beantwoord

Ik word binnenkort 65 jaar - bestaan er nog regelingen voor ouderen?

• 19 juni 2014
  • 7 reacties
  • 5058 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
In een grijs verleden heb ik hierover wel eens iets gehoord van familieleden en nu ik zelf zover ben gekomen zou ik graag informatie ontvangen.
icon

Beste antwoord door Leny NS 19 juni 2014, 10:55

MdB, welkom op het forum. Weekend vrij en Dal Vrij zijn inderdaad goedkoper.
De kosten zijn:
Dal Vrij 2e klas (65+) € 42,00
Dal Vrij 1e klas (65+) € 99,00

Weekend Vrij 2e klas (65+) € 20,00
Weekend Vrij 1e klas (65+) € 40,00

En wat Thom aangeeft, klopt. Het Dal Voordeel abonnement kost normaal gesproken € 50,00, maar op dit moment hebben we een actie lopen en kost het abonnement voor het eerste jaar € 29,00 (actiecode 1425). Je kan ook keuzedagen aanvragen.
Keuzedagen 2e klas € 24,50
Keuzedagen 1e klas € 49,50
Ik heb je vraag verplaatst naar het topic ‘abonnementen’.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt, als u een dalvoordeelabonnement, heeft 7 dagen per jaar vrij reizen. Die reisdagen moet u wel kopen voor 24,50 als u met de tweede klas reist. U krijgt per twee maanden een vrije reisdag en een van de zeven mag u gebruiken als het u uitkomt. U moet dan wel een dalvoordeelabonnement voor (nu) 2 euro aanschaffen en dan heeft u meteen een ovchipkaart. Die is tegenwoordig in nagenoeg alle gevallen nodig als u met de trein wilt reizen. In totaal bent u dan op dit moment 29 plus 24,50 = 53,50 kwijt.
U mag dan op die zeven dagen zoveel reizen als u wilt, maar wel na negen uur in de ochtend.
Als u vervolgvragen heeft, kunt u die hier altijd stellen.
Reputatie 6
Badge +2
Weekend Vrij en Dal Vrij zijn goedkoper voor 65-plus.
Badge
MdB, welkom op het forum. Weekend vrij en Dal Vrij zijn inderdaad goedkoper.
De kosten zijn:
Dal Vrij 2e klas (65+) € 42,00
Dal Vrij 1e klas (65+) € 99,00

Weekend Vrij 2e klas (65+) € 20,00
Weekend Vrij 1e klas (65+) € 40,00

En wat Thom aangeeft, klopt. Het Dal Voordeel abonnement kost normaal gesproken € 50,00, maar op dit moment hebben we een actie lopen en kost het abonnement voor het eerste jaar € 29,00 (actiecode 1425). Je kan ook keuzedagen aanvragen.
Keuzedagen 2e klas € 24,50
Keuzedagen 1e klas € 49,50
Ik heb je vraag verplaatst naar het topic ‘abonnementen’.
Ik bezit een Dal Vrij 65+ abonnement, maar bij de (online) aanschaf is de keuzemogelijkheid van een eerste klas Dal Vrij 65+ nooit voorbijgekomen. Ook in het voorlichtingsmateriaal wordt nooit een Dal Vrij abonnement eerste klas 65+ genoemd, alleen tweede klas.
Reputatie 7
Badge +4
Als u van plan bent wat meer te reizen dan gemiddeld, kunt u bij Dalvrij en weekendvrij wel degelijk voor eerste klas kiezen. Sterker nog ik reis ermee. Standaard staat tweede klas aangevinkt op het Internet maar als u iets achter tweede klas klikt kunt u dan veranderen in eerste klas. Het staat ook vermeld, soms tussen haakjes. Het verschil tussen weekendvrij eerste klas en Dalvrij eerste klas is vrij groot momenteel omdat er een actie is waarbij weekendvrij goedkoper dan normaal wordt aangeboden, 40 voor weekendvrij tegen 99 voor Dalvrij.

Bedenk wel dat dit prijzen per maand zijn, Dalvrij kost per jaar 1188 euro en weekendvrij 480. U moet deze abonnementen per jaar afsluiten. Een Dalvoordeelabonnement kost 29 per jaar en dus niet per maand en bij dit laatste abonnement kunt u keuzedagen kopen, eerste klas kost dan, naast het dalvoordeelurenabonnement 49,50. Verder heeft u 40 procent korting in de daluren en in het weekend. Het is een kwestie van reisgedrag. Reist u niet te veel dan is een dalvoordeelurenabonnement het handigste, reist u vooral in het weekend dan is weekendvrij behoorlijk aantrekkelijk, maar u heeft dan geen keuzedagen. Dalvrij is prachtig als u ook door de week regelmatig reist. Of gaat reizen want deze abonnementen zorgen vaak voor een heel ander reisgedrag en geven vaak nieuwe mogelijkheden. U kunt overal in Nederland gaan wandelen, familie bezoeken, naar tentoonstellingen gaan of zelfs een afstandsrelatie beginnen. Ik roep maar wat uit de vele zaken die ik inmiddels ben tegengekomen. Maar kijk wel naar de prijs die u betaalt.
Op deze website vindt je onder "Nog meer voordelen van Dal Vrij" dat Dal Vrij voor 65+'ers andere tarieven heeft. Als je het product bestelt, staat deze optie er inderdaad niet tussen. Als je echter je geboortedatum invult, zal het systeem herkennen of je 65 jaar of ouder bent; is dit het geval, dan zal het maandbedrag automatisch worden aangepast.
Reputatie 6
Badge +2
Ik bezit een Dal Vrij 65+ abonnement, maar bij de (online) aanschaf is de keuzemogelijkheid van een eerste klas Dal Vrij 65+ nooit voorbijgekomen. Ook in het voorlichtingsmateriaal wordt nooit een Dal Vrij abonnement eerste klas 65+ genoemd, alleen tweede klas.
Deze mogelijkheid is ook vrij nieuw, ik geloof een half jaar oud. Eens per maand heb je de mogelijkheid om voor onbepaalde tijd over te stappen naar 1e klas.

Reageer