beantwoord

Incasso ontvangen van abonnement op verlopen chipkaart die tijdig is stopgezet

• 5 oktober 2020
  • 5 reacties
  • 219 Bekeken

Hallo,

Ik heb een incasso ontvangen van Bos Incasso t.w.v. 96 euro ondanks dat ik mijn abonnement tijdig heb stopgezet. Hiervan heb ik ook een bevestiging ontvangen in mijn mail. Daarin staat dat het abonnement per 24 augustus is stopgezet. De oorspronkelijke incassodatum was 30 Juli. Inmiddels heb ik de incasso netjes betaald, ik wil immers geen Kassa -achtige situaties waarin door fouten incassobedragen richting de duizenden euro's oplopen.

De mail die ik heb ontvangen, was vrij duidelijk en de daardoor verwachtte ik niet dat er een maand later een incasso van het volledige bedrag + 40 euro is verzonden. Ook vind ik het vreemd dat er een abonnement is geladen op een OV chipkaart die verlopen is.

Verder ben ik ook niet te spreken over Bos Incasso. Contact zoeken via het formulier dat met een re-CAPCHA is beveiligd lukte niet. Ik kreeg hierbij een foutmelding die niet op te lossen viel.

Ik wilde graag mijn dossier inzien via de website, bleek dat ik deze niet kon openen omdat mijn geboortedatum niet bekend was. Omdat óók mijn telefoonnummer niet bekend was, kon dit ook niet via sms verificatie bijgewerkt worden. (kennelijk is degene die de incasso krijgt hiervoor verantwoordelijk?!) De enige manier om contact te krijgen was via een klachten formulier, dit was niet beveiligd met een re-CAPCHA beveiliging. Nu ben ik dus het volledige bedrag kwijt, ondanks dat ik een mailtje heb ontvangen van NS waarin staat dat ik nog een bedrag van € 51,19 terugkrijg.

Daarop heb ik contact gezocht met NS die mij daarop weer doorverwezen naar het incassobureau. Na een week kreeg ik antwoord op mijn klacht, ik kon ze immers niet buiten kantoortijden via mail bereiken. Die verwezen mij weer naar NS en is de cirkel weer rond… 

uit de reactie van het incassobureau blijkt dat ik bezwaar moest maken (wat niet werkte via internet)

en dat het dossier is afgerond en dat ik weer bij NS moest zijn om te procedure op te starten om iets van dit bedrag terug te krijgen.

Ik ben bang dat als ik niet zelf aan de bel trek, ik zowel naar het bedrag van het abonnement als het bedrag van de incasso kan fluiten.

Nu ben ik benieuwd of ik volgend jaar weer een afschrijving krijg en of ik nog iets van het bedrag van 96 euro terug ga zien. Ik zie graag welke garanties NS mij hierin kan bieden.

Met vriendelijke groet,

icon

Beste antwoord door Thom 5 oktober 2020, 20:08

We kunnen dit hier niet voor u oplossen. Dit is geen kanaal van Klantenservice in die zin dat we bij de administratie kunnen. U kunt het beste contact opnemen met Klantenservice zelf. Ze zijn er 24 uur per dag.

Heeft u het stopzetten van het abonnement wel op een automaat bevestigd? Dat wordt altijd nadrukkelijk aangegeven. Als u dat niet doet, loopt het abonnement door, ook als u de stopzettingsmail heeft gekregen. Pas na de bevestiging op het automaat krijgt u uw geld terug.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Daar is iets goed mis gegaan, zeker als NS je toegezegd heeft om 11 maanden van je Dal Voordeel (€56) terug te betalen, en dat wellicht ook al gedaan heeft?

Een abonnement verwijderen van een verlopen kaart is volgens mij niet eens mogelijk. Dal Voordeel is weliswaar doorlopend (staat op de kaart met als einddatum 31-12-2029 of zelfs nog langer) maar als je kaart al verlopen was bij de verlenging heb je er natuurlijk helemaal niets meer aan. Je zou eigenlijk de volledige €56 terug moeten krijgen dan.

Reputatie 7
Badge +4

We kunnen dit hier niet voor u oplossen. Dit is geen kanaal van Klantenservice in die zin dat we bij de administratie kunnen. U kunt het beste contact opnemen met Klantenservice zelf. Ze zijn er 24 uur per dag.

Heeft u het stopzetten van het abonnement wel op een automaat bevestigd? Dat wordt altijd nadrukkelijk aangegeven. Als u dat niet doet, loopt het abonnement door, ook als u de stopzettingsmail heeft gekregen. Pas na de bevestiging op het automaat krijgt u uw geld terug.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Hallo Rolofhof en welkom bij de NS Community,

Spijtig dat dit is gebeurd zeg. Heb je ook naar de reden hebt gevraagd waarom de factuur door is gezet naar het incasso bureau? Het antwoord van Thom kan je het beste volgen om de restitutie nog terug te krijgen.

Hallo,

Op advies van jullie heb ik contact opgenomen met de klantenservice.

Deze medewerker vertelde mij dat wanneer er een factuur binnen komt dit direct betaald moet worden en dan achteraf dit dan wel gecorrigeerd zou worden.

Mij is geadviseerd om binnen 30 dagen nogmaals contact op te nemen met de klantenservice. Ik wist eigenlijk al vrij zeker dat het geld niet teruggestort zou gaan worden. Morgen ga ik opnieuw een poging doen om dit gesprek op gang te krijgen maar ik vrees dat er nog heel wat water door den Rijn lopen voordat dit opgelost gaat worden….

Met vriendelijke groet,

Ik snap het advies van 30 dagen niet. Indien de betaling is voldaan aan het incasso bureau kunnen wij dit binnen enkele werkdagen zien. Vaak kan je dan nog een restitutie krijgen omdat het abonnement eerder is beëindigd dan de oorspronkelijke einddatum waar je het incasso bureau ook voor hebt betaald.

Reageer