

Idiotie ns

Ik heb gisteren geprobeerd om ns keuzedagen te bestellen, ik ben onlangs 60 geworden via de klantenservice, dat ging niet want ik had een oud voordeel uren abbo dat moest ik omzetten van een mederwerker naar daluren dan kon ik het online regelen, nou vergeet het maar, die medewerker had die keuzedagen gelijk aan moeten vragen lees ik, nu kan het niet meer zeggen ze. Wat is dit voor belachelijke debiele manier van optreden? Ik ben nu slechter af , het advies nu is om mijn abbo stop te zetten en dan met keuzedagen weeropnieuw aan te vragen.Is dit serieus? Wat zijn zijn jullie aan het doen daar bij klantenservice,?

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen niet bij uw gegevens. Heeft u uw Voordeelurenabonnement nog wel? Dan kunt u niet zelf Keuzedagen aanvragen maar moet dit via de klantenservice. Heeft u nu dal voordeel dan moet u waarschijnlijk eerst langs de automaat om het oude abonnement er af te halen en het nieuwe er op te zetten. U kunt daarna online Keuzedagen aanvragen.

De klantenservice kunt u bij voorkeur via Twitter Facebook of chat het beste bereiken.

Reputatie 7
Badge +3

Heeft u uw Voordeelurenabonnement nog wel? Dan kunt u niet zelf Keuzedagen aanvragen maar moet dit via de klantenservice.

Mn Kuijf geeft aan dit al gedaan te hebben.

Heeft u nu dal voordeel dan moet u waarschijnlijk eerst langs de automaat om het oude abonnement er af te halen en het nieuwe er op te zetten. U kunt daarna online Keuzedagen aanvragen.

Mn Kuijf geeft aan dat op advies van de klanteNService het abonnement is omgezet naar Dal Voordeel, zodat dat online geregeld kon worden.

De klantenservice kunt u bij voorkeur via Twitter Facebook of chat het beste bereiken.

Dat weet Mn Kuijf ook wel, want die heeft al lang contact gehad.

Zo te lezen wil Mn Kuijf weer terug naar het Voordeelurenabonnement en daar de bijbehorende Keuzedagen bij bestellen, maar wordt er nu aangegeven dat het Voordeelurenabonnement niet meer beschikbaar is. Hopelijk kan een moderator er nog iets mee.

Hallo Mn Kuijf en welkom op de NS Community! 

Ik wil eerst even aanhaken op de reactie van mrfreeze. Want MoDe heeft wel gelijk. Ik weet namelijk niet precies wat er aan de hand is, daarvoor dient er even met hem meegekeken te worden. Hiervoor dient inderdaad een bericht gestuurd te worden met de klantenservice. Er kan dan even meegekeken worden en eventueel keuzedagen worden besteld.

Reputatie 7
Badge +3

@mrfreeze Dankjewel. Fijn dat je tussen de regels door kunt lezen.

Ik begreep dat degene waarmee @Mn Kuijf contact had bij de klantenservice heeft aangegeven dat Keuzedagen niet bij VDU kunnen, terwijl dat wel kan en alleen via de klantenservice geregeld kan worden.

Het is mij niet duidelijk of het gelukt is om dal voordeel aan te vragen en of het gaat om de klassieke Dal voordeel of Flex. Bij Flex kunnen geen Keuzedagen aangevraagd worden dus zal dat opgezegd moeten worden om de klassieke variant aan te vragen.

Het is mij ook niet duidelijk op welke manier er contact is geweest met de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Blijft toch jammer van dit forum. Iemand komt er niet uit met de klanteNService, doet hier z'n verhaal/beklag en de enige reactie vanuit NS: Ja, daarvoor moet je bij de klanteNService zijn.

De NS moderators, wat doen ze eigenlijk?

Waar specifieke hulp vanuit NS zelf nodig is, springen wij natuurlijk bij.

Als de topics op de Community en andere gebruikers je niet verder kunnen helpen, zijn we er voor je.

En dan gaat u naar NS.nl/klantenservice, en wat ziet u daar bovenaan staan……… :thinking:

Blijft toch jammer van dit forum. Iemand komt er niet uit met de klanteNService, doet hier z'n verhaal/beklag en de enige reactie vanuit NS: Ja, daarvoor moet je bij de klanteNService zijn.

De NS moderators, wat doen ze eigenlijk?

Waar specifieke hulp vanuit NS zelf nodig is, springen wij natuurlijk bij.

Als de topics op de Community en andere gebruikers je niet verder kunnen helpen, zijn we er voor je.

Je hebt ook zeker een punt. Normaal zou ik dit niet oppakken, want er zal hoogstwaarschijnlijk een wijziging gedaan dienen te worden. Maar in dit geval heb je gelijk, want TS komt er inderdaad niet uit met de KS. Mn Kruijf ik zou je dan ook willen vragen om mij een privébericht te sturen met hierin je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-chipkaartnummer. Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen. 

Badge +3

Vreemd dat je bij een VDU geen keuzedagen meer kunt krijgen, en je dan te horen krijgt dat je zelf eerst maar moet overstappen naar Dal Voordeel?

Vervolgens ga je daar braaf mee aan de slag en heb je ineens Flex Dal Voordeel. Oké ik heb nu netjes Dal Voordeel zoals moest van jullie, maar waar vind ik de (optie voor) keuzedagen…? Nou, nergens want die zijn er niet bij Flex. :smirk:

Misschien dat keuzedagen bij een VDU pas kunnen per de verlengdatum of de maand nadat je 60 geworden bent, maar goed dat is mosterd na de maaltijd want je VDU ben je al voorgoed kwijt nu.

Ik vind dit wel een dikke #fail want er is geen weg terug en @Mn Kuijf zit met de gebakken peren, want mist in ieder geval de rest van 2020 alle voordelen van het VDU (reizen met korting in de middagspits, reizen met hele dag korting in de zomermaanden en tussen kerst en nieuwjaar...)

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B bij mijn weten kun je bij VDU wel Keuzedagen krijgen, maar is het wat lastiger dan bij Dal voordeel of Dal altijd voordeel. Bij VDU moet het via de klantenservice dat kun je niet zelf online regelen. Mogelijk werd een medewerker getroffen die niet wist hoe dat geregeld moest worden.

Maar is en blijft balen als door een medewerker je een abonnement kwijtraakt die niet meer te krijgen is.

Gelukkig gaat @Sanne NS In de zaak duiken, dat scheelt weer in de wacht bij de klantenservice en weer je verhaal doen.

Hier is MN Kuijf weer. Het is echt niet te filmen bij ns klantenservice . Na anderhalf uur bellen met 4 personen die allemaal wat anders zeggen, abbo wijzigen abbo stopzetten zelf keuzedagen bestellen terwijl dat niet kan.Een gesprek eindigde na een haf uur met de mededeling: u kunt beter over een maand terugbellen.Via facebook heb ik nu eindelijk iemand gevonden die zijn doppen gebruikt: ik sta verkeerd in het systeem geboortejaar 1961 ipv 1960.wat ook op mijn kortingskaart staat, maar dat is weer een ander systeem hoor ik. Nu ben ik mijn abbo kwijt en zit ik met een daluren wat ik niet wil maar moest nemen aldus de medewerkster.Hartelijk dank NS. Wat ik ook krom vind : er is geen klachtenafdeling,, klagen over de medewerkers die me telkens onzin verkochten kun je uitsluitend doen bij….Juist :de klantenservice,.waar anders.

Reputatie 7
Badge +3

@Mn Kuijf Heb je @Sanne NS een privébericht gestuurd? Dit kun je door op haar naam te klikken.

Een abonnement hebben wat je niet wilt hebben had men toch kunnen annuleren? VDU met alle voordelen nog dit jaar kun je helaas niet meer terug krijgen. Maar nu ook nog een maand wachten? Dit kan beter.

Dat van die leeftijd, dat heb ik ook gehad. Kreeg ik een brief dat ik recht had op Keuzedagen omdat ik 60 zou worden. 60? Ik was net 50. Geboortejaar bleek ineens gewijzigd in gegevens die ik zelf niet kon wijzigen. Ingangsdatum van abonnementen kunnen ook ineens zonder dat klant dat weet achteraf gewijzigd worden.

Maar wat jou overkomen is, is echt niet fijn. Beetje knullig. Ik hoop echt dat @Sanne NS jou kan helpen.

Reputatie 5

Het problem lijkt vooral te zitten in het tussentijds in de looptijd van een VDU aanvragen van de keuzedagen voor de resterende tijd v.h. lopende kontraktjaar als de houder de gezegende leeftijd van 60 bereikt.

Al kan ik me herinneren (uit de tijd van vlak voor dat chipgedoe en er nog enkel VDU was) dat ik zelfs een jubelbrief met een extra geheel gratis te benutten reisdag + kaartje voor medereiziger een maand voor ik die gezegende leeftijd ging bereiken. Tja-de tijden kunnen verkeren.

Reputatie 7
Badge +3

Het problem lijkt vooral te zitten in het tussentijds in de looptijd van een VDU aanvragen van de keuzedagen voor de resterende tijd v.h. lopende kontraktjaar als de houder de gezegende leeftijd van 60 bereikt.

Al kan ik me herinneren (uit de tijd van vlak voor dat chipgedoe en er nog enkel VDU was) dat ik zelfs een jubelbrief met een extra geheel gratis te benutten reisdag + kaartje voor medereiziger een maand voor ik die gezegende leeftijd ging bereiken. Tja-de tijden kunnen verkeren.

Keuzedagen kunnen vanaf de 60ste verjaardag aangevraagd worden, ook bij VDU. Bij VDU kan het alleen via de klantenservice. Keuzedagen gaan in op de dag dat VDU ooit was afgesloten. Dus als VDU op 4-3-2009 is afgesloten dan kan de 1e keuzedag op de 4e van de eerstvolgende maand na de verjaardag ingaan. Dus dat zou bij verjaardag vandaag 4 juni zijn.  Er worden dan niet 7 maar 6 Keuzedagen gegeven tot 4-3-2021. Bij verlenging van VDU en Keuzedagen krijg je de volle 7 dagen.

Wat ik ook krom vind : er is geen klachtenafdeling,, klagen over de medewerkers die me telkens onzin verkochten kun je uitsluitend doen bij….Juist :de klantenservice,.waar anders.

Als u niet tevreden bent met de oplossing van uw probleem dan kunt u met een brief uw beklag doen bij inderdaad de NS Klantenservice. Maar dat kunt u zien als de afdeling waar de post wordt geopend. De NS zal u binnen 4 weken antwoord geven. Als u niet tevreden bent met het antwoord van NS dan kunt u uw beklag doen bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer. 

Klacht
NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Geschillencommissie Openbaar Vervoer
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Website: www.degeschillencommissie.nl
Telefoon: 070-3105310

De klachtenprocedure staat beschreven in de Algemene Voorwaarden Reizigers en Handbagage, hoofdstuk 10 pagina 15. https://www.ns.nl/voorwaarden.html

Reageer