beantwoord

In- en uit-check bij gebruik vrije keuzedag

  • 16 March 2024
  • 4 reacties
  • 137 Bekeken

Ik begrijp dat ik voor geldig reizen met VRIJE KEUZE-dagkaart moet INchecken op daluur-moment en dan mag reizen door een spitsuurperiode heen maar ik begrijp niet dat ik óók bij het UITchecken in een daluurmoment dat moet doen om de geldigheid van het vrije keuze voordeel te benutten. Dat laatste is vreemd. Het kan dan zijn dat ik bij aankomst op mijn eindstation aan het einde van de middag na uit de trein stappen bijna twee uur moet wachten op het perron om dan pas geldig voor de vrije keuzekaart UIT te mogen checken op het station waar ik de dagreis (dicht bij huis) eindig. Bizar? Hoe sneller ik in een spitsperiode weg ben van trein en station is dat toch een voordeel voor de spitsuurreizigers.Stel dat de trein vertraging oploopt en pas aan mijn eindstation aankomt in een spituurmoment en niet zoals ok volgens het reisschema nog voordat die spitsperiode aan zou zijn gekomen, dan is dat een zaak van onbenutbaar maken van mijn vrije Keuzedagkaart-voordeel.

 

icon

Beste antwoord door henkputs 16 March 2024, 00:55

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3

Wanneer zijn mijn Keuzedagen geldig?

Keuzedagen kun je gebruiken voor reizen in de daluren. In de ochtend- en middagspits zijn Keuzedagen niet geldig. De daluren zijn: 

  • doordeweeks tussen 9.00 en 16.00 uur en tussen 18.30 en 6.30 uur. 
  • in het weekend en op feestdagen zijn Keuzedagen de hele dag geldig. 

Het tijdstip van inchecken bepaalt of je in de daluren reist:

  • check je in de daluren in en in de spits of daluren uit? Dan maak je gebruik van je Keuzedag. 
  • check je in de spits in en in de daluren of spits uit? Dan reis je op saldo, zonder je Keuzedag. 
Reputatie 5

Je mag wel degelijk in de spits uitchecken met je keuzedag. Het enige wat moet met een keuzedag is inchecken in de daluren.
Het enige probleem bij een keuzedag is overstappen (dus uit- en inchecken) in de spits op een andere maatschappij: Dan ga je op saldo de volle prijs betalen.

Reputatie 7
Badge +4

….

Reputatie 7
Badge +3

De inchecktijd bepaalt of je met een keuzedag reist. Niet de uitchecktijd.

Reageer