beantwoord

in en uit-checken met een grensabonnement of niet ?

• 25 november 2014
  • 7 reacties
  • 257 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 11 reacties
Ik heb een jaar grensabonnement tussen Bergen Op Zoom en Roosendaal grens. Volgens de NS website moet ik niet proberen in en uit te checken met mijn OV chipkaart. Dit is meerdere keren te lezen op de website.

Vandaag, voor de eerste keer, zei een controleur tegen mij dat ik moet in en uit-checken. Hij heeft zijn apparaat aan mijn laten zien met de opmerking dat ik moet zo doen. Volgens hem moet ik in Bergen Op Zoom inchecken, in Roosendaal uitchecken en dan de internationale trein nemen. Klopt dat ?

Referentie:
http://www.ns.nl/reizigers/producten/abonnementen/grensabonnement.html
icon

Beste antwoord door Bart NS 26 november 2014, 09:46

Zoals in de berichten boven mij wordt gezegd is inchecken met het grensabonnement inderdaad niet nodig. Op de site van NS International valt dit ook zo terug te lezen. Ik zal hier aan de bel trekken om dit onder de aandacht te brengen.
Bekijk origineel

7 reacties

Nee, de conducteur had ongelijk. Hopelijk wil een van de moderators er naar aanleiding van dit bericht voor zorgen dat de conducteur bijles krijgt, want het lijkt me bijzonder vervelend om als reiziger met een geldig vervoersbewijs dergelijke onjuiste informatie te krijgen.
voor de duidelijkheid, er stond op zijn apparaat "moet in checken ..." toen mijn OV-chipkaart gescand was. Hoe kan dat ?
Op het hoofdkantoor van NS begrijpen ze het ook niet allemaal meer. Dat hebben we ook gezien aan de reclamecampagne rondom de niet-waarheid dat iedereen vanaf deze zomer zou moeten in- en uitchecken. Wellicht komen de specificaties voor de railpocket software daar ook vandaan.
Zoals in de berichten boven mij wordt gezegd is inchecken met het grensabonnement inderdaad niet nodig. Op de site van NS International valt dit ook zo terug te lezen. Ik zal hier aan de bel trekken om dit onder de aandacht te brengen.
Thanks Bart ! De compensatie bij vertraging formulier heeft het zelfde soort probleem - soms krijg ik geld terug en soms niet (misschien een nieuwe topic maken)
Laat het vooral weten als je iets afgewezen hebt gekregen om deze reden, dan duik ik daar even in.
Het zorgt wel vaker voor verwarring. Waarschijnlijk omdat de meeste conducteurs (en soms ook beveiligers op de trein) niet zo snel iemand zien in een trein die dit type abonnement heeft. Dit abonnement is het enige abonnement waarmee je niet in- en uit-checken hoeft. Het geeft je enkel een toegangsrecht om het perron te betreden. Zou wat zijn, uit-checken voor je de grens over bent met de trein, want dan reis je dat grensstukje illegaal.

Reageer