beantwoord

In en uitchecken hoofddorp-schiphol

• 13 november 2019
  • 8 reacties
  • 177 Bekeken

als ik vanaf 2021 in hoofddorp in check om 18.20u. en mijn trein  V 18.25u. dan betaal ik 100%   mijn aankomst op schiphol is 18.30u. en ik check dan uit en check bij een andere paal in kan ik dan verder reizen met 40% korting ?

icon

Beste antwoord door Sander-VH 13 november 2019, 11:23

Tussen de check-out en check-in moet minstens 35 minuten zitten. Dat is de 'overstaptijd' die NS hanteert. Binnen die 35 minuten vervolg je je reis en betaal je voor de volle reis de volle mep.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4

Tussen de check-out en check-in moet minstens 35 minuten zitten. Dat is de 'overstaptijd' die NS hanteert. Binnen die 35 minuten vervolg je je reis en betaal je voor de volle reis de volle mep.

Wat @Sander-VH klopt helemaal! Helaas niet in jouw voordeel @martien van den akker. Mocht je nog aanvullende vragen hebben, lezen wij dat uiteraard graag. :)

Reputatie 5
Badge

en dat is dus niet nieuw vanaf dan, maar geldt al geruime tijd zo.

als je echt net die 5 min kan wachten (want je kan met korting inchecken vanaf 18.25 en er rijden toch treinen zat op dat stukje), neem dan de 300 BUS tot S'hol.

Je kunt ook een tweede OV-chipkaart aanschaffen. Op Schiphol uitchecken met de ene kaart en inchecken met de andere kaart.

Reputatie 7
Badge +2

Je kunt ook gewoon een e-ticket (via de app) van Hoofddorp naar Schiphol kopen en dan op Schiphol inchecken met je OV-chipkaart. Dan kun je vanaf Schiphol gewoon met korting reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Wat ook werkt is na uitchecken bij de automaat Samenreiskorting er op zetten, die er weer af halen en dan weer inchecken. Dan forceer je dat een nieuwe reis begint. Ik zou wel eerst narekenen of het opdelen van je reis in 2 aparte reizen voordeliger is want hierdoor loopt je langeafstandskorting niet door en betaal je 2 keer het starttarief.

Wat een goede tip @masd

Badge +3

Wat ook werkt is na uitchecken bij de automaat Samenreiskorting er op zetten, die er weer af halen en dan weer inchecken. Dan forceer je dat een nieuwe reis begint. Ik zou wel eerst narekenen of het opdelen van je reis in 2 aparte reizen voordeliger is want hierdoor loopt je langeafstandskorting niet door en betaal je 2 keer het starttarief.

Moet je dan niet eerst met Samenreiskorting inchecken en weer (incheck annuleren) uitchecken?

Als dat niet zo is, dan is het Samenreiskorting trucje een beetje minder werk dan een Klassewissel (waarmee je dus wel even moet in/uitchecken en daana verwijderen).

De e-ticket optie is natuurlijk een stuk handiger.

Reageer