Incasso "NS GROUP IZ NS REIZIGERS" | NS Community
beantwoord

Incasso "NS GROUP IZ NS REIZIGERS"

  • 27 April 2017
  • 6 reacties
  • 8193 Bekeken

Goede Dag,

Ik heb net gezien dat op 25.04 via Euro-incasso van tegenrekening NL40ABNA0537879099 met de Omschrijving "Bestelling 26389272" een bedrag van 7,70€ werd afgeboekt. Doel van overschrijving is "OTHR". Het is mij niet helemaal duidelijk waarvoor ik hier heb betaald.
Kunt u ajb. even nagaan wat hier aan de hand is?


Met vriendelijke groeten,
Rasul89
icon

Beste antwoord door Tochjo 27 April 2017, 12:11

Bekijk origineel

6 reacties

OV-fiets incasseert het huren van fietsen volgens mij één keer per maand (ergens in de derde week) dus je hebt blijkbaar twee keer een fiets gehuurd in die tijd?

Over het algemeen maken we inderdaad zo'n drie a vier weken later een factuur op en gaan we incasseren. Soms kan het zijn dat dit door een achterstand later is. Op de factuur kan je precies zien op welke data een OV-Fiets is gebruikt en waarop we dus de bedragen baseren 🙂

Kan ik uitleg krijgen over deze korting?

 

Badge +3

In Mijn NS (de website, niet de app) kunt u voor elke afschrijving een factuur vinden waarop precies staat aangegeven waarvoor de kosten in rekening zijn gebracht. U vindt deze factuur, weinig verrassend, bij Facturen.

Vanzelfsprekend kunt u ook even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen u ook vertellen waarvoor het geld is afgeschreven. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Badge +3
Gezien het bedrag lijkt het te gaan om tweemaal de huur van een OV-fiets. Het huren van een OV-fiets kost namelijk 3,85 euro per 24 uur en deze kosten worden achteraf per automatische incasso van uw rekening afgeschreven. Om het zeker te weten, kunt u in Mijn NS bij Facturen kijken. Daar ziet u een specificatie van de afschrijving.

U kunt natuurlijk ook even direct contact opnemen met de klantenservice. Aan de hand van uw persoonlijke gegevens zullen zij u kunnen vertellen met welke reden het bedrag is afgeschreven. Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Hi Rasul89. Welkom op het Serviceforum!

Zoals Tochjo al aangeeft kan het bedrag wel eens voor het gebruik van OV-Fiets zijn. Het gebruik van OV-Fiets zal namelijk pas later worden gefactureerd en worden afgeschreven. Als je inderdaad gebruik maakt van OV-Fiets kan je deze facturen ook zelf indien via Mijn NS. Als je nog geen account hebt kan je hier een aanmaken. Indien je het bedrag nog steeds niet kan plaatsen kan je ons het beste even bellen via 030-7515155 (lokaal tarief) of een bericht sturen via Facebook, Twitter of Live Chat. Dan zoeken we het voor je uit :)

Fijne Koningsdag! 😃
Badge +3
OV-fiets incasseert het huren van fietsen volgens mij één keer per maand (ergens in de derde week) dus je hebt blijkbaar twee keer een fiets gehuurd in die tijd?

Reageer