beantwoord

Ik krijg geen korting terwijl ik dat wel hoor te krijgen

• 11 maart 2014
  • 5 reacties
  • 1201 Bekeken

Ik heb afgelopen vrijdag gebruik gemaakt van mijn NS Dal Voordeel abonnement. Ik heb 10 minuten voor 18:30uur ingecheckt en daardoor heb ik geen korting gekregen op mijn reis die pas om 18:31uur begon. Dit is terug te zien in mijn reisgeschiedenis. Ik vindt het onterecht dat je pas vier minuten voor 18:30uur kan inchecken om aanspraak te maken op korting. Ik moet naar een van de laatste perrons toe lopen en de trein mag officieel ook nog eens in de laatste minuut vertrekken waardoor ik geen risico wil lopen als ik met mijn koffers ook nog eens de lift moet pakken. Doordat ik geen kaartje mag kopen vindt ik dat er onterecht geld van mij is afgenomen. Ik wil dan ook graag mijn geld terug. Ik zou graag willen dat de NS contact met mij opneemt, want als ik telefonisch contact wil opnemen om dit snel af te handelen kost het mij ook nog eens extra geld! ( 10cent per minuut!)
icon

Beste antwoord door Thijs NS 12 maart 2014, 16:14

Hoi Lisa, welkom op het forum,
Je incheckmoment is inderdaad bepalend voor het tarief van je reis. Check je in de daluren in, dan betaal je daltarief, check je in de spits in, dan betaal je vol tarief. Vanaf 18:25 kan je inchecken voor het daltarief. Soms werkt kan dat dus ook in je voordeel werken, als je incheckt in de daluren, maar grotendeels in de spits reist. Ben je het hier niet mee eens, neem dan even contact op met onze klantenservice.
Ik heb je post even verplaatst naar 'abonnementen'.
Vriendelijke groet,
Thijs
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Lisa, welkom op het forum,
Je incheckmoment is inderdaad bepalend voor het tarief van je reis. Check je in de daluren in, dan betaal je daltarief, check je in de spits in, dan betaal je vol tarief. Vanaf 18:25 kan je inchecken voor het daltarief. Soms werkt kan dat dus ook in je voordeel werken, als je incheckt in de daluren, maar grotendeels in de spits reist. Ben je het hier niet mee eens, neem dan even contact op met onze klantenservice.
Ik heb je post even verplaatst naar 'abonnementen'.
Vriendelijke groet,
Thijs
Het is toch hartstikke logisch dat je geen korting krijgt als je 10 minuten te vroeg incheckt? Als je een dalvoordeel abonnement hebt en je gaat in de spits inchecken heb je er gewoon geen recht op.

Even een kleine correctie:
Lisa heeft niet 10 minuten, maar 5 minuten te vroeg ingecheckt,
Reputatie 1
Het is toch hartstikke logisch dat je geen korting krijgt als je 10 minuten te vroeg incheckt? Als je een dalvoordeel abonnement hebt en je gaat in de spits inchecken heb je er gewoon geen recht op.
Nee, je hoort geen korting te krijgen. De tijd van inchecken is nou eenmaal leidend en daar ben je zelf mee akkoord gegaan bij het aanschaffen van het abonnement. Als je het daar niet mee eens bent, dan had je dat abonnement gewoon niet moeten aanschaffen.

Je kunt vanaf 18:25 inchecken en dat is ruim zat om op welk station dan ook tijdig de trein te kunnen bereiken. Nu je tijdens de spits hebt ingecheckt heb je geen recht op korting.
Hi Lisa,
Toen je het abonnement afsloot ben je akkoord gegaan met de voorwaarden. Eén van die voorwaarden was dat je pas weer vanaf 18:30 met korting mag reizen. Aanvankelijk was het ook pas mogelijk om vanaf 18:30 in te checken.
Om haar reizigers enigszins tegemoet te komen is de inchecktijd vervroegd naar 18:25.
Daar is voor jou kennelijk onvoldoende.
Je zou er met het plannen van een treinreis natuurlijk ook rekening mee kunnen houden.

En dan mag je volgens de voorwaarden waarmee je akkoord ging ook nog eens geen los kaartje (met korting) kopen. Ze moeten je ook wel hebben hoor.

EN om nou te zeggen dat er ten onrechte geld van jou is afgenomen, terwijl je er zelf bewust voor kiest om in te checken in de piekuren periode, gaat dat nou net niet een beetje ver?
Natuurlijk is het vervelend dat je in 5 minuten de afstand tussen inchecken en de trein niet kan overbruggen. Een trein die dan ook nog eens precies om 18:31 vertrekt.

Maar nogmaals, daar zou je bij het plannen van je reis van tevoren rekening mee kunnen houden.
De vraag blijft dan natuurlijk hoever moet de inchecktijd dan nog verder worden opgerekt als je al niet genoeg hebt aan die 5 minuten.

Maar voor geld terug - waar je in dit geval naar mijn stellige overtuiging geen recht op hebt - zul je contact moeten opnemen met de Klantenservice .

Groet,
Hans

Reageer