beantwoord

incasso datum wijzigen

• 21 januari 2020
  • 7 reacties
  • 122 Bekeken

Ik wil graag de datum van incasseren wijzigen. Het word nu op de 11e van de maand afgeschreven en ik wil dit wijzigen naar de 27ste van de maand 

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 januari 2020, 18:27

De dag van de maand waarop de incasso plaatsvindt, hangt af van de dag van de maand waarop het abonnement is ingegaan. Deze kan niet worden gewijzigd.

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

De dag van de maand waarop de incasso plaatsvindt, hangt af van de dag van de maand waarop het abonnement is ingegaan. Deze kan niet worden gewijzigd.

Reputatie 7
Badge +4

Als het om Flex gaat, dan is dat wijzigen helaas niet mogelijk. Eem pragmatische oplossing is uw huidige Flexabonnement per de 27e op te zeggen en een nieuw Flexabonnement op een andere kaart rond de 27e in te laten gaan. Het is nogal een gedoe en niet aan te raden. Reserveren voor de betaling is mogelijk een minder omslachtige oplossing.

Badge +3

Ik meen me te herinneren dat bij NS Flex die truc ook niet werkt en dat dan toch de oude incassodatum wordt aangehouden. Maar daar kan een moderator vast meer over zeggen.

Badge +3

Bij Flex op een nieuwe kaart gaat dat natuurlijjk prima.

Als je dus binnenkort een nieuwe kaart met Flex bestelt en daarbij als ingangsdatum 27 februari kiest (per 27 januari lukt niet meer) dan kan je je huidige kaart gewoon per 27 februari op Flex Basis zetten en betaal je niets meer, afgezien van nog een factuur op 11 maart voor eventuele reiskosten van 11 feb - 27 feb.

Reputatie 7
Badge +4

Ik kan me heel goed voorstellen dat NS niet zo blij is met deze gang van zaken, want je blokkeert daarmee het gegeven dat je niet binnen een maand hetzelfde abonnement kunt nemen. Het zou me niet verbazen dat NS dat onmogelijk heeft gemaakt. NS zal het zeker ongewenst vinden, maar ik kan me niet expliciet herinneren dat is gezegd dat het niet kan. We zijn hier voor de consument, maar ik ben het met @Tochjo eens dat een NS-moderator hier maar even uitsluitsel moet geven. Het lijkt me oneigenlijk, maar wel legaal.

Reputatie 6
Badge +2

Het werkt sowieso als je een nieuw account aanmaakt met een ander e-mailadres en nieuwe Flex en de oude gewoon opzegt zodra deze werkt of gewoon op Flex basis zet.

Dit kan en mag gewoon. Bij mij is het ook gelukt. Mijn doel was trouwens niet het veranderen van de incassodatum.

De manier van @Thom en @Robert B kan uiteraard ook werken en mag volgens mij ook gewoon, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Badge +3

Een nieuwe ov-chipkaart is de truc en dat werkt prima (eigen ervaring, heb daar wel een aparte Mijn NS account voor gemaakt).

De oude hoef je niet op te zeggen want die zet je gewoon op Basis, handig om bijv. vakantieperiodes korter dan een maand te overbruggen of als je nieuwe kaart verloren/defect raakt.

Reageer