beantwoord

Ik wil graag (tijdelijk) een tweede abonnement

• 14 februari 2014
  • 5 reacties
  • 394 Bekeken

Dit jaar gaan we naar ons nieuwe huis. Er moet enorm veel gebeuren en waarschijnlijk moeten we 1-3 keer per week een behoorlijke reis maken. Ik heb een dalurenkaart oude stijl en mijn vriend ook met een 60+ aanvulling.
Ik wil graag een tweede kaart voor het komende jaar zonder mijn huidige dalurenkaart kwijt te raken.
Voor 99 euro per maand zou ik dan buiten de spits heen en weer kunnen reizen.
Ik snap niet waarom dat niet (schijnt) te kunnen. Voorzover ik begrijp kan ik alleen een nieuw abo krijgen als dat in plaats van het oude abo komt. Maar nadat we in ons nieuwe huis wonen heb ik meer dan genoeg aan mijn huidige abonnement.
Kan iemand mij uitleggen waarom de NS niet 12 x 99 euro xtra aan mij wil verdienen? Ik kan toch maar 1 kaart tegelijkertijd gebruiken?
Of ben ik de enige die hier mee zit of behoefte aan heeft.
Bedankt.
icon

Beste antwoord door Leny NS 17 februari 2014, 11:00

Beste Marina,

Het is inderdaad mogelijk om een nieuwe Dal Vrij abonnement af te sluiten. Via de webshop dalvrij kan je het abonnement bestellen + een nieuwe OV-chipkaart (kosteloos).

Je dient de ingangsdatum 2 weken in de toekomst te zetten.

Zo kun je het Voordeelurenabonnement houden en een nieuwe kaart + abonnement aanvragen. Je wilt het abonnement 1 jaar gebruiken? Na de verlenging kun je het abonnement maandelijks opzeggen. Dit kun je doorgeven via de NS klantenservice of per brief.

Vriendelijke groet,

Leny
Bekijk origineel

5 reacties

Het lijkt mij dat het gewoon mogelijk is een nieuw "Dal Vrij" abonnement af te sluiten op een nieuwe chipkaart.
Als je het namelijk op je oude chipkaart aanvraagt word het oude "Voordeelurenabonnement" automatisch omgezet naar het nieuwe "Dal Vrij" abonnement.

Zie ook het eerst kopje van de "Veel gestelde vragen" op de pagina van het Dal Vrij abonnement -> linkje
Ik zou willen dat het zo was. Bij het loket gevraagd en daarna klantenservice gebeld.
Het schijnt niet mogelijk te zijn. In elk geval is het niet de bedoeling. De medewerker van de klantenservice vertelde dat het eventueel mogelijk was via een aparte constructie maar kon (mocht) niet zeggen hoe dan.
M.a.w. het is niet echt mogelijk, en ik wil gewoon op een normale legale manier een tweede abo. Voor 1 jaar. Ik ben helemaal niet van plan om ergens misbruik van te maken, zou niet weten hoe trouwens.
Badge
Beste Marina,

Het is inderdaad mogelijk om een nieuwe Dal Vrij abonnement af te sluiten. Via de webshop dalvrij kan je het abonnement bestellen + een nieuwe OV-chipkaart (kosteloos).

Zo kun je het Voordeelurenabonnement houden en een nieuwe kaart + abonnement aanvragen. Je wilt het abonnement 1 jaar gebruiken? Na de verlenging kun je het abonnement maandelijks opzeggen. Dit kun je doorgeven via de NS klantenservice of per brief.

Vriendelijke groet,

Leny
Beste Marina,

Vriendelijke groet,

Leny
:$
Dat zou echt geweldig zijn. Heel erg bedankt voor de reactie. Ik zal voor de zekerheid ook nog een briefje schrijven, zodat mijn wensen en reden duidelijk zijn.
Marina
Beste Marina,

Vriendelijke groet,

Leny
:$
Dat zou echt geweldig zijn. Heel erg bedankt voor de reactie. Ik zal voor de zekerheid ook nog een briefje schrijven, zodat mijn wensen en reden duidelijk zijn.
Marina

Hallo Marina,

Je hoeft echt geen brieven met wensen, uitleg etc. te gaan schrijven.
Behandeling van brieven duurt bij de Klantenservice doorgaans 3-6 weken.

Wat Leny schrijft staat ook gewoon op de website van NS.
Hier een linkje naar de bewuste pagina.
Dit is een pagina die in de loop van de bestelprocedure via internet tegen komt.

Belangrijkste voor jou (en dat bevestigt ook het antwoord van Leny is het derde punt onder het kopje "Aanvragen nieuwe OV-chipkaart".
Daar staat n.l.
"Als u op uw huidige OV-chipkaart een Voordeelurenabonnement heeft staan dat u wilt behouden, dan heeft u voor het abonnement dat u wilt bestellen een nieuwe OV-chipkaart nodig."

Duidelijker kan toch niet.
Hoewel er naar mijn mening verder geen al te schokkende dingen op die pagina staan, misschien toch waard om alle twijfel weg te nemen door die pagina eens te bekijken.

En niet te lang wachten met bestellen, want er zit toch al gauw zo'n 2 weken tussen bestellen en datum waarop het abonnement kan ingaan.

Veel succes.

Vr. groeten
Hans

Reageer