beantwoord

incasso overgemaakt met verkeerd kenmerk

Ik heb 103,73 euro overgemaakt aan syncasso omdat ze met een gerechtelijk bevel dreigden, maar mijn rekening was op tijd betaalt echter met een verkeerd kenmerk; dus teruggestort
Hier wist ik niets van
icon

Beste antwoord door Iris NS 21 maart 2019, 21:43

Welkom bij onze NS Community, marja overeem :)

Wat zonde dat het zo gelopen is! Goed dat je het bedrag in ieder geval op tijd hebt overgemaakt naar het incassobureau en dat we je huidige e-mailadres in ons syteem hebben staan nu. Ik vermoed dat het abonnement dan ook stopgezet is door ons. Om dit te checken en om na te vragen of je nog recht hebt op restitutie kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Als je het verkeerde kenmerk hebt ingevuld bij je betaling aan NS dan kun je contact opnemen met de klantenservice van NS.
Heb je het verkeerde kenmerk ingevuld bij Syncasso dan zul je met hen contact op moeten nemen.
Ik heb het verkeerde kenmerk ingevuld bij de NS; de klantenservice zij dat het dan automatisch teruggestuurd wordt, en zij mij een herhaling zouden sturen deze heb ik niet schriftelijk ontvangen maar op een oud email adres wat ik sporadisch gebruik; inmiddels hebben zij mijn nieuwe emailadres; maar het bedrag zweeft nu ergens in het niets
Overigens ga ik maar een hooguit twee keer per jaar met de trein dus dat abonnement heb ik eigenlijk niet nodig
Welkom bij onze NS Community, marja overeem :)

Wat zonde dat het zo gelopen is! Goed dat je het bedrag in ieder geval op tijd hebt overgemaakt naar het incassobureau en dat we je huidige e-mailadres in ons syteem hebben staan nu. Ik vermoed dat het abonnement dan ook stopgezet is door ons. Om dit te checken en om na te vragen of je nog recht hebt op restitutie kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Ik heb inderdaad schriftelijk bericht gekregen dat mijn abonnement is stopgezet
Maar ik heb al zoveel contact gehad met de klantenservice zowel telefonisch als via de mail en allemaal tegenstrijdige antwoorden gekregen ik weet nu niet goed meer wat ik nog aan onze klantenservice moet vragen
In dat geval kun je vragen wanneer het is teruggestort en wanneer je het dan terug kan verwachten. Daarnaast kun je vragen of je nog rest hebt op restitutie van (eventuele) restmaanden. Telefonisch, via Facebook en via Twitter zijn we 24/7 bereikbaar. Ook via de chatfunctie kun je ons tot 23.00 uur bereiken.
Iris ik weet wanneer het is teruggestuurd ;dat is niet het probleem
Het probleem is dat ik niet wist dat het teruggestuurd was en daar geen bericht van heb gekregen; ik kon het dus niet rechtzetten en voor straf kreeg ik een incassobureau op mijn dak
ik kan wel blijven bellen en chatten maar ik geloof dat ik gewoon mijn geld kwijt ben
overigens blijft het vreemd dat ik een vordering krijg voor een abonnement dat niet(meer) bestaat
overigens blijft het vreemd dat ik een vordering krijg voor een abonnement dat niet(meer) bestaat
Als ik het goed begrijp maakte je gebruik van het oude Voordeelurenabonnement. Deze bestaat inderdaad niet meer in de zin dat hij niet meer als een nieuw abonnement te bestellen is. Mensen die dit abonnement nog actief hebben van de tijd dat hij wél werd aangeboden, kunnen het echter wel blijven gebruiken zolang het niet wordt stopgezet. Daar zitten uiteraard wel jaarlijkse verlengingskosten aan vast met een betaalverplichting.

Het probleem is dat ik niet wist dat het teruggestuurd was en daar geen bericht van heb gekregen; ik kon het dus niet rechtzetten en voor straf kreeg ik een incassobureau op mijn dak
ik kan wel blijven bellen en chatten maar ik geloof dat ik gewoon mijn geld kwijt ben

Op het moment dat jij een betaling overmaakt met een verkeerd kenmerk kunnen wij die betaling niet koppelen aan jouw klantgegevens waar het abonnement op actief staat. De betaling zal daardoor automatisch worden teruggestort naar de rekening waar het vandaan komt. Omdat die betaling niet gekoppeld is aan jouw klantgegevens kunnen we je ook geen notificatie sturen dat die betaling wordt teruggestort. Als we dat wel zouden kunnen dan zou de betaling immers goed gekoppeld zijn en zou hij ook niet teruggestort hoeven worden.

Wanneer wij vervolgens geen betaling binnen krijgen van de abonnementskosten onder de relevante gegevens dan zullen wij meerdere herinneringen daarvan sturen naar de contactgegevens die bij ons bekend zijn. Wat ik begrijp uit je eerdere bericht is dat ook gebeurd, maar was het e-mail adres wat bij bekend hadden nog een oud e-mail adres wat je net echt meer gebruikte. Ik vind het jammer dat je deze herinneringen hierdoor hebt gemist, maar uiteindelijk is het jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de bij ons bekende contactgegevens geüpdatet blijven. Overigens zal een van de herinneringen verstuurd zijn als een brief naar het bij ons bekende postadres. Als die ook niet recent was dan zul je die echter ook niet hebben ontvangen.

Wat ik verder begrijp is de betaling van de abonnementskosten nu uit handen gegeven aan een incassobureau. In dat geval zal je abonnement ook zijn stopgezet. Het klopt dat je de €40 aan incassoverhoging kwijt bent, maar doordat je abonnement is stopgezet is het goed mogelijk dat je alsnog een deel van de betaalde €103,73 kunt terug krijgen. €63,73 daarvan was namelijk voor de jaarlijkse verlenging van je abonnement. Gezien je abonnement stopgezet zal zijn, heb je nu echter maar een deel van dat jaar kunnen gebruiken en zul je mogelijk nog een deel van die €63,73 kunnen terugkrijgen, naar rato van de periode die je niet meer gebruikt. Daarvoor kun je dus contact op nement met onze klantenservice. Dit is waar mijn collega naar refereerde.
Badge +3
Een buitengewoon vervelende toestand.

Ik heb naar aanleiding van dit verhaal nog wel een technische vraag. Wanneer vanuit NS een abonnement wordt stopgezet, betekent dat dan dat het abonnement niet meer actief is op de OV-chipkaart? Of moet @marja overeem ook nog langs een automaat om het stopzetten van het abonnement te bevestigen?
Wanneer een abonnement geforceerd wordt stopgezet wordt dit uitgevoerd via een productblokkade. Het is niet noodzakelijk om die beëindiging te bevestigen bij een kaartautomaat. Het product op de kaart zal worden geblokkeerd bij een van de eerste transacties nadat de blokkade is uitgevoerd.
Reputatie 3
Wel apart dat het dan ineens wel vanzelf stopgezet kan worden. Waarom moet je als je zelf een product stopzet nog wel langs de automaat dan? Veel klantvriendelijker zou zijn om het dan ook automatisch te blokkeren...
Badge +3
Dank voor het inkoppen van de voorzet.

Reageer