beantwoord

Ik heb een abonnement aangevraagd die pas per 23 april ingaat maar hij is nu al afgeschreven!

• 25 maart 2014
  • 6 reacties
  • 408 Bekeken

Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Anonymous 25 maart 2014, 10:55

Nee heb hem telefonisch aangevraagd, bij zo een NS automaat opgehaald en ik kijk vandaan op me rekening en hij is eraf terwijl hij pas vanaf 23 april ingaat

In heel veel gevallen mogen wij - consumenten - dingen betalen op het moment dat we ze aanschaffen en niet pas op het moment dat we het gaan gebruiken.

Voorbeelden?
OV-chipkaart aanvraag, moet ik die bij de aanvraag al betalen; krijg hem ca. 2 weken later geleverd, maar gebruik 'm misschien pas in het najaar als het weer wat slechter wordt.

Als ik iets via internet bestel.... Moet ik verder gaan?

Het is het moment dat je bestelt c.q. geleverd krijgt wat bepalend is, niet het moment van ingebruikname.
Een leverancier wil ook graag "boter bij de vis".
Helaas, Radka, zo steekt de wereld nu eenmaal in elkaar.

Vr.gr.
Hans
Bekijk origineel

6 reacties

Heb je de eerste termijn soms per iDeal betaald, zoals dat bij sommige abonnementen moet.
Nee heb hem telefonisch aangevraagd, bij zo een NS automaat opgehaald en ik kijk vandaan op me rekening en hij is eraf terwijl hij pas vanaf 23 april ingaat

In heel veel gevallen mogen wij - consumenten - dingen betalen op het moment dat we ze aanschaffen en niet pas op het moment dat we het gaan gebruiken.

Voorbeelden?
OV-chipkaart aanvraag, moet ik die bij de aanvraag al betalen; krijg hem ca. 2 weken later geleverd, maar gebruik 'm misschien pas in het najaar als het weer wat slechter wordt.

Als ik iets via internet bestel.... Moet ik verder gaan?

Het is het moment dat je bestelt c.q. geleverd krijgt wat bepalend is, niet het moment van ingebruikname.
Een leverancier wil ook graag "boter bij de vis".
Helaas, Radka, zo steekt de wereld nu eenmaal in elkaar.

Vr.gr.
Hans
Ja daar heb je gelijk in Hans, ik moet dan idd goed opletten als in mijn abonnement moet opzeggen dat er bijvoorbeeld laatste afschrijving eind juni plaats vindt als ik per 1 september wil opzeggen. Want het komt er op af dat ik eind juni al voor augustus betaal
Ja daar heb je gelijk in Hans, ik moet dan idd goed opletten als in mijn abonnement moet opzeggen dat er bijvoorbeeld laatste afschrijving eind juni plaats vindt als ik per 1 september wil opzeggen. Want het komt er op af dat ik eind juni al voor augustus betaal

Inderdaad Radka, Die eerste ging - denk ik - via IDeal en je ziet snel genoeg wanneer er voor een volgende maand geincasseerd wordt.
Zelf heb ik een ouder abonnement dat niet meer verkocht wordt, maar wel jaarlijks verlengd.
En daarvan wordt het bedrag elk jaar omstreeks de vervaldatum afgeschreven.
Maar wat bij mij gebeurt hoeft natuurlijk geen garantie voor jouw situatie te zijn.
Heel verstandig om de vinger aan de pols te houden.
Ik had hem telefonisch besteld dus hoefde niks met iDeal te betalen. Daarom vind ik steeds zo vreemd dat hij nu al afgeschreven is. Als ik hem nu pas had aangevraagd was dat ook goed geweest en werd pas vlak 23 april afgeschreven. Ik blijf dit allemaal nogal raar vinden

Reageer