beantwoord

Incasso betaald en doorlopende abonement is beindigd

• 23 november 2019
  • 1 reactie
  • 75 Bekeken

Ik heb een dalurenkorting abonnement. Het bedrag van 52 euro is in eerste instantie van mijn rekening afgeschreven, net als andere bedragen. Maar wordt een maand later teruggestort op mijn rekening. Ik krijg een brief van Bos Incasso dat ik 92 euro moet betalen en dat mijn abonnement is beindigd. 

1 - Waarom stort NS het bedrag terug, terwijl ik een machtiging heb gegeven?

2 - Hierdoor moet ik extra incassokosten maken en opnieuw aan abonnement bestellen. Maar dit kan niet tot de betaling is verwerkt.

3 - Ik heb altijd netjes betaald en deze keer is er iets verkeerd gelopen en ik ben als reiziger de dupe van de bureaucratie.

4- Ik kan nu ook geen ander abonement of vergelijkbaars bestellen, omdat ik eerst een andere kaart moet aanvragen. Dat betekent 5 dagen wachten. Wederom onhandig en onnodig, terwijl ik recent nog een nieuwe pas heb aangevraagd en daar 11,50 euro voor betaald. (Omdat de OV-kaart het niet meer deed).

5- Ik betaal nu dus voor een abonnement waar ik geen gebruik van mag maken en ondertussen een nieuwe moet bestellen. Dus ik betaal 52,50 euro voor een jaar abonnement, die jullie beindigd hebben. Hierdoor moet ik een nieuwe abonnement aanschaffen, van 5x12= 60,00 euro voor dezelfde diensten. Waarom? Of krijg ik een deel van het geld terug NS?

Dit is te bizar voor woorden. Ik betaal altijd netjes en word dus van mijn rekening gehaald, maar door slordigheid van NS, moet ik incassokosten bestalen en nieuwe abonnement en kaart aanschaffen.  

icon

Beste antwoord door Stijn NS 23 november 2019, 15:09

Goedemiddag Rayatsour en welkom bij de NS Community!

Ik wil in eerste instantie aangeven dat ik je geen exact antwoord kan geven op je vragen, gezien ik niet jouw gegevens kan inzien. Je kunt hiervoor het beste contact op nemen met onze Klantenservice. We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie rechtsboven).

Wel vind ik het erg vreemd om te lezen dat wij een bedrag zouden hebben teruggestort nadat de automatische incasso succesvol is uitgevoerd. Dit zou niet mogen gebeuren. Het terugstorten van dat bedrag nadat wij hem succesvol hebben afgeschreven zou enkel een terugboeking als oorzaak moeten kunnen hebben, ofwel door jouzelf uitgevoerd, ofwel door jouw bank. Ik vind het zelf dus een vrij aparte situatie, maar mijn collega’s van de Klantenservice zullen met je mee kunnen kijken en hopelijk kunnen achterhalen wat er precies is gebeurd.

Bekijk origineel

1 reactie

Goedemiddag Rayatsour en welkom bij de NS Community!

Ik wil in eerste instantie aangeven dat ik je geen exact antwoord kan geven op je vragen, gezien ik niet jouw gegevens kan inzien. Je kunt hiervoor het beste contact op nemen met onze Klantenservice. We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via [url=www.twitter.com/NS_online]Twitter[/url] en [url=www.facebook.com/nederlandsespoorwegen]Facebook[/url], of je kunt een [url=www.ns.nl/klantenservice/contact]chatgesprek[/url] starten (optie rechtsboven).

Wel vind ik het erg vreemd om te lezen dat wij een bedrag zouden hebben teruggestort nadat de automatische incasso succesvol is uitgevoerd. Dit zou niet mogen gebeuren. Het terugstorten van dat bedrag nadat wij hem succesvol hebben afgeschreven zou enkel een terugboeking als oorzaak moeten kunnen hebben, ofwel door jouzelf uitgevoerd, ofwel door jouw bank. Ik vind het zelf dus een vrij aparte situatie, maar mijn collega’s van de Klantenservice zullen met je mee kunnen kijken en hopelijk kunnen achterhalen wat er precies is gebeurd.

Reageer