beantwoord

Ik dacht mijn altijd vrij reizen abonnement opgezegd te hebben..

Beste community,

Begin januari besloot ik na de koop van een auto mijn altijd vrij reizen abonnement op te zeggen. Ik wilde dit graag per direct doen dus ik heb gebeld met de NS klantenservice (10 januari). Mijn abonnement zou per 2 februari opgezegd worden, en ik besloot daarnaast om met korting een dal abonnement te nemen.
Een maand later kreeg ik alsnog een factuur voor mijn abonnement, ik nam direct contact op met de klantenservice (begin maart). Mij werd verteld dat er mogelijk iets fout was gegaan met mijn abonnement, de verandering was namelijk niet geregistreerd en doorgevoerd.
Ik kon de factuur als niet verzonden beschouwen en mijn abonnement zou ditmaal echt stopgezet worden. Weer een maand later kreeg ik een nieuwe factuur, ditmaal met incassokosten. Daarnaast moest ik nu ook voor de maand maart mijn abonnement bestalen, tezamen was het bedrag ongeveer 750 euro.

Ik nam wederom direct contact op met de klantenservice. Ditmaal werd mij verteld dat het abonnement nooit stopgezet is, ik had hiervoor zelf naar een automaat moeten gaan. Ik had dit moeten weten omdat dit in de mail vermeld stond.
Allereerst wil ik zeggen dat ik dit standpunt kan begrijpen. ik ben nalatig geweest in het lezen van deze zin in het e-mailbericht. Waar ik mij het meest aan stoor is dat mij tot twee keer toe aan de telefoon wordt vertelt dat mijn abonnement gestopt wordt, ZONDER dat hier bij werd gezegd dat ik zelf nog een handeling dien te verrichten. Wanneer mij door een NS medewerker wordt verteld dat mijn abonnement stopgezet wordt, en dat ik de rekening als niet verzonden kan beschouwen ga ik hier geen verdere stappen in ondernemen..

Als mij in dit gesprek was gezegd dat ik naar een automaat moet gaan om de wijziging definitief te maken had ik dit natuurlijk direct gedaan! Momenteel ben ik 750 euro armer voor een abonnement dat ik geen enkele keer gebruikt heb na 2 februari, ik dacht immers dat het stopgezet was.

Mijn vraag: kan ik hier nog stappen in ondernemen, ik ben namelijk van mening dat ik niet goed geïnformeerd ben. Of staat NS volledig in zijn recht om mij dit bedrag door te berekenen...

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met dit probleem.
icon

Beste antwoord door Rizana NS 23 april 2019, 14:23

Goedemiddag F. Lef, welkom bij de NS Community.

Bedankt voor je bericht! Bij een beëindiging vertelt de Klantenservice Medewerker dat het abonnement nog gedeactiveerd dient te worden. Ik kan het gesprek niet terug luisteren, dus in dit geval kan het zijn dat de medewerker het is vergeten te vertellen. Gelukkig wordt dan alsnog per mail een bevestiging verzonden met de vervolg stappen voor het definitief maken van de beëindiging. Wat jammer dat je de e-mail niet hebt gelezen en daardoor je abonnement door is blijven lopen. Voor de verlenging volgt er altijd nog een reminder dat je je abonnement nog dient te deactiveren. Maar ook deze e-mail zal je ontgaan zijn.

Je abonnement is vervolgens al die tijd actief geweest, en die had je ook kunnen gebruiken. Belangrijk is allereerst dat je al het openstaande dient te betalen.
Als je dat gedaan hebt, kan je (na 5 werkdagen, als de betaling is verwerkt) nog contact opnemen om te zien of er coulance mogelijk is. Dit kan ik je niet beloven, maar in jouw geval het proberen waard.

Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de Klantenservice.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +1
U kunt nogmaals contact opnemen met de klantenservice, maar ik geef u weinig kans. De NS-medewerkers hebben u goed geinformeerd, zij hebben uw abonnement beeindigd in het systeem. U heeft zelf de email niet (goed) gelezen en niet uw abonnement bij kaartautomaat van uw kaart afgehaald. Zolang hij op de kaart staat is uw abonnement nog te gebruiken.
Goedemiddag F. Lef, welkom bij de NS Community.

Bedankt voor je bericht! Bij een beëindiging vertelt de Klantenservice Medewerker dat het abonnement nog gedeactiveerd dient te worden. Ik kan het gesprek niet terug luisteren, dus in dit geval kan het zijn dat de medewerker het is vergeten te vertellen. Gelukkig wordt dan alsnog per mail een bevestiging verzonden met de vervolg stappen voor het definitief maken van de beëindiging. Wat jammer dat je de e-mail niet hebt gelezen en daardoor je abonnement door is blijven lopen. Voor de verlenging volgt er altijd nog een reminder dat je je abonnement nog dient te deactiveren. Maar ook deze e-mail zal je ontgaan zijn.

Je abonnement is vervolgens al die tijd actief geweest, en die had je ook kunnen gebruiken. Belangrijk is allereerst dat je al het openstaande dient te betalen.
Als je dat gedaan hebt, kan je (na 5 werkdagen, als de betaling is verwerkt) nog contact opnemen om te zien of er coulance mogelijk is. Dit kan ik je niet beloven, maar in jouw geval het proberen waard.

Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de Klantenservice.
Beste Rizana,

De tweede mail waar je het over hebt is nooit bij mij aangekomen. Ik heb alleen de eerste mail gekregen over de wijziging.
Waar ik mij aan stoor is dat mij telefonisch niet volledige informatie is gegeven, en dat mij dat veel geld gekost heeft. Wanneer iemand mij vertelt dat ik een rekening als niet verzonden kan beschouwen en hier vervolgens 50 euro incassokosten bijkomen kan ik dit niet zonder protest accepteren.

Als mij wordt vertelt dat de wijziging is doorgevoerd ga ik er van uit dat dit ook daadwerkelijk zo is.... Dit bleek nu dus niet het geval, er was immers nog een actie nodig. Ik heb speciaal telefonisch contact gezocht om alles meteen duidelijk te hebben zodat mijn wijziging afgehandeld was. Ik vind het op z'n minst frappant dat direct contact dus niet de juiste weg is, waarvoor is de klantenservice dan wel? Ik verwacht dat iemand mij kan vertellen wat er nog van mij verwacht wordt en of ik nog wel/niet bepaalde handelingen moet uitvoeren om de wijziging rond te krijgen.

Wanneer ik hierover contact opneem met de klantenservice krijg ik te horen dat ze mij niet kunnen helpen omdat ze daartoe niet gemachtigd zijn. Ik krijg ook niemand aan de telefoon die dit wel zou kunnen/mogen...
Dankjewel voor je uitgebreide bericht, F. Lef.

Ik kan je nog niets toezeggen, maar ik wil graag mijn best voor je doen om te kijken wat er mogelijk is. Ook omdat je aangeeft dat je na 2 februari het abonnement niet meer hebt gebruikt en het om een flink bedrag gaat. Ik kan me voorstellen dat je je hier niet zomaar bij neerlegt.

Wil je me een privé bericht sturen? Dit doe je door te klikken op mijn naam en daarna op "stuur bericht". Stuur je dan je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mailadres mee?
Dit topic is beantwoord en opgelost via een privé conversatie.

Rizana, nogmaals ontzettend bedankt voor je hulp.
Geen dank, F. Lef.

Voor de meelezers, ik heb uit coulance voor een passende oplossing gezorgd. 😊

Reageer