beantwoord

Ik heb ns dalvoordeel abonnement, maar moest gister toch volle tarief betalen? Hoe kan dat?

• 19 september 2018
  • 8 reacties
  • 145 Bekeken

Hoi, gister heb ik een rit gemaakt van Amsterdam naar Harderwijk. Ik heb de trein gepakt van 18.30- 19.38 harderwijk. Dat zijn dus tijden BUITEN de spits. Echter heb ik toch volle tarief betaald. Hoe kan dat? Ik heb vandaag geprobeerd telefonisch NS te bereiken maar werd ruim 15 minuten in de wacht gezet, en heb vervolgens daarna opgehangen. Kan iemand mij hier vertellen hoe dit kan?
icon

Beste antwoord door bryan 19 september 2018, 17:29

Kun je ergens (Mijn NS / ov-chipkaart.nl) terugvinden hoe laat je hebt ingecheckt?
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge
Kun je ergens (Mijn NS / ov-chipkaart.nl) terugvinden hoe laat je hebt ingecheckt?
Reputatie 7
Badge +3
Heb je voor 18.30 nog een andere rit gemaakt?
Ik heb 18.05 ingecheckt, maar de trein gaat 18.30 vanuit amsterdam!
Heb je voor 18.30 nog een andere rit gemaakt?
Nee, alleen om 14 uur smiddags. Toen kwam ik aan in amsterdam
Reputatie 5
Badge

Kun je ergens (Mijn NS / ov-chipkaart.nl) terugvinden hoe laat je hebt ingecheckt?Ik heb 18.05 ingecheckt, maar de trein gaat 18.30 vanuit amsterdam!

Daar is je antwoord. Het dal tarief gaat pas in als je incheckt om 18.25 uur.

Kun je ergens (Mijn NS / ov-chipkaart.nl) terugvinden hoe laat je hebt ingecheckt?Ik heb 18.05 ingecheckt, maar de trein gaat 18.30 vanuit amsterdam!

Huh? Ik ben gewoon 18.05 door de poortjes gegaan en heb de trein pas om 18.30 gepakt! Dus buiten de spits?
Reputatie 5
Badge

Huh? Ik ben gewoon 18.05 door de poortjes gegaan en heb de trein pas om 18.30 gepakt! Dus buiten de spits?

De ov-chipkaart is een 'dom' product. Het enige wat de kaart weet is hoe laat en waar je in/uitcheckt. Niet welke trein je daadwerkelijk neemt. Het moment van inchecken bepaald het tarief.

Ter aanvulling; de ochtendspits start om 6.30 tot en met 9.00 uur. De middag/avond spits loopt van 16.00 uur tot en met 18.30 uur. In het voordeel van de klant hanteert NS een marge van 5 minuten.

De ov-chipkaart is een 'dom' product. Het enige wat de kaart weet is hoe laat en waar je in/uitcheckt. Niet welke trein je daadwerkelijk neemt. Het moment van inchecken bepaald het tarief.

Ter aanvulling; de ochtendspits start om 6.30 tot en met 9.00 uur. De middag/avond spits loopt van 16.00 uur tot en met 18.30 uur. In het voordeel van de klant hanteert NS een marge van 5 minuten.

Shit maar dit vind ik wel oneerlijk, ik dacht wacht rustig op station boven. Ik heb nu gewoon onterecht meer betaald. Terwijl de reis idd buiten spits was.

Reageer