beantwoord

Ik wil graag betalen, maar jullie willen mijn geld niet? ;')

• 28 december 2018
  • 6 reacties
  • 231 Bekeken

Wegens drukte is een rekening diverse malen aan mijn oog ontsproten, mea culpa.

Ik wil(de) graag betalen, maar het volgende gebeurde:
  1. De acceptemail betaallink werkt niet meer, want verlopen.
  2. Via mijn NS. Jullie rekeningnummer, te vinden op de factuur, blijkt niet te kloppen.
Gevolg, jullie beëindigen mijn NS abonnement wegens betaalachterstand en vermelden dat de vordering is overgedragen aan een incassobureau.

Nogal resoluut. Chapeau!
Kunnen we dit nog oplossen zonder tussenkomst van Incassobureau B.V.?
icon

Beste antwoord door bryan 28 december 2018, 15:48

Besef dat dit geen postbus of iets dergelijks, maar een openbaar forum waar iedereen op kan.

Ik zou dan ook contact opnemen met Klantenservice. Dit gaat het snelste via Facebook, Twitter of Chat.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge
Besef dat dit geen postbus of iets dergelijks, maar een openbaar forum waar iedereen op kan.

Ik zou dan ook contact opnemen met Klantenservice. Dit gaat het snelste via Facebook, Twitter of Chat.
Reputatie 7
Badge +3
U kunt het nog eens proberen bij de Klantenservice maar ik vrees gezien uw verhaal dat de zaak al is overgedragen aan een incassobureau. Er is voor dit soort gevallen een vaste procedure die er op neer komt dat het abonnement van iemand die na een aantal aanmaningen nog steeds niet betaalt wordt beeindigd en dat de vordering wordt overgedragen aan een incassobureau.

Voor NS is de zaak daarmee beeindigd want NS krijgt op dat moment zijn geld van het incassobureau. Alsnog betalen via de NS-betaallink kan dan niet meer omdat U vanaf dat moment een schuld heeft bij het incassobureau en niet meer bij NS.

U kunt het nogal "resoluut" vinden maar NS is natuurlijk geen gratis kredietbank en na een aantal aanmaningen houdt het op. Ik kan het helaas niet mooier maken.
tl;dr Dank voor uw antwoord, ik wacht even af.

• 12 november is de factuurdatum, het is nu 28 december.
  • Een rekening van 10 december is betaald
  • Een rekening van 27 december wordt op dit moment verwerkt.
Aan mijn goede wil ligt het niet. Een incasso kost meteen 40(?) euro extra. Ik begrijp goed dat NS geen gratis kredietbank is, maar ik zou dan wel graag aandelen in het incassobureau van de NS willen (kunnen) kopen.

Ben al heel m'n leven klant bij de NS (pun intended), betaal altijd voor mijn treinkaartje én reis de laatste tijd enkel 1e klas. Als de NS een waardige concurrent zou hebben dan zouden ze goede klanten niet op deze manier behandelen vermoed ik.
Reputatie 7
Badge +3
Aan mijn goede wil ligt het niet. Een incasso kost meteen 40(?) euro extra. Ik begrijp goed dat NS geen gratis kredietbank is, maar ik zou dan wel graag aandelen in het incassobureau van de NS willen (kunnen) kopen.
Er zit veel werk aan en het personeel van het incassobureau werkt nu eenmaal ook niet gratis. Daarnaast zal het incassobureau een deel van zijn vorderingen als oninbaar moeten afschrijven bijv. mensen die onvindbaar zijn, mensen die failliet zijn of in de bijstand c.q. in de schuldsanering zitten, mensen die naar het buitenland zijn vertrokken, etc. Dat moet ook allemaal worden afgedekt door die 40 euro waarbij ik niet beweer dat een incassobureau een non-profit organisatie is.
Badge +3
Bovendien is die 40 euro het wettelijke minimale tarief dat een incassobureau voor een vordering (hoe klein ook) dient te rekenen.

Ik had er een tijdje terug eentje wegens gemiste factuur (e-mail adres las ik vrijwel nooit meer) van mijn zorgverzekeraar. Dat ging om een receptje voor € 4,50 of zoiets! Konden ze ook niets meer aan veranderen..

Had ik geweten dat die niet vergoed werden, dan had ik wel contant bij de aporheek betaald! 😞 Lesje geleerd dus om e-mail adressen en andere gegevens bij alle organisaties up-to-date te houden of beter nog, facturen per post te vragen.
Bovendien is die 40 euro het wettelijke minimale tarief dat een incassobureau voor een vordering (hoe klein ook) dient te rekenen.

Ik had er een tijdje terug eentje wegens gemiste factuur (e-mail adres las ik vrijwel nooit meer) van mijn zorgverzekeraar. Dat ging om een receptje voor € 4,50 of zoiets! Konden ze ook niets meer aan veranderen..

Had ik geweten dat die niet vergoed werden, dan had ik wel contant bij de aporheek betaald! 😞 Lesje geleerd dus om e-mail adressen en andere gegevens bij alle organisaties up-to-date te houden of beter nog, facturen per post te vragen.

Iedereen bedankt voor de reacties!

Ik heb het gewoon alsnog betaald moest wel even spitten in de vele mailtjes inderdaad. Moest even goed zoeken naar het juiste betalingskenmerk en rekeninggegevens.

Reageer