beantwoord

in- uitchecken met Keuzedag

• 17 maart 2015
  • 2 reacties
  • 217 Bekeken

Ik reis van Hengelo naar Amsterdam met een vrije keuzedag. Ik stap bv in Apeldoorn voor 2 uur uit en vervolg dan mijn reis naar Amsterdam. Volgens een conductrice hoef ik dan niet uit- en weer in te checken maar volgens een conducteur wel. Wie heeft gelijk???
icon

Beste antwoord door Dennis 17 maart 2015, 11:18

Het moet wel (als je het station verlaat), maar het heeft geen consequenties als je het niet doet, mits je in Amsterdam aankomt binnen 6 uur na inchecken. Het is in dit geval een kleine moeite zonder verdere nadelen om je aan de regels te houden.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Het moet wel (als je het station verlaat), maar het heeft geen consequenties als je het niet doet, mits je in Amsterdam aankomt binnen 6 uur na inchecken. Het is in dit geval een kleine moeite zonder verdere nadelen om je aan de regels te houden.
Reputatie 6
Badge +1
Officieel (volgens de voorwaarden) moet u bij het verlaten van een station uitchecken. Maar zolang er geen poortjes zijn kunt u het achterwege laten, omdat u met een keuzedag toch onbeperkt verder mag reizen. Er zijn dus geen consequenties als u het niet doet. Let op: reist u met verchipte keuzedag en gebruikt u in Apeldoorn ander OV, dan vervalt met het inchecken in de bus de incheck bij de trein, en dient u dus bij verder reizen opnieuw in te checken bij de trein.

Reageer