beantwoord

In het buitenland bestellen

• 31 maart 2020
  • 6 reacties
  • 134 Bekeken

Ik woon in het buitenland.  Wil nu mijn dalurenkaart, die ik al jaremn heb, omzetten naar Flex.  Moet ik daarvoor echt naar een automaat in NL?  En wanneer gaat dan mijn nieuwe Flex abonnement in?  Ik kan denk ik pas in september of zo  naar NL - wat gebeurt er in de tussentijd?

icon

Beste antwoord door MoDe 31 maart 2020, 17:53

Flex gaat direct in. De betaling gaat ook direct in. Bestelt u Flex op een nieuwe kaart, dan hoeft u niet naar een automaat. Wilt u hem op een bestaande kaart zetten dan moet u wel naar een automaat.

Bestellen gaat het makkelijkst via MijnNS. Gaat u voorlopig niet reizen dan kunt u het beste wachten met bestellen, of u moet nu Flex zonder abonnement willen bestellen om verdere kosten van uw bestaande Dal voordeel te voorkomen.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Flex gaat direct in. De betaling gaat ook direct in. Bestelt u Flex op een nieuwe kaart, dan hoeft u niet naar een automaat. Wilt u hem op een bestaande kaart zetten dan moet u wel naar een automaat.

Bestellen gaat het makkelijkst via MijnNS. Gaat u voorlopig niet reizen dan kunt u het beste wachten met bestellen, of u moet nu Flex zonder abonnement willen bestellen om verdere kosten van uw bestaande Dal voordeel te voorkomen.

Dankjewel - maar ik las ergens dat het voor Daluren beter is om pas na 1 jaar naar Flex over te stappen. Klopt dat? Of kan ik beter mijn Daluren opzeggeb (mijn jaarabonnement eindigt 14 mei)?

Reputatie 7
Badge +3

Bij een jaarabonnement kun je binnen een jaar overstappen op Flex.

Probleem is wel dat je bij opzeggen van jouw huidige abonnement deze binnen een maand van jouw kaart moet halen bij een automaat. Soms kan dit via de NS klantenservice, daarvoor zou je contact op kunnen nemen met de klantenservice, bij voorkeur via Twitter Facebook of chat.

Goedenavond Carla Visser. Welkom bij de NS Community.

Zo te lezen heeft MoDe je prima kunnen adviseren. Indien mogelijk kan je je OV-chipkaart altijd nog (tijdelijk) opsturen naar een bekende in Nederland zodat de beëindiging of wijziging toch opgehaald kan worden.

Badge +3

Dat laatste (kaart opsturen en laten ophalen door iemand) is echt noodzakelijk.

De enige andere optie is om je kaart definitief te beëindigen (en dat ook aan de NS te laten weten) via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/ov-chipkaart-beeindigen.htm

Of via NS Klantenservice je kaart voorgoed te laten blokkeren voor reizen met trein.

Reputatie 7
Badge +4

Wil nu mijn dalurenkaart, die ik al jaren heb, omzetten naar Flex.

maar ik las ergens dat het voor Daluren beter is om pas na 1 jaar naar Flex over te stappen. Klopt dat? Of kan ik beter mijn Daluren opzeggen (mijn jaarabonnement eindigt 14 mei)?

Heeft u soms een oud Voordeelurenabonnement? Dan is de overstap naar Flex niet verstandig, want u verliest dan uw 40 procent korting in de middagspits, en ook in juli en augustus de korting zelfs de hele dag.

Dit oude abonnement is daar alleen dit jaar nog voor te gebruiken.

U moet dat dit abonnement dan al sinds 2011 hebben. De prijs is voor 2020 een bedrag van 67 euro per jaar.

Persoonlijke omstandigheden spelen altijd een rol, maar doorgaans is het oude VDU zeer gunstig. Als u het echt heeft: gewoon door laten lopen.

Als u het toch wilt stopzetten, volg dan het advies van @Robert B Doet u dat niet, dan loopt het oude abonnement door.

Reageer