Hoe kan ik dan afgelopen maandag alweer hetzelfde gehad hebben? Keurig in- en uitgecheckt en toch in de app de melding dat dit niet zo zou zijn, met het bedrag van €20 erbij. Nu, vanochtend staat ie in de app wel op ingecheckt, maar nog ‘in bewerking’.
Geen idee of dit nu komt doordat de systemen weer zijn ‘rechtgetrokken’ of doordat er een ‘automatische correctie obv mijn reisgedrag’ heeft plaatsgevonden, hetgeen me dus vanaf janurari na 3 keer in rekening gebracht zou worden. Want als het van die 3 keer altijd al was, waarom dan ni opeens deze melding hierover dat ze dit vanaf januari gaan doen? En tot nu toe heb ik, ondanks vele meldingen van verheten checkuits nog nooit hoeven betalen. Wat dus bewijst dat de Ns in de registratie danwel in de getoonde informatie fouten maakt.
Ik check namelijk áltijd in en uit, want ik moet door poortjes, maar krijg in de app toch heel vaak te zien van niet. Ook al hiervoor en ook nu dus nog.
Wat gaat hier fout en wat gaat de NS hieraan doen? Op zijn minst moet de getoonde informatie te allen tijde correct zijn. Anders geeft dit onnodig stress én heb je geen transparantie in het systeem.
Zoals nu, dat ik niet weet of de onterecht getoonde ‘vergeten checkuit’ een glitch was van de apl, of dat er op de achtergrond iets is ‘gecorrigeerd’ wat ik helemaal niet verkeerd heb gedaan.
En dan legt de NS de verantwoordelijkheid bij de reiziger om dit te laten rechtzetten? Wij moeten dus heel veel moeite gaan doen om fouten van de NS recht te zetten? Tsssss.
En hoe bewijs je dan dat het een fout is van de NS en niet van jou?
Ik denk dat ik al mijn checkins en uit moet gaan filmen om te kunnen bewijzen dat ik dit echt doe. Sorry alvast voor de vertraging, iedereen die snel naar binnen of naar buiten wil!