beantwoord

Ik sta onder bewind, wat nu?

• 11 december 2019
  • 8 reacties
  • 343 Bekeken

Hallo is er een mogelijkheid om papieren op te sturen voor de voordeelkaart van 40 procent korting voor een heel jaar. Ik sta onder bewind en dus keurt het goed alleen moet ik het schriftelijk in kunnen vullen en niet online

icon

Beste antwoord door Robert B 11 december 2019, 20:40

Ik denk dat de bewindvoerder het beste zelf (namens of samen met jou) het abonnement kan aanvragen.

Als je al een persoonlijke ov-chipkaart hebt dan heeft die daarvoor alleen maar het kaartnummer nodig, en als je het op een nieuwe kaart wilt een digitale pasfoto.

Heb je een eigen bankrekening met voldoende saldo (en iDeal), dan krijg je altijd een e-mailbevestiging met alle informatie die een bewindvoerder eventueel nodig heeft voor je dossier.

Bekijk origineel

8 reacties

Beste Superdtje, welkom bij onze Community!

Kan ik uit jouw topic opmaken dat je graag schriftelijk een abonnement aan wilt vragen? Dit is niet helemaal mogelijk. Wat wel mogelijk is is een offerte aanvragen bij een NS loket. Dan wordt er uiteraard wel het nodige bedrag van je bankrekening afgeschreven, maar dat lijkt me logisch. Is dat misschien een idee? Heb jij de mogelijkheid om naar een NS loket te gaan?

Badge +3

Ik denk dat de bewindvoerder het beste zelf (namens of samen met jou) het abonnement kan aanvragen.

Als je al een persoonlijke ov-chipkaart hebt dan heeft die daarvoor alleen maar het kaartnummer nodig, en als je het op een nieuwe kaart wilt een digitale pasfoto.

Heb je een eigen bankrekening met voldoende saldo (en iDeal), dan krijg je altijd een e-mailbevestiging met alle informatie die een bewindvoerder eventueel nodig heeft voor je dossier.

Beste Superdtje, welkom bij onze Community!

Kan ik uit jouw topic opmaken dat je graag schriftelijk een abonnement aan wilt vragen? Dit is niet helemaal mogelijk. Wat wel mogelijk is is een offerte aanvragen bij een NS loket. Dan wordt er uiteraard wel het nodige bedrag van je bankrekening afgeschreven, maar dat lijkt me logisch. Is dat misschien een idee? Heb jij de mogelijkheid om naar een NS loket te gaan?

Nee geen loket aanwezig hellaas

Zou iemand anders het voor je aan kunnen vragen?

Reputatie 7
Badge +2

Ik begrijp bewindvoerders soms niet. Die snappen toch ook wel dat dit soort dingen meestal niet meer met aanvraagformulieren gaan. (Heb je beschermings- of WSNP-bewind?)

@Superdtje Kun je internetbankieren met je leefgeldrekening? Dan zou ik vragen aan de bewindvoerder of hij 52 euro abonnementskosten op je leefgeldrekening stort en dat je zelf het abonnement afsluit. Je betaalt eenmalig voor een jaar en daarna kan opgezegd worden. Je gaat ook niet op rekening reizen. Je kunt dit uitleggen en je bewindvoerder kan dit ook controleren bij NS. 

Mocht je zelf niet kunnen internetbankieren of wil hij  niet dat je zelf een abonnement afsluit of niet dat dit via je leefgeldrekening gaat, dan kan hij het abonnement zelf online voor je aanvragen en met Ideal betalen van de beheerrekening. Het makkelijkst zou inderdaad zijn om dat even samen te doen, maar ik weet dat dit met bewind niet altijd een optie is helaas.

Succes ermee. Hoop dat het lukt!

Reputatie 7
Badge +3

@masd €52 dit jaar, vanaf januari 2020 €56

Reputatie 7
Badge +2

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb zelf ook 52 euro betaald! Ik pas het aan.

Badge +3

Ik begrijp bewindvoerders soms niet.

(off topic, alhoewel?) Ik spreek regelmatig iemand die (ter bescherming) onder bewind staat en haar (naar eigen zeggen, had ze al sinds ze getrouwd was) 40 jaar oude TV was stuk, wilde dus graag een nieuwe.

Nee! Laat maar repareren of koop een soortgelijke bij de kringloop. Dus monteur/mannetje aan huis die zich helemaal krom lachte. “Ga er maar mee naar een repair café, wij beginnen daar niet aan”. Past niet, op mijn rollator...

Uiteindelijk heeft ze een nieuwe gekregen. Week zonder gezeten en internet heeft/snapt ze niet. :disappointed_relieved:

Te triest voor woorden (voor zover het echt zo gegaan is). De bewindvoerder is overigens ontheven uit zijn functie wegens ‘zakkenvullerij’ o.i.d. (heb de brief van de kantonrechter gezien waarin ze opgeroepen werd om een nieuwe toegewezen te krijgen.. de derde!)...

Reageer