ik heb een ns flex abbonement | NS Community
beantwoord

ik heb een ns flex abbonement

  • 29 January 2021
  • 3 reacties
  • 3485 Bekeken

Ik heb vandaag ingechekt om 18:27, omdat ik had gelezen dat er 5 minuten speling was binnen het ns flex abbonement.

Alleen bij het inchecken stond er reizen op eigen rekening..

Hoe kan dit en heb ik nu toch op mijn abbonement gereisd of rekening??

 

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 29 January 2021, 18:46

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Bij inchecken met een NS Flex-abonnement staat er altijd Reizen op Rekening Trein op het schermpje. De reden hiervoor is dat bij NS Flex het abonnement niet op de kaart zelf staat; op de kaart staat alleen het product Reizen op rekening. Het paaltje of poortje waarbij u incheckt, weet daarom niet welk abonnement u hebt, noch tegen welk tarief u reist en kan dat dus ook niet tonen.

Dat het abonnement niet op de kaart zelf staat, maakt het mogelijk om eenvoudig wijzigingen door te voeren in Mijn NS zonder dat deze bij een kaartautomaat bevestigd hoeven te worden, zoals het wijzigen van het abonnement of het nog kunnen wijzigen van de reisklasse na het inchecken.

U hebt dus gewoon met uw abonnement gereisd; ook bij NS Flex geldt de marge van vijf minuten bij het inchecken.

Reputatie 7
Badge +3

Bij NS Flex staat er altijd bij inchecken Reizen op rekening, ongeacht welk Flex abonnement iemand heeft of hoe laat er ingecheckt wordt. Bij Flex worden alle reizen achteraf gefactureerd en reis je dus op rekening ipv op saldo. In uw MijnNS account kunt u zien welk Flex abonnement actief is op uw kaart.

 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je NS Flex hebt zal je altijd Reizen op Rekening zien bij in/uitchecken, want een poortje of paaltje weet niet welk Flex abonnement je hebt. Het systeem bepaalt later wat een reis je kost.

Voordeel is dat je altijd van abonnement of klasse kunt wisselen zonder daarvoor naar een automaat te hoeven om een bestelling op te halen.

In dit geval (incheck met Weekend Vrij om 18:27) reis je vrij, op voorwaarde dat je de 35 minuten daarvoor géén andere treinreis gemaakt hebt (dus met een uitcheck na 17:50).

Het is overigens Reizen op Rekening NS, niet op eigen rekening.

Edit: Voel me een papegaai naast Momo en Tochjo :sweat_smile:

Reageer